Ders Bilgileri
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
MBD012 | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yrd.Doç.Dr.Binnaz Kıran ESEN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Özel eğitim alanı ve bu alanın temel kavramları ile ilkeleri konusunda bilgiler kazandırmak. Özel eğitime muhtaç çocukların aile yaşantıları konusunda bilgiler kazandırmak ve özel eğitime muhtaç çocukları sınıflandırma becerisi kazandırmak. |
İçeriği | Özel eğitimin temel kavramları ve ilkeleri, çocuğun aile için anlamı ve özürlü çocuğu olan ailelerin tepkileri, özel eğitime ihtiyaç duyan çocukların sınıflandırılması, zihinsel engellilik, konuşma bozuklukları, görme engelliler, işitme engelliler, fiziksel engelliler, üstün yetenekli çocuklar, duygusal bozukluklar ve uyum bozuklukları, öğrenme bozuklukları, özel eğitimde kaynaştırma eğitimi ve aile katılımının önemi. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Özel eğitimle ilişkili temel kavramları anlatır. |
2 | Özel eğitime muhtaç olmanın nedenlerini bilerek danışana uygun çözüm önerileri sunar. |
3 | Sık ve daha az sık görülen bozuklukların nedenleri ve belirtilerini açıklar. |
4 | Bu bilgiler doğrultusunda uygun yönlendirme, eğitim planı ve danışmanlık yapar. |
5 | Kaynaştırma eğitiminin önemini açıklar. |
6 | Özel eğitimde aile katılımının önemin açıklar. |
7 | Özel eğitim uygulamalarını tanımlar. |
8 | Özel eğitimin ilkelerini özetler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Özel eğitimin temelleri. | Sunum,soru ve cevap |
2 | Özel eğitimde kaynaştırma | Sunum,soru ve cevap |
3 | Yasa, yönetmelikler. Tanılama, değerlendirme, yerleştirme. | Sunum,soru ve cevap |
4 | Özel eğitimde aile eğitiminin önemi. | Sunum,soru ve cevap |
5 | Zihinsel yetersizlik. | Sunum,soru ve cevap |
6 | İşitme yetersizliği. | Sunum,soru ve cevap |
7 | Görme yetersizliği. | Sunum,soru ve cevap |
8 | Ödev | |
9 | Erken çocukluk özel eğitimi | Sunum,soru ve cevap |
10 | Öğrenme güçlükleri. | Sunum,soru ve cevap |
11 | Duygusal ve davranışsal bozukluklar. | Sunum,soru ve cevap |
12 | Otizm spektrum bozukluğu. | Sunum,soru ve cevap |
13 | İletişim bozuklukları | Sunum,soru ve cevap |
14 | Üstün zekalılar ve üstün yetenekliler. | Sunum,soru ve cevap |
15 | Fiziksel yetersizlikler. | Sunum,soru ve cevap |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Akçamete,G. 2009; Özel Eğitim, Kök Yayoncılık, Ankara |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 3 | 1. Ödev |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Özel eğitimle ilişkili temel kavramları anlatır. | 1͵3͵5͵9͵12͵23 | 1͵2 |
2 | Özel eğitime muhtaç olmanın nedenlerini bilerek danışana uygun çözüm önerileri sunar. | 1͵3͵5͵9͵12͵23 | 1͵2 |
3 | Sık ve daha az sık görülen bozuklukların nedenleri ve belirtilerini açıklar. | 1͵3͵5͵9͵12͵23 | 1͵2 |
4 | Bu bilgiler doğrultusunda uygun yönlendirme, eğitim planı ve danışmanlık yapar. | 1͵3͵5͵9͵12͵23 | 1͵2 |
5 | Kaynaştırma eğitiminin önemini açıklar. | 1͵3͵5͵9͵12͵23 | 1͵2 |
6 | Özel eğitimde aile katılımının önemin açıklar. | 1͵3͵5͵9͵12͵23 | 1͵2 |
7 | Özel eğitim uygulamalarını tanımlar. | 1͵3͵5͵9͵12͵23 | 1͵2 |
8 | Özel eğitimin ilkelerini özetler. | 1͵3͵5͵9͵12͵23 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 10 | 2 | 20 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 1 | 3 | 3 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
75 |