Ders Bilgileri
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
MBD005 | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Öğrencilerin bilişim Teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme, problem çözme kavramları ve yaklaşımları ile algoritma akış şemaları hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak, Bilgisayarı oluşturan temel bileşenleri kavramak, dosya yönetimi, kelime işlemci programları, hesaplama/grafik programlarını ve sunu programlarını kullanabilmelerini sağlamak, güvenli İnternet kullanımı, bilişim etiği, telif hakları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak. |
İçeriği | Bilgi-işlemsel düşünme, problem çözme, bilgisayarın temel bileşenleri: İşletim sistemleri, kelime işlemci programları, sunum programları, bilgisayarda güvenlik ve internet, bilgisayar ve etik. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Bilişim teknolojilerine ilişkin temel kavramları ifade edebilme |
2 | Bilgisayarın çalışma prensibini ve işletim sistemi mantığını açıklayabilme |
3 | İşletim sisteminin temel özelliklerini bilecek ve sistemi kişiselleştirebilme. |
4 | Microsoft Office uygulamalarını kullanabilme. |
5 | Eğitim ve Öğretim Teknolojisi kavramlarına yönelik bilgi sahibi olmak ve aralarındaki farkı tanımlayabilme |
6 | Bilgi çağı gereksinimleri ve bilgisayar teknolojilerine yönelik temel kavramları tanımlar. |
7 | Bilgi güvenliği ve etik kavramlarını açıklayabilme |
8 |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Ders izlencesi ve lab kurallarının açıklanması, dersin kapsamı ve gerekliliklerinin açıklanması, bilgi teknolojilerinin temel kavramlarına giriş | Tanışma |
2 | Bilgisayar ile ilgili temel kavramlar, bilgisayarları tarihçesi, bilgisayarların temel bileşenleri, bilgi-işlemsel düşünme | Sunuş yoluyla anlatım |
3 | Bilgisayar donanımı, Yazılım ve işletim sistemi, İşletim sisteminde temel kavramlar, İşletim sistemi kullanımı ve Windows işletim sisteminde dosya yönetimi | Sunuş yoluyla anlatım |
4 | Windows masaüstü öğeleri, görüntü ve sistem ayarları. Dosya ve klasör oluşturma, silme, kopyalama ve taşıma. Windows işletim sisteminde program yükleme veya yüklü olan programı kaldırma. | Sunuş yoluyla anlatım |
5 | İnternet ve internet tarayıcısı, İnternetin tarihçesi, internette kullanılan terimler, tarayıcı, arama motorlarının kullanma,e-posta uygulaması ve güvenli internet uygulamaları | Sunuş yoluyla anlatım |
6 | Bilgisayar destekli öğrenme, Web tabanlı öğrenme, Web 2.ve 3.0 teknolojileri ve eğitimde kullanımı (blog, wiki, webquest, podcasting, sosyal ağlar-facebook, twitter, linkedIn) | Sunuş yoluyla anlatım |
7 | Kelime işlemci programlarının genel özellikleri. Kelime işlemci programda yazı tipi özellikleri ve sayfa numarası, simge ve üstbilgi-altbilgi ekleme, sayfa yapısı ayarlarını düzenleme. | Sunuş yoluyla anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kelime işlemci programında yazım ve dilbilgisi denetimi ve tablo işlemleri.Kelime işlemci programında içindekiler tablosu oluşturma. | Gösterip yaptırma, çalışma yaprakları ile uygulama |
10 | Kelime İşlemci programında sayfa arka planı değiştirme, kesme, filigran ekleme, özgeçmiş hazırlama | Gösterip yaptırma, çalışma yaprakları ile uygulama |
11 | Bir sunu uygulamasının tanıtılması ve kullanımı hakkında temel bilgilerin verilmesi. | Gösterip yaptırma, çalışma yaprakları ile uygulama |
12 | Hesaplama & Grafik programlarının kullanımı hakkında bilgi verilmesi | Gösterip yaptırma, çalışma yaprakları ile uygulama |
13 | Web tasarımı uygulamaları ile ilgili bilgi verilmesi | Gösterip yaptırma, çalışma yaprakları ile uygulama |
14 | Bilgisayar güvenliği ve etik | Sunuş yoluyla anlatım |
15 | Dersin değerlendirilmesi ve proje sunumları | |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Benzer, A. & Aksaya, H. (2012). Bilgisayar Okuryazarlığı I-II. Pegem Akademi. | ||
2 | Capron, H. L. and J. A. Johnson (2004). Computers: tools for an information age. Upper Saddle River, N.J., Prentice Hall. | ||
3 | Forcier, R.C. (1999). The Computer as an Educational Tool: Productivity and Problem Solving. Merrill. | ||
4 | Long, L.; and Long, N. (2001). Computers. Prentice Hall. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Bilişim teknolojilerine ilişkin temel kavramları ifade edebilme | 1͵2͵3͵8 | 1͵2 |
2 | Bilgisayarın çalışma prensibini ve işletim sistemi mantığını açıklayabilme | 1͵2͵3͵8 | 1͵2 |
3 | İşletim sisteminin temel özelliklerini bilecek ve sistemi kişiselleştirebilme. | 1͵2͵3͵8 | 1͵2 |
4 | Microsoft Office uygulamalarını kullanabilme. | 1͵2͵3͵8 | 1͵2 |
5 | Eğitim ve Öğretim Teknolojisi kavramlarına yönelik bilgi sahibi olmak ve aralarındaki farkı tanımlayabilme | 2͵6͵8 | 1͵2 |
6 | Bilgi çağı gereksinimleri ve bilgisayar teknolojilerine yönelik temel kavramları tanımlar. | 1͵3͵8 | 1͵2 |
7 | Bilgi güvenliği ve etik kavramlarını açıklayabilme | 9͵10 | 1͵2 |
8 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 3 | 1 | 3 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 2 | 1 | 2 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 2 | 1 | 2 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 3 | 2 | 6 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
75 |