Ders Bilgileri
DISTANCE EDUCATION | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
BOTE-303 | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | - |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Doç. Dr. Hatice SANCAR TOKMAK |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | - |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Uzaktan eğitim dersi, BÖTE bölümü öğrencilerinin öğretim teknolojileri alanının temel çalışma alanlarından biri olan uzaktan eğitimle ilgili temel kavramlar/tarihsel süreç ve teorik bilgi edinerek, uzaktan eğitim ortamı planlama, geliştirme, uygulama aşamasında sürecin yönetilmesi konusunda beceriler kazanmasını amaçlamaktadır. |
İçeriği |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Uzaktan eğitimin temel kavram ve teorilerini açıklayabilir. |
2 | Dünyada ve Türkiye'de uzaktan eğitimin tarihi gelişim sürecini anlatabilir. |
3 | Uzaktan eğitimde yararlanılabilecek teknolojileri kullanabilir. |
4 | Uzaktan eğitim programlarının (derslerinin) yönetilmesi sırasında karşılaşılabilecek problemler için çözüm önerileri geliştirebilir |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Dersin işleyişi ile ilgili genel bilgi | |
2 | Uzaktan Eğitim Kavramı / Yüz yüze Eğitim ve Karma Eğitimden farkları | |
3 | Dünyada ve Türkiye’de Uzaktan Eğitimin tarihsel gelişimi | |
4 | Uzaktan Eğitim teorileri | |
5 | Uzaktan Eğitim teorileri | |
6 | Uzaktan Eğitim ve Bilişim Teknolojileri | |
7 | Uzaktan Eğitim ve Bilişim Teknolojileri | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Uzaktan Eğitimde öğretmen – öğrenci rolleri | |
10 | Uzaktan Eğitim ve Öğretim tasarımı | |
11 | Uzaktan Eğitim ve Öğretim tasarımı | |
12 | Uzaktan Eğitim ve değerlendirme | |
13 | Uzaktan Eğitimde rehberlik | |
14 | Proje Sunumları | |
15 | Dönem sonu ders değerlendirmesi | |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | İşman, A. (2011). Uzaktan eğitim. Pegem Akademi. | Kitap | |
2 | Keegan, D. (1996). Foundations of distance education. Psychology Press. | Kitap |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Uzaktan eğitimin temel kavram ve teorilerini açıklayabilir. | 1 | |
2 | Dünyada ve Türkiye'de uzaktan eğitimin tarihi gelişim sürecini anlatabilir. | 1 | |
3 | Uzaktan eğitimde yararlanılabilecek teknolojileri kullanabilir. | 3͵6 | |
4 | Uzaktan eğitim programlarının (derslerinin) yönetilmesi sırasında karşılaşılabilecek problemler için çözüm önerileri geliştirebilir | 3͵11͵12͵15 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 4 | 2 | 8 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 4 | 5 | 20 |
10 | Ara Proje | 1 | 5 | 5 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 10 | 10 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
125 |