Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
MBD012 Güz 2 0 2 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Yrd.Doç.Dr.Binnaz Kıran ESEN
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Özel eğitim alanı ve bu alanın temel kavramları ile ilkeleri konusunda bilgiler kazandırmak. Özel eğitime muhtaç çocukların aile yaşantıları konusunda bilgiler kazandırmak ve özel eğitime muhtaç çocukları sınıflandırma becerisi kazandırmak.
İçeriği Özel eğitimin temel kavramları ve ilkeleri, çocuğun aile için anlamı ve özürlü çocuğu olan ailelerin tepkileri, özel eğitime ihtiyaç duyan çocukların sınıflandırılması, zihinsel engellilik, konuşma bozuklukları, görme engelliler, işitme engelliler, fiziksel engelliler, üstün yetenekli çocuklar, duygusal bozukluklar ve uyum bozuklukları, öğrenme bozuklukları, özel eğitimde kaynaştırma eğitimi ve aile katılımının önemi.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Özel eğitimle ilişkili temel kavramları anlatır.
2 Özel eğitime muhtaç olmanın nedenlerini bilerek danışana uygun çözüm önerileri sunar.
3 Sık ve daha az sık görülen bozuklukların nedenleri ve belirtilerini açıklar.
4 Bu bilgiler doğrultusunda uygun yönlendirme, eğitim planı ve danışmanlık yapar.
5 Kaynaştırma eğitiminin önemini açıklar.
6 Özel eğitimde aile katılımının önemin açıklar.
7 Özel eğitim uygulamalarını tanımlar.
8 Özel eğitimin ilkelerini özetler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Özel eğitimin temelleri. Sunum,soru ve cevap
2 Özel eğitimde kaynaştırma Sunum,soru ve cevap
3 Yasa, yönetmelikler. Tanılama, değerlendirme, yerleştirme. Sunum,soru ve cevap
4 Özel eğitimde aile eğitiminin önemi. Sunum,soru ve cevap
5 Zihinsel yetersizlik. Sunum,soru ve cevap
6 İşitme yetersizliği. Sunum,soru ve cevap
7 Görme yetersizliği. Sunum,soru ve cevap
8 Ödev
9 Erken çocukluk özel eğitimi Sunum,soru ve cevap
10 Öğrenme güçlükleri. Sunum,soru ve cevap
11 Duygusal ve davranışsal bozukluklar. Sunum,soru ve cevap
12 Otizm spektrum bozukluğu. Sunum,soru ve cevap
13 İletişim bozuklukları Sunum,soru ve cevap
14 Üstün zekalılar ve üstün yetenekliler. Sunum,soru ve cevap
15 Fiziksel yetersizlikler. Sunum,soru ve cevap
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Akçamete,G. 2009; Özel Eğitim, Kök Yayoncılık, Ankara

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 3 1. Ödev
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Özel eğitimle ilişkili temel kavramları anlatır. 1͵3͵5͵9͵12͵23 1͵2
2 Özel eğitime muhtaç olmanın nedenlerini bilerek danışana uygun çözüm önerileri sunar. 1͵3͵5͵9͵12͵23 1͵2
3 Sık ve daha az sık görülen bozuklukların nedenleri ve belirtilerini açıklar. 1͵3͵5͵9͵12͵23 1͵2
4 Bu bilgiler doğrultusunda uygun yönlendirme, eğitim planı ve danışmanlık yapar. 1͵3͵5͵9͵12͵23 1͵2
5 Kaynaştırma eğitiminin önemini açıklar. 1͵3͵5͵9͵12͵23 1͵2
6 Özel eğitimde aile katılımının önemin açıklar. 1͵3͵5͵9͵12͵23 1͵2
7 Özel eğitim uygulamalarını tanımlar. 1͵3͵5͵9͵12͵23 1͵2
8 Özel eğitimin ilkelerini özetler. 1͵3͵5͵9͵12͵23 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 10 2 20
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 0 0 0
7 Ara Sınav 0 0 0
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 1 3 3
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 8 8
15 Son Sınav 1 2 2
75