Ders Bilgileri
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
MBD011 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Doç. Dr. Binali TUNÇ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Türk eğitim sisteminin tarihsel ve düşünsel temellerini kavramak; yasal temellerini, amaç, yapı ve işleyişini tanımlamak; yönetim bilimi ve örgüt kavramı bağlamında okul yönetimini kuramsal ve uygulamalı yönleriyle tanımak. |
İçeriği | Türk eğitim sisteminin temel karakteristikleri, Türk eğitim sisteminin örgüt ve yönetimi, yönetim yaklaşımları, yönetim süreçleri, okuldaki yönetim işleri. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Türk eğitim sisteminin tarihsel ve düşünsel temellerini açıklar. |
2 | Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve sürecini tanımlar. |
3 | Örgütlerdeki insan davranışını açıklar. |
4 | Okullarda liderlik ve yönetimin rollerini tanımlar. |
5 | Okul gelişmesiyle sonuçlanan teknikleri ve ilgili çalışmalara katılım yollarını tanımlar. |
6 | Örgüt ve yönetim teorilerinden hareketle; personel yönetimi, öğrenci hizmetleri ve okul işletmeciliği konularında yapılması gerekenleri tanımlar. |
7 | Okul-çevre ilişkisi konularında yapılması gerekenleri tanımlar. |
8 | Öğretmenlik mesleğine karşı olumlu tutum geliştirir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Türk eğitim sisteminin tarihsel temelleri | Anlatım, tartışma |
2 | Türk eğitim sisteminin düşünsel temelleri | Anlatım, tartışma |
3 | Türk eğitim sisteminin genel yapısı | Anlatım, tartışma |
4 | Eğitimle ilgili yasal düzenlemeler | Anlatım, tartışma |
5 | Türk eğitim sisteminde örgüt ve yönetim | Anlatım, tartışma |
6 | Yönetim bilimi ve örgüt kavramı | Anlatım, tartışma |
7 | Yönetim kuramları | Anlatım, tartışma |
8 | Ara sınav | Sınav |
9 | Yönetim süreçleri | Anlatım, tartışma |
10 | Okul örgütü, yönetimi ve okul yöneticiliği | Anlatım, tartışma |
11 | Okul yönetiminde personel işleri | Anlatım, tartışma |
12 | Okul yönetiminde personel işleri | Anlatım, tartışma |
13 | Okul yönetiminde eğitim-öğretim işleri | Anlatım, tartışma |
14 | Okul işletmesinin yönetilmesi | Anlatım, tartışma |
15 | Okul-çevre ilişkileri | Anlatım, tartışma |
16 | Son Sınav | Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Öğretim üyesinin ders notları | ||
2 | Açıkalın, A. (1998). Toplumsal kurumsal ve teknik Yönleriyle okul yöneticiliği. (4. Basım). Ankara: Pegem. | ||
3 | Aydın, M. (2001). Eğitim yönetimi: Kavramlar, kuramlar, süreçler, ilişkiler. (4. Bası). Ankara: Hatiboğlu Yayınevi. | ||
4 | Eren, E. (2001). Örgütsel davranış ve yönetim psikolojisi. (7. Baskı). İstanbul: Beta. | ||
5 | Eurydice. (2011). Türk eğitim sisteminin örgütlenmesi: 2009-10. (http://www.eurydice.org). | ||
6 | Kaya, Y.K. (1996). Eğitim yönetimi: Kuram ve Türkiye'deki uygulama. (6. Baskı). Ankara: Bilim. | ||
7 | Memduhoğlu, H.B. ve Yılmaz K. (Eds.). (2010). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. 2. Baskı. Ankara: Pegem Akademi. | ||
8 | Meriwether, C. ve Duyar, İ. (1997). Okul yönetimi. Ankara: YÖK/Dünya Bankası. | ||
9 | Oktay, A. (Ed.). (2009). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. İstanbul: Kriter Yayınları. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Türk eğitim sisteminin tarihsel ve düşünsel temellerini açıklar. | 4͵17 | 1͵2 |
2 | Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve sürecini tanımlar. | 4͵17 | 1͵2 |
3 | Örgütlerdeki insan davranışını açıklar. | 4͵17 | 1͵2 |
4 | Okullarda liderlik ve yönetimin rollerini tanımlar. | 4͵17 | 1͵2 |
5 | Okul gelişmesiyle sonuçlanan teknikleri ve ilgili çalışmalara katılım yollarını tanımlar. | 4͵17 | 1͵2 |
6 | Örgüt ve yönetim teorilerinden hareketle; personel yönetimi, öğrenci hizmetleri ve okul işletmeciliği konularında yapılması gerekenleri tanımlar. | 4͵17 | 1͵2 |
7 | Okul-çevre ilişkisi konularında yapılması gerekenleri tanımlar. | 4͵17 | 1͵2 |
8 | Öğretmenlik mesleğine karşı olumlu tutum geliştirir. | 4͵17 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 9 | 2 | 18 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
75 |