Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

OKULLARDA REHBERLİK
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
MBD013 Bahar 2 0 2 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Yrd. Doç. Dr. Sinem Evin AKBAY
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Öğrencilere psikolojik danışma ile ilgili temel kavram ve ilkeleri öğretmek, psikolojik danışmanın gelişimi, danışma alanları ve yardım meslekleri konusunda uygun anlayışlar geliştirmelerine katkı sağlamak
İçeriği Psikolojik danışma ve rehberliğe ilişkin temel kavram ve ilkeler, psikolojik danışma ve rehberliğin tarihçesi, alanı ve dalları, kullanılan araştırma ve değerlendirme yöntemleri, psikolojik danışma süreci, psikolojik danışma kuramları, psikolojik danışma ve rehberlikte etik ve yasal konular.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Psikolojik danışmanlık ve rehberliğin temellerini açıklar
2 Rehberliğin amaçlarını ifade eder
3 Rehberliğin ilkelerini açıklar
4 Öğrenci kişilik hizmetleri ve rehberlik kavramını açıklar
5 Psikolojik danışmanlık ve psikoterapiyi açıklar
6 Rehberlik türlerini açıklar
7 Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri açıklar
8 Psikolojik danışmanlık ve rehberliğin etik kurallarını ifade eder

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş Anlatım
2 Psikolojik danışmanlık ve rehberliğin temelleri Anlatım, tartışma
3 Psikolojik danışmanlık ve rehberliği ortaya çıkaran faktörler Anlatım, tartışma
4 Öğrenci kişilik hizmetleri ve rehberlik Anlatım, tartışma
5 Rehberlik, psikolojik danışma ve psikoterapi Anlatım, tartışma
6 Rehberliğin amaçları ve ilkeleri Anlatım, tartışma
7 Psikolojik danışma ve rehberlikte başlıca hizmet türleri Anlatım, tartışma
8 Ara sınav
9 Eğitsel ve mesleki rehberlik Anlatım, tartışma
10 Kişisel rehberlik Anlatım, tartışma
11 Okullarda rehberlik servisleri-hizmetler Anlatım, tartışma
12 Bireyi tanıma teknikleri Anlatım, tartışma
13 Psikolojik danışma süreci ve etik Anlatım, tartışma
14 Rehberlik ve özel eğitim Anlatım, tartışma
15 Psikolojik danışmada örgüt ve personel Anlatım, tartışma
16 Son Sınav Anlatım, tartışma

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Deniz, M.E ve Erözkan, A. (2006). Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Ankara: Tekağaç Eylül Yayıncılık.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Psikolojik danışmanlık ve rehberliğin temellerini açıklar 1 1͵2
2 Rehberliğin amaçlarını ifade eder 8 1͵2
3 Rehberliğin ilkelerini açıklar 8 1͵2
4 Öğrenci kişilik hizmetleri ve rehberlik kavramını açıklar 1 1͵2
5 Psikolojik danışmanlık ve psikoterapiyi açıklar 6 1͵2
6 Rehberlik türlerini açıklar 8 1͵2
7 Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri açıklar 1͵8 1͵2
8 Psikolojik danışmanlık ve rehberliğin etik kurallarını ifade eder 18 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 7 7
7 Ara Sınav 1 3 3
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 1 7 7
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 7 7
15 Son Sınav 1 3 3
111