Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

EĞİTİM PSİKOLOJİSİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
MBD015 Bahar 2 0 2 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Yrd. Doç. Dr. Nurcan ÇİÇEK
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Öğrenme ve gelişim kuram ve modelleri hakkında bilgi sağlamak.
İçeriği Gelişim ve öğrenmeyle ilgili temel kavram ve ilkeler, öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenme kuramları.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Öğrenme ve öğrenme psikolojisini açıklar.
2 Öğrenme teorilerini tanımlar.
3 Motivasyon ve motivasyon teorilerini tanımlar.
4 Öğrenmenin doğasını tanımlar.
5 Öğrenmenin biyolojik temellerini ifade eder.
6 Öğrenme etkenlerini tanımlar.
7 Öğrenmede davranışsal yaklaşımlarını açıklar.
8 Çocukların ve ergenlerin bilişsel, sosyal ve fiziksel gelişimini analiz eder.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Gelişim ve öğrenme psikolojisi Sunum ve seminer, tartışma
2 Psikoseksüel gelişim Sunum ve seminer, tartışma
3 Psikososyal gelişim Sunum ve seminer, tartışma
4 Moral gelişim Sunum ve seminer, tartışma
5 Bilişsel gelişim Sunum ve seminer, tartışma
6 Bilişsel gelişim Sunum ve seminer, tartışma
7 Klasik koşullanma ve edimsel koşullanma Sunum ve seminer, tartışma
8 Ara sınav Sınav
9 Sosyal öğrenme kuramı Sunum ve seminer, tartışma
10 İnsancıl öğrenme Sunum ve seminer, tartışma
11 İnsancıl öğrenme Sunum ve seminer, tartışma
12 Bilişsel öğrenme Sunum ve seminer, tartışma
13 Bilişsel öğrenme Sunum ve seminer, tartışma
14 Güdülenme Sunum ve seminer, tartışma
15 Güdülenme Sunum ve seminer, tartışma
16 Son sınav Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Erden,M. ve Akman,Y. (1996). Eğitim psikolojisi. Ankara: Arkadaş Yayınları.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.3 1 1. Ara Sınav
2 0.1 12 Seminer
3 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Öğrenme ve öğrenme psikolojisini açıklar. 3 1͵2
2 Öğrenme teorilerini tanımlar. 3 1͵2
3 Motivasyon ve motivasyon teorilerini tanımlar. 3 1͵2
4 Öğrenmenin doğasını tanımlar. 3 1͵2
5 Öğrenmenin biyolojik temellerini ifade eder. 3 1͵2
6 Öğrenme etkenlerini tanımlar. 3 1͵2͵3
7 Öğrenmede davranışsal yaklaşımlarını açıklar. 3 1͵2͵3
8 Çocukların ve ergenlerin bilişsel, sosyal ve fiziksel gelişimini analiz eder. 3 1͵2͵3

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 1 6 6
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 5 5
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 6 6
15 Son Sınav 1 1 1
75