Ders Bilgileri
INFORMATION TECHNOLOGIES IN EDUCATION I | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
BOTE-103 | Güz | 3 | 2 | 4 | 10 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yrd. Doç. Dr. Berrin Doğusoy |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bilgisayarı oluşturan temel bileşenleri kavramak, bilgisayar işleyişleri hakkında bilgi sahibi yapmak, çeşitli yazılımlarla eğitime yönelik ileri düzey uygulamalar yapmak, bilgisayar ve iletişim teknolojileri konusundaki bilgi birikimlerini arttırmak. Dersin bir diğer amacı da Eğitim ve Öğretim Teknolojisi kavramlarına yönelik bilgi sahibi olmak ve aralarındaki farkı kavramak. |
İçeriği | Bilgisayarın temel bileşenleri: İşletim sistemleri, kelime işlemci programları, sunum programları, bilgisayarda güvenlik ve internet, bilgisayar ve etik. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Bilişim teknolojilerine ilişkin temel kavramları ifade edebilme |
2 | Bilgisayarın çalışma prensibini ve işletim sistemi mantığını açıklayabilme |
3 | İşletim sisteminin temel özelliklerini bilecek ve sistemi kişiselleştirebilme. |
4 | Microsoft Office uygulamalarını kullanabilme. |
5 | Eğitim ve Öğretim Teknolojisi kavramlarına yönelik bilgi sahibi olmak ve aralarındaki farkı tanımlayabilme |
6 | Bilgi çağı gereksinimleri ve bilgisayar teknolojilerine yönelik temel kavramları tanımlar. |
7 | Bilgi güvenliği ve etik kavramlarını açıklayabilme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Ders izlencesi ve lab kurallarının açıklanması, dersin kapsamı ve gerekliliklerinin açıklanması, bilgi teknolojilerinin temel kavramlarına giriş | Tanışma |
2 | Bilgisayar ile ilgili temel kavramlar, bilgisayarları tarihçesi, bilgisayarların temel bileşenleri | Sunuş yoluyla anlatım |
3 | Bilgisayar donanımı, Yazılım ve işletim sistemi, İşletim sisteminde temel kavramlar, İşletim sistemi kullanımı ve Windows işletim sisteminde dosya yönetimi | Sunuş yoluyla anlatım |
4 | Windows masaüstü öğeleri, görüntü ve sistem ayarları. Dosya ve klasör oluşturma, silme, kopyalama ve taşıma. Windows işletim sisteminde program yükleme veya yüklü olan programı kaldırma. | Sunuş yoluyla anlatım |
5 | İnternet ve internet tarayıcısı, İnternetin tarihçesi, internette kullanılan terimler, tarayıcı, arama motorlarının kullanma,e-posta uygulaması ve güvenli internet uygulamaları | Sunuş yoluyla anlatım |
6 | Bilgisayar destekli öğrenme, Web tabanlı öğrenme, Web 2.ve 3.0 teknolojileri ve eğitimde kullanımı (blog, wiki, webquest, podcasting, sosyal ağlar-facebook, twitter, linkedIn) | Sunuş yoluyla anlatım |
7 | Kelime işlemci programlarının genel özellikleri. Kelime işlemci programda yazı tipi özellikleri ve sayfa numarası, simge ve üstbilgi-altbilgi ekleme, sayfa yapısı ayarlarını düzenleme. | Sunuş yoluyla anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kelime işlemci programında yazım ve dilbilgisi denetimi ve tablo işlemleri.Kelime işlemci programında içindekiler tablosu oluşturma. | Gösterip yaptırma, çalışma yaprakları ile uygulama |
10 | Kelime İşlemci programında sayfa arka planı değiştirme, kesme, filigran ekleme, özgeçmiş hazırlama | Gösterip yaptırma, çalışma yaprakları ile uygulama |
11 | Bir sunu uygulamasının tanıtılması ve kullanımı hakkında temel bilgilerin verilmesi. | Gösterip yaptırma, çalışma yaprakları ile uygulama |
12 | Sunu uygulamasında slayt tasarımı ve sayfa ayarlarının yapılması. | Gösterip yaptırma, çalışma yaprakları ile uygulama |
13 | Sunum uygulamasında, sayfa numarası ekleme Üst / alt bilgi ekleme, sununun görsel tasarımı ve özel animasyonların hazırlanması. | Gösterip yaptırma, çalışma yaprakları ile uygulama |
14 | Bilgisayar güvenliği ve etik | Sunuş yoluyla anlatım |
15 | Dersin değerlendirilmesi ve proje sunumları | |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Benzer, A. & Aksaya, H. (2012). Bilgisayar Okuryazarlığı I-II. Pegem Akademi. | ||
2 | Capron, H. L. and J. A. Johnson (2004). Computers: tools for an information age. Upper Saddle River, N.J., Prentice Hall. | ||
3 | Forcier, R.C. (1999). The Computer as an Educational Tool: Productivity and Problem Solving. Merrill. | ||
4 | Long, L.; and Long, N. (2001). Computers. Prentice Hall. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Bilişim teknolojilerine ilişkin temel kavramları ifade edebilme | 1͵2͵3͵8 | 1͵2 |
2 | Bilgisayarın çalışma prensibini ve işletim sistemi mantığını açıklayabilme | 1͵2͵3͵8 | 1͵2 |
3 | İşletim sisteminin temel özelliklerini bilecek ve sistemi kişiselleştirebilme. | 1͵2͵3͵8 | 1͵2 |
4 | Microsoft Office uygulamalarını kullanabilme. | 1͵2͵3͵8 | 1͵2 |
5 | Eğitim ve Öğretim Teknolojisi kavramlarına yönelik bilgi sahibi olmak ve aralarındaki farkı tanımlayabilme | 2͵6͵8 | 1͵2 |
6 | Bilgi çağı gereksinimleri ve bilgisayar teknolojilerine yönelik temel kavramları tanımlar. | 1͵3͵8 | 1͵2 |
7 | Bilgi güvenliği ve etik kavramlarını açıklayabilme | 9͵10 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 5 | 70 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 4 | 5 | 20 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 5 | 4 | 20 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
7 | Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 2 | 10 | 20 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 13 | 13 |
15 | Son Sınav | 1 | 4 | 4 |
250 |