Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
MBD005 Güz 2 0 2 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları )
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Öğrencilerin bilişim Teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme, problem çözme kavramları ve yaklaşımları ile algoritma akış şemaları hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak, Bilgisayarı oluşturan temel bileşenleri kavramak, dosya yönetimi, kelime işlemci programları, hesaplama/grafik programlarını ve sunu programlarını kullanabilmelerini sağlamak, güvenli İnternet kullanımı, bilişim etiği, telif hakları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
İçeriği Bilgi-işlemsel düşünme, problem çözme, bilgisayarın temel bileşenleri: İşletim sistemleri, kelime işlemci programları, sunum programları, bilgisayarda güvenlik ve internet, bilgisayar ve etik.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Bilişim teknolojilerine ilişkin temel kavramları ifade edebilme
2 Bilgisayarın çalışma prensibini ve işletim sistemi mantığını açıklayabilme
3 İşletim sisteminin temel özelliklerini bilecek ve sistemi kişiselleştirebilme.
4 Microsoft Office uygulamalarını kullanabilme.
5 Eğitim ve Öğretim Teknolojisi kavramlarına yönelik bilgi sahibi olmak ve aralarındaki farkı tanımlayabilme
6 Bilgi çağı gereksinimleri ve bilgisayar teknolojilerine yönelik temel kavramları tanımlar.
7 Bilgi güvenliği ve etik kavramlarını açıklayabilme
8

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin tanıtımı: Ders izlencesi ve lab kurallarının açıklanması, dersin kapsamı ve gerekliliklerinin açıklanması, bilgi teknolojilerinin temel kavramlarına giriş Tanışma
2 Bilgisayar ile ilgili temel kavramlar, bilgisayarları tarihçesi, bilgisayarların temel bileşenleri, bilgi-işlemsel düşünme Sunuş yoluyla anlatım
3 Bilgisayar donanımı, Yazılım ve işletim sistemi, İşletim sisteminde temel kavramlar, İşletim sistemi kullanımı ve Windows işletim sisteminde dosya yönetimi Sunuş yoluyla anlatım
4 Windows masaüstü öğeleri, görüntü ve sistem ayarları. Dosya ve klasör oluşturma, silme, kopyalama ve taşıma. Windows işletim sisteminde program yükleme veya yüklü olan programı kaldırma. Sunuş yoluyla anlatım
5 İnternet ve internet tarayıcısı, İnternetin tarihçesi, internette kullanılan terimler, tarayıcı, arama motorlarının kullanma,e-posta uygulaması ve güvenli internet uygulamaları Sunuş yoluyla anlatım
6 Bilgisayar destekli öğrenme, Web tabanlı öğrenme, Web 2.ve 3.0 teknolojileri ve eğitimde kullanımı (blog, wiki, webquest, podcasting, sosyal ağlar-facebook, twitter, linkedIn) Sunuş yoluyla anlatım
7 Kelime işlemci programlarının genel özellikleri. Kelime işlemci programda yazı tipi özellikleri ve sayfa numarası, simge ve üstbilgi-altbilgi ekleme, sayfa yapısı ayarlarını düzenleme. Sunuş yoluyla anlatım
8 Ara Sınav
9 Kelime işlemci programında yazım ve dilbilgisi denetimi ve tablo işlemleri.Kelime işlemci programında içindekiler tablosu oluşturma. Gösterip yaptırma, çalışma yaprakları ile uygulama
10 Kelime İşlemci programında sayfa arka planı değiştirme, kesme, filigran ekleme, özgeçmiş hazırlama Gösterip yaptırma, çalışma yaprakları ile uygulama
11 Bir sunu uygulamasının tanıtılması ve kullanımı hakkında temel bilgilerin verilmesi. Gösterip yaptırma, çalışma yaprakları ile uygulama
12 Hesaplama & Grafik programlarının kullanımı hakkında bilgi verilmesi Gösterip yaptırma, çalışma yaprakları ile uygulama
13 Web tasarımı uygulamaları ile ilgili bilgi verilmesi Gösterip yaptırma, çalışma yaprakları ile uygulama
14 Bilgisayar güvenliği ve etik Sunuş yoluyla anlatım
15 Dersin değerlendirilmesi ve proje sunumları
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Benzer, A. & Aksaya, H. (2012). Bilgisayar Okuryazarlığı I-II. Pegem Akademi.
2 Capron, H. L. and J. A. Johnson (2004). Computers: tools for an information age. Upper Saddle River, N.J., Prentice Hall.
3 Forcier, R.C. (1999). The Computer as an Educational Tool: Productivity and Problem Solving. Merrill.
4 Long, L.; and Long, N. (2001). Computers. Prentice Hall.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Bilişim teknolojilerine ilişkin temel kavramları ifade edebilme 1͵2͵3͵8 1͵2
2 Bilgisayarın çalışma prensibini ve işletim sistemi mantığını açıklayabilme 1͵2͵3͵8 1͵2
3 İşletim sisteminin temel özelliklerini bilecek ve sistemi kişiselleştirebilme. 1͵2͵3͵8 1͵2
4 Microsoft Office uygulamalarını kullanabilme. 1͵2͵3͵8 1͵2
5 Eğitim ve Öğretim Teknolojisi kavramlarına yönelik bilgi sahibi olmak ve aralarındaki farkı tanımlayabilme 2͵6͵8 1͵2
6 Bilgi çağı gereksinimleri ve bilgisayar teknolojilerine yönelik temel kavramları tanımlar. 1͵3͵8 1͵2
7 Bilgi güvenliği ve etik kavramlarını açıklayabilme 9͵10 1͵2
8

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 3 1 3
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 2 1 2
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 2 1 2
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 1 1
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 3 2 6
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 2 2
15 Son Sınav 1 2 2
75