Ders Bilgileri
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
MBD015 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yrd. Doç. Dr. Nurcan ÇİÇEK |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Öğrenme ve gelişim kuram ve modelleri hakkında bilgi sağlamak. |
İçeriği | Gelişim ve öğrenmeyle ilgili temel kavram ve ilkeler, öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenme kuramları. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Öğrenme ve öğrenme psikolojisini açıklar. |
2 | Öğrenme teorilerini tanımlar. |
3 | Motivasyon ve motivasyon teorilerini tanımlar. |
4 | Öğrenmenin doğasını tanımlar. |
5 | Öğrenmenin biyolojik temellerini ifade eder. |
6 | Öğrenme etkenlerini tanımlar. |
7 | Öğrenmede davranışsal yaklaşımlarını açıklar. |
8 | Çocukların ve ergenlerin bilişsel, sosyal ve fiziksel gelişimini analiz eder. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Gelişim ve öğrenme psikolojisi | Sunum ve seminer, tartışma |
2 | Psikoseksüel gelişim | Sunum ve seminer, tartışma |
3 | Psikososyal gelişim | Sunum ve seminer, tartışma |
4 | Moral gelişim | Sunum ve seminer, tartışma |
5 | Bilişsel gelişim | Sunum ve seminer, tartışma |
6 | Bilişsel gelişim | Sunum ve seminer, tartışma |
7 | Klasik koşullanma ve edimsel koşullanma | Sunum ve seminer, tartışma |
8 | Ara sınav | Sınav |
9 | Sosyal öğrenme kuramı | Sunum ve seminer, tartışma |
10 | İnsancıl öğrenme | Sunum ve seminer, tartışma |
11 | İnsancıl öğrenme | Sunum ve seminer, tartışma |
12 | Bilişsel öğrenme | Sunum ve seminer, tartışma |
13 | Bilişsel öğrenme | Sunum ve seminer, tartışma |
14 | Güdülenme | Sunum ve seminer, tartışma |
15 | Güdülenme | Sunum ve seminer, tartışma |
16 | Son sınav | Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Erden,M. ve Akman,Y. (1996). Eğitim psikolojisi. Ankara: Arkadaş Yayınları. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.3 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.1 | 12 | Seminer |
3 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Öğrenme ve öğrenme psikolojisini açıklar. | 3 | 1͵2 |
2 | Öğrenme teorilerini tanımlar. | 3 | 1͵2 |
3 | Motivasyon ve motivasyon teorilerini tanımlar. | 3 | 1͵2 |
4 | Öğrenmenin doğasını tanımlar. | 3 | 1͵2 |
5 | Öğrenmenin biyolojik temellerini ifade eder. | 3 | 1͵2 |
6 | Öğrenme etkenlerini tanımlar. | 3 | 1͵2͵3 |
7 | Öğrenmede davranışsal yaklaşımlarını açıklar. | 3 | 1͵2͵3 |
8 | Çocukların ve ergenlerin bilişsel, sosyal ve fiziksel gelişimini analiz eder. | 3 | 1͵2͵3 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
75 |