Ders Bilgileri
TECHNOLOGY APPLICATIONS IN SPECIAL EDUCATION | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
BOTE-307 | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır. |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Gülriz İMER |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Dersin amacı, özel eğitimin temel ilkelerinin öğretilmesi, öğrencilerin özel gereksinimli bireyler hakkında bilgi kazanmalarını sağlamak, özel gereksinimliliğine neden olan etmenler hakkında bilgilendirmek, farklı tanı grupları hakkında tanıtıcı bilgiler vermek, özel eğitim alanında uygulanması gereken gelişim destek programları ve psikolojik danışma ve rehberlik hakkında bilgilendirmektir. |
İçeriği | Özel eğitim alanındaki temel kavramların tanımlanması, özel eğitim temel ilkelerinin açıklanması, farklı özel gereksinimli çocuk grupları hakkında tanıtıcı bilgilerin verilmesi, özel gereksinimli bireylerin gereksinimlerinin giderilmesi için psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri hakkında bilgi edinme |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Özel gereksinimli farklı tanı grularındaki çocukların gelişim özelliklerini betimler, |
2 | Çeşitli tanı gruplarındaki çozukların ihtiyaçları, eğitimleri ve tedavilerini ayrıntılı bir şekilde tartışabil |
3 | Çeşitli gruplardaki özel eğitime ihtiyaç duyan çocukların bakımları, eğitimleri ve tedavilerine ilişkin temel öğeleri tartışabilir |
4 | Çeşitli gruplardaki özel eğitime ihtiyaç duyan çocukların tespiti, eğitim ve tedavisinde kendi meslek alana uygun rolleri açıklar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | 1. Hafta Özel eğitimde temel kavramlar | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma |
2 | 2. Hafta Özel eğitime tarihsel bakış; Günümüzde Özel eğitimin dünyada ve Türkiye de durumu | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma |
3 | 3. Hafta Özel eğitimin amaç ve ilkeleri; Özel gereksinimli çocuklar için gelişim destek programlarının tanıtımı | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma |
4 | 4. Hafta Gelişimi risk altında olan çocuklar | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma |
5 | 5. Hafta Özel gereksinimli çocukların aileleri | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma |
6 | 6. Hafta Zihinsel engelli çocuklar | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma |
7 | 7. Hafta Otistik bozukluğu olan çocuklar | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma |
8 | 8. Hafta I. Ara sınav | |
9 | 9. Hafta İletişim bozukluğu olan çocuklar | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma |
10 | 10. Hafta İşitme engelli çocuklar | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma |
11 | 11. Hafta Görme engelli çocuklar | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma |
12 | 12. Hafta Öğrenme güçlüğü olan çocuklar | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma |
13 | 13. Hafta Üstün yetenekli çocuklar; Özel eğitim ve psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma |
14 | 14. hafta dersin değerlendirilmesi | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma |
15 | ||
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Greenspan, I.S., Wieder, S., Simons, R. ( 2004) Özel Gereksinimli Çocuk (Çev. İsmail Ersevim). Özgür Yayınları, İstanbul. Edt. Baykoç, N., (2011) Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim. Eğiten Yayınları, Ankara. Doğru, S.Y., Saltalı, N.D., (2011) Erken Çocukluk Döneminde Özel Eğitim. Maya Akademi, Ankara. Edt. Diken, H.İ., (2012) Özel Eğitimde Gereksinimi Olan Çocuklar ve Özel Eğitim. Pegem Akademi Yayınları, Ankara. Edt. Metin, N., (2012) Özel gereksinimli Çocuklar. Maya Akademi Yayınları, Ankara. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Özel gereksinimli farklı tanı grularındaki çocukların gelişim özelliklerini betimler, | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14 | 1͵2 |
2 | Çeşitli tanı gruplarındaki çozukların ihtiyaçları, eğitimleri ve tedavilerini ayrıntılı bir şekilde tartışabil | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14 | 1͵2 |
3 | Çeşitli gruplardaki özel eğitime ihtiyaç duyan çocukların bakımları, eğitimleri ve tedavilerine ilişkin temel öğeleri tartışabilir | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14 | 1͵2 |
4 | Çeşitli gruplardaki özel eğitime ihtiyaç duyan çocukların tespiti, eğitim ve tedavisinde kendi meslek alana uygun rolleri açıklar | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 1 | 4 | 4 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
7 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 10 | 10 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
75 |