Ders Bilgileri
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
GKZ008 | Güz | 1 | 2 | 2 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Tüm öğretim elemanları |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | - |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Yapılacak etkinliklerle öğretmen adaylarında toplumsal duyarlılık ve farkındalık, işbirliği, dayanışma, etkili iletişim ve öz değerlendirme becerilerini geliştirme, toplumsal sorumluluk bilinci ve özgüven oluşturma hedeflenmektedir. |
İçeriği | Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma, topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Topluma hizmet uygulamalarının önemini açıklar ve tartışır |
2 | Sosyal ve güncel sorunları açıklar |
3 | Sorunların çözümüne yönelik projeler üretir |
4 | Toplumu bilgilendirme adına düzenlenen konferans, panel, kongre vb. etkinliklere gönüllü olarak katılır |
5 | İşbirliğine dayalı çalışmanın önemini açıklar |
6 | Dezavantajlı yörelerdeki bireylerle empati kurar |
7 | Bilimsel merak uyandırır |
8 | Çocukların özgüven olusturmasında öğretmenin rolünü tartışır |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Projeye katılacak öğrencilerle tanışma ve dersin içeriğinin tartışılması | Tartışma |
2 | Proje tipine karar verilmesi ve görevlendirmelerin yapılması | Tartışma |
3 | Proje için araştırmaların yapılması | Tartışma |
4 | Projenin belirlenmesi | Tartışma |
5 | Proje takviminin oluşturulması | Tartışma |
6 | Projeyle ilgili çalışmaların yapılması | Tartışma |
7 | Projeyle ilgili çalışmalar (kermes) | Tartışma |
8 | Projeyle ilgili çalışmalar (şiir dinletisi) | Tartışma |
9 | Projeyle ilgili çalışmalar (gezi) | Tartışma |
10 | Projeyle ilgili çalışmalar (sponsor temini) | Tartışma |
11 | Projeyle ilgili çalışmalar (etkinlik malzemelerinin temini) | Tartışma |
12 | Projeyle ilgili çalışmalar (etkinliklerin planlanması) | Tartışma |
13 | Projeyle ilgili çalışmalar (etkinliklerin planlanması) | Tartışma |
14 | Projenin yapılması | Tartışma |
15 | Projenin değerlendirilmesi | Tartışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Coşkun, H. 2009; Topluma Hizmet Uygulamaları, Anı Yayıncılık, Ankara | ||
2 | Aksoy, B.vd, 2009; Topluma Hizmet Uygulamaları, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 1 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Topluma hizmet uygulamalarının önemini açıklar ve tartışır | 18͵23 | 1 |
2 | Sosyal ve güncel sorunları açıklar | ||
3 | Sorunların çözümüne yönelik projeler üretir | ||
4 | Toplumu bilgilendirme adına düzenlenen konferans, panel, kongre vb. etkinliklere gönüllü olarak katılır | ||
5 | İşbirliğine dayalı çalışmanın önemini açıklar | ||
6 | Dezavantajlı yörelerdeki bireylerle empati kurar | ||
7 | Bilimsel merak uyandırır | ||
8 | Çocukların özgüven olusturmasında öğretmenin rolünü tartışır |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 10 | 1 | 10 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 5 | 1 | 5 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
75 |