Ders Bilgileri
TÜRK DİLİ II | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
GKZ006 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yrd.Doç.Dr. Orhan ÖZDEMİR |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Güzel ve etkili konuşma beceri ve alışkanlığı kazanmak, ana dilin farkında olmak. |
İçeriği | Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özellikleri; sözlü anlatım; konuşma becerisinin temel özellikleri (doğal dili ve beden dilini kullanma) ; iyi bir konuşmanın temel ilkeleri; iyi bir konuşmacının temel özellikleri (vurgu, tonlama, duraklama; diksiyon vb. ); hazırlıksız ve hazırlıklı konuşma; hazırlıklı konuşmanın aşamaları; konuşma türleri: değişik konularda hazırlıksız konuşma yapma, konuşma örnekleri üzerinde çalışmalar ve sözlü anlatım uygulamaları, konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özelliklerini açıklar. |
2 | Türkçenin ses yapısını açıklar ve söyleyiş bozukluklarını gidermeye yönelik etkinlikleri sınıf içinde uygular. |
3 | İletişimde beden dilinin önemini açıklar ve örneklendirir. |
4 | Dinleme ve konuşma becerilerinin temel özelliklerini tanımlar. |
5 | İletişimde diksiyonun önemini açıklar ve bu sorunları gidermeye yönelik çalışmaları uygular. |
6 | İyi bir konuşmacının özelliklerini listeler ve örneklendirir. |
7 | Konuşma türlerini açıklar, hazırlıklı konuşmayla hazırlıksız konuşma arasındaki farklılıkları saptar ve hazırlıksız konuşmayı örneklendirir. |
8 | Topluluk karşısında konuşma becerisinin önemini açıklar ve hazırlıklı konuşmayı örneklendirir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Konuşma ve dinleme | Anlatım, uygulama |
2 | Konuşma sanatı (diksiyon) | Anlatım, uygulama |
3 | Konuşma ve beden dili | Anlatım, uygulama |
4 | İyi bir konuşmacının özellikleri | Anlatım |
5 | Genel konuşma sorunları | Anlatım, örnekleme |
6 | Genel söyleyiş sorunları | Anlatım, gösterip yaptırma |
7 | Ses ve konuşma, vurgu ve tonlama | Anlatım |
8 | Ara sınav | Sınav |
9 | Hazırlıksız konuşmalar | Anlatım, gösterip yaptırma |
10 | Bir konuşma için hazırlık notları | Anlatım, uygulama |
11 | Hazırlıklı konuşmalar | Anlatım, örnekleme |
12 | Bireysel konuşmalar ( demeç, konferans) | Anlatım, örnekleme |
13 | Bireysel konuşma örneklerini uygulama | Uygulama |
14 | Tartışmalar(panel, forum, sempozyum) | Anlatım, uygulama |
15 | Tartışma örneklerini uygulama | Uygulama |
16 | Son sınav | Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Akbayır, S. (2010). Nasıl konuşabilirim. Pegema Yayıncılık. | , | |
2 | Adalı, O. (2003). Anlamak ve anlatmak. Pan Yayıncılık. | ||
3 | Kantemir, E. (1997). Yazılı ve sözlü anlatım. Engin Yayınevi. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özelliklerini açıklar. | 15͵19 | 1͵2 |
2 | Türkçenin ses yapısını açıklar ve söyleyiş bozukluklarını gidermeye yönelik etkinlikleri sınıf içinde uygular. | 15͵19 | 1͵2 |
3 | İletişimde beden dilinin önemini açıklar ve örneklendirir. | 15͵19 | 1͵2 |
4 | Dinleme ve konuşma becerilerinin temel özelliklerini tanımlar. | 15͵19 | 2 |
5 | İletişimde diksiyonun önemini açıklar ve bu sorunları gidermeye yönelik çalışmaları uygular. | 15͵19 | 1͵2 |
6 | İyi bir konuşmacının özelliklerini listeler ve örneklendirir. | 15͵19 | 1͵2 |
7 | Konuşma türlerini açıklar, hazırlıklı konuşmayla hazırlıksız konuşma arasındaki farklılıkları saptar ve hazırlıksız konuşmayı örneklendirir. | 15͵19 | 1͵2 |
8 | Topluluk karşısında konuşma becerisinin önemini açıklar ve hazırlıklı konuşmayı örneklendirir. | 15͵19 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 1 | 15 | 15 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
125 |