Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

EĞİTİM FELSEFESİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
MBD002 Bahar 2 0 2 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları )
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Öğretmen adaylarını felsefenin ilgi/uğraş alanı ve temel problemleri hakkında bilgi sahibi yapmak, eğitim ve felsefe arasındaki ilişkiyi kavramalarını sağlayarak eğitimi etkileyen temel felsefi akımlar hakkında bilgilendirmek, bunun yanı sıra felsefi sorgulama becerisi kazandırmak ve evrene, insana ve hayata çok yönlü bir perspektiften bakabilme yetisini geliştirmektir.
İçeriği Felsefe ile ilgili temel kavramlar, felsefe ve bilim, felsefenin çalışma alanları ve sosyal bilimler içindeki rolü, başlıca felsefi akımlar; Türkiye’de ve dünyadaki düşünürlerin görüşlerinin incelenmesi, felsefi perspektifin geliştirilmesi, felsefe eğitim ilişkisi, eğitimin felsefi temelleri ve eğitim programlarına etkisi, çağdaş felsefe akımları.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Felsefenin ne olduğunu anlar.
2 Felsefenin uğraş alanları ve temel problemleri hakkında bilgi edinir.
3 Felsefi düşüncenin niteliklerini fark eder.
4 Felsefi sorgulama becerisi kazanır.
5 Eğitim ve felsefe arasındaki ilişkiyi kavrar.
6 Eğitimi etkileyen temel felsefi akımları tanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin içeriği, işlenişi ve akademik takvim hakkında bilgilendirme Düz Anlatım
2 Felsefe Nedir?, Felsefenin Kaynağı, Felsefenin Uğraş/İlgi Alanları Tartışma
3 "Felsefi Düşünüş, Felsefi Bilgi, Felsefenin Diğer Disiplinlerle İlişkisi Felsefe ve Bilim" Tartışma
4 Felsefi Düşüncenin Gelişimi Tartışma
5 Felsefi Akımlar [İdealizm, Realizm, Natüralizm] Tartışma
6 Felsefi Akımlar [Pragmatizm, Varoluşçuluk] Tartışma
7 Felsefi Akımlar Tartışma
8 Ara sınav Sınav
9 Felsefe ve Eğitim Tartışma
10 Eğitim Bilimin Ontolojik ve Epistemolojik Sorunları Tartışma
11 Türk Eğitim Sisteminin Felsefi Temelleri Tartışma
12 Eğitim Felsefesi Akımları [Özcülük, Daimicilik] Tartışma
13 Eğitim Felsefesi Akımları [İlericilik, Yeniden Yapılandırmacılık] Tartışma
14 Eğitim Felsefesi Akımları [Eleştirel Pedagoji] Tartışma
15 Eğitim Felsefesi Akımları Tartışma
16 Dönem Sonu Sınavı Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Topçu, N. (2017). Felsefe. 7. Baskı, İstanbul: Dergâh Yayınları.
2 Gutek, G. L. (2011). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar (Çev.: N. Kale). 3. Baskı, Ankara: Ütopya Yayınevi.
3 Aydın, H. (2007). Felsefi Temelleri Işığında Yapılandırmacılık. Ankara: Nobel Yayınları.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Felsefenin ne olduğunu anlar. 5 1͵2
2 Felsefenin uğraş alanları ve temel problemleri hakkında bilgi edinir. 5 1
3 Felsefi düşüncenin niteliklerini fark eder. 5 1
4 Felsefi sorgulama becerisi kazanır. 5 1͵2
5 Eğitim ve felsefe arasındaki ilişkiyi kavrar. 5 1͵2
6 Eğitimi etkileyen temel felsefi akımları tanır. 5 2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 5 5
7 Ara Sınav 1 5 5
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 7 7
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 1 1
15 Son Sınav 1 1 1
75