Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

DISTANCE EDUCATION
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
BOTE-303 Güz 2 2 3 5
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) -
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Doç. Dr. Hatice SANCAR TOKMAK
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar -
Staj Durumu Yok
Amacı Uzaktan eğitim dersi, BÖTE bölümü öğrencilerinin öğretim teknolojileri alanının temel çalışma alanlarından biri olan uzaktan eğitimle ilgili temel kavramlar/tarihsel süreç ve teorik bilgi edinerek, uzaktan eğitim ortamı planlama, geliştirme, uygulama aşamasında sürecin yönetilmesi konusunda beceriler kazanmasını amaçlamaktadır.
İçeriği

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Uzaktan eğitimin temel kavram ve teorilerini açıklayabilir.
2 Dünyada ve Türkiye'de uzaktan eğitimin tarihi gelişim sürecini anlatabilir.
3 Uzaktan eğitimde yararlanılabilecek teknolojileri kullanabilir.
4 Uzaktan eğitim programlarının (derslerinin) yönetilmesi sırasında karşılaşılabilecek problemler için çözüm önerileri geliştirebilir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin işleyişi ile ilgili genel bilgi
2 Uzaktan Eğitim Kavramı / Yüz yüze Eğitim ve Karma Eğitimden farkları
3 Dünyada ve Türkiye’de Uzaktan Eğitimin tarihsel gelişimi
4 Uzaktan Eğitim teorileri
5 Uzaktan Eğitim teorileri
6 Uzaktan Eğitim ve Bilişim Teknolojileri
7 Uzaktan Eğitim ve Bilişim Teknolojileri
8 Ara Sınav
9 Uzaktan Eğitimde öğretmen – öğrenci rolleri
10 Uzaktan Eğitim ve Öğretim tasarımı
11 Uzaktan Eğitim ve Öğretim tasarımı
12 Uzaktan Eğitim ve değerlendirme
13 Uzaktan Eğitimde rehberlik
14 Proje Sunumları
15 Dönem sonu ders değerlendirmesi
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 İşman, A. (2011). Uzaktan eğitim. Pegem Akademi. Kitap
2 Keegan, D. (1996). Foundations of distance education. Psychology Press. Kitap

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Uzaktan eğitimin temel kavram ve teorilerini açıklayabilir. 1
2 Dünyada ve Türkiye'de uzaktan eğitimin tarihi gelişim sürecini anlatabilir. 1
3 Uzaktan eğitimde yararlanılabilecek teknolojileri kullanabilir. 3͵6
4 Uzaktan eğitim programlarının (derslerinin) yönetilmesi sırasında karşılaşılabilecek problemler için çözüm önerileri geliştirebilir 3͵11͵12͵15

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 4 56
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 2 4 8
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 4 2 8
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 0 0 0
7 Ara Sınav 0 0 0
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 4 5 20
10 Ara Proje 1 5 5
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 10 10
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 2 2
15 Son Sınav 1 2 2
125