Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

TÜRK DİLİ II
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
GKZ006 Bahar 3 0 3 5
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Yrd.Doç.Dr. Orhan ÖZDEMİR
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Güzel ve etkili konuşma beceri ve alışkanlığı kazanmak, ana dilin farkında olmak.
İçeriği Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özellikleri; sözlü anlatım; konuşma becerisinin temel özellikleri (doğal dili ve beden dilini kullanma) ; iyi bir konuşmanın temel ilkeleri; iyi bir konuşmacının temel özellikleri (vurgu, tonlama, duraklama; diksiyon vb. ); hazırlıksız ve hazırlıklı konuşma; hazırlıklı konuşmanın aşamaları; konuşma türleri: değişik konularda hazırlıksız konuşma yapma, konuşma örnekleri üzerinde çalışmalar ve sözlü anlatım uygulamaları, konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özelliklerini açıklar.
2 Türkçenin ses yapısını açıklar ve söyleyiş bozukluklarını gidermeye yönelik etkinlikleri sınıf içinde uygular.
3 İletişimde beden dilinin önemini açıklar ve örneklendirir.
4 Dinleme ve konuşma becerilerinin temel özelliklerini tanımlar.
5 İletişimde diksiyonun önemini açıklar ve bu sorunları gidermeye yönelik çalışmaları uygular.
6 İyi bir konuşmacının özelliklerini listeler ve örneklendirir.
7 Konuşma türlerini açıklar, hazırlıklı konuşmayla hazırlıksız konuşma arasındaki farklılıkları saptar ve hazırlıksız konuşmayı örneklendirir.
8 Topluluk karşısında konuşma becerisinin önemini açıklar ve hazırlıklı konuşmayı örneklendirir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Konuşma ve dinleme Anlatım, uygulama
2 Konuşma sanatı (diksiyon) Anlatım, uygulama
3 Konuşma ve beden dili Anlatım, uygulama
4 İyi bir konuşmacının özellikleri Anlatım
5 Genel konuşma sorunları Anlatım, örnekleme
6 Genel söyleyiş sorunları Anlatım, gösterip yaptırma
7 Ses ve konuşma, vurgu ve tonlama Anlatım
8 Ara sınav Sınav
9 Hazırlıksız konuşmalar Anlatım, gösterip yaptırma
10 Bir konuşma için hazırlık notları Anlatım, uygulama
11 Hazırlıklı konuşmalar Anlatım, örnekleme
12 Bireysel konuşmalar ( demeç, konferans) Anlatım, örnekleme
13 Bireysel konuşma örneklerini uygulama Uygulama
14 Tartışmalar(panel, forum, sempozyum) Anlatım, uygulama
15 Tartışma örneklerini uygulama Uygulama
16 Son sınav Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Akbayır, S. (2010). Nasıl konuşabilirim. Pegema Yayıncılık. ,
2 Adalı, O. (2003). Anlamak ve anlatmak. Pan Yayıncılık.
3 Kantemir, E. (1997). Yazılı ve sözlü anlatım. Engin Yayınevi.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özelliklerini açıklar. 15͵19 1͵2
2 Türkçenin ses yapısını açıklar ve söyleyiş bozukluklarını gidermeye yönelik etkinlikleri sınıf içinde uygular. 15͵19 1͵2
3 İletişimde beden dilinin önemini açıklar ve örneklendirir. 15͵19 1͵2
4 Dinleme ve konuşma becerilerinin temel özelliklerini tanımlar. 15͵19 2
5 İletişimde diksiyonun önemini açıklar ve bu sorunları gidermeye yönelik çalışmaları uygular. 15͵19 1͵2
6 İyi bir konuşmacının özelliklerini listeler ve örneklendirir. 15͵19 1͵2
7 Konuşma türlerini açıklar, hazırlıklı konuşmayla hazırlıksız konuşma arasındaki farklılıkları saptar ve hazırlıksız konuşmayı örneklendirir. 15͵19 1͵2
8 Topluluk karşısında konuşma becerisinin önemini açıklar ve hazırlıklı konuşmayı örneklendirir. 15͵19 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 3 6 18
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 1 15 15
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 3 3
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 3 3
15 Son Sınav 1 1 1
125