Ders Bilgileri
PROJECT DEVELOPMENT AND MANAGEMENT I | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
BOTE-407 | Güz | 2 | 2 | 3 | 8 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yrd. Doç. Dr. Erman Uzun |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Problemleri eleştirel ve analitik yaklaşımlarla analiz ederek; bunların çözümüne dönük stratejik ve planlı süreçler tasarlayıp, gerçekleştirebilme. |
İçeriği | Projeye duyulan ihtiyaç, projelerin özellikleri, proje yönetimi özellikleri ve faydaları, proje yönetimi süreci, proje planlaması ve planlama aşamaları, planlamanın önemi, kapsam, bütçe ve zaman planlaması, farklı planlama yaklaşımları, maliyet tahmin yöntemleri, farklı planlama araçları, proje sürecinde ekiplerin hazırlanması. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Bilgisayar ve öğretim teknolojileri alanındaki sorunlara duyarlılık. |
2 | Bilgisayar ve öğretim teknolojileri alanındaki sorunların çözümüne dönük özgün proje fikirleri oluşturabilme. |
3 | Proje ve proje planlama aşamalarının özelliklerini kavrayabilme. |
4 | Proje fikri çerçevesinde kuramsal ve uygulamalı alan incelemesi gerçekleştirebilme. |
5 | İncelemelerini bilimsel ve eleştirel bir bakış açısıyla gerçekleştirebilme. |
6 | Elde ettiği bilgileri kullanarak gerçekleştirilebilir, özgün ve işlevsel projeler planlayabilme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
10 | Proje hedeflerinin, paydaşların; proje ürününün belirlenmesi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt |
11 | İş-zaman planının yapılması; takım görev dağılımının gerçekleştirilmesi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt |
1 | Proje kavramı ve projeye duyulan ihtiyaç üzerine tartışmalar | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt |
2 | Bilgisayar ve öğretim teknolojileri alanının çözüm üretebileceği toplumsal ya da alana özgü sorunlar üzerine tartışmalar; çözüme dönük proje fikirlerinin oluşturulması ve tartışılması | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt |
3 | Konuyla ilgili mevcut kuramsal çalışmalar ve uygulamalara ilişkin alan incelemeleri gerçekleştirme ve sonuçlarının paylaşılması | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt |
4 | Proje fikirlerinin özgünlüğünün, uygulanabilirliğinin ve işlevselliğinin tartışılması | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt |
5 | Proje yaşam döngüsünün ve planlama adımlarının incelenmesi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt |
6 | Ara sınav | Sorun/Problem Çözme |
7 | Proje fikirleri çerçevesinde ilgi alanlarına göre proje takımlarının oluşturulması ve proje fikirlerinin projeye dönüştürülmesi amacıyla ayrıntılı tartışılması. | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt |
8 | Durum analizi, fırsat ve risklerin belirlenmesi vb. için yapılacak çalışmaların planlanması, kullanılacak araçların belirlenmesi, geliştirilmesi. | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt |
9 | Toplanan verilerin analiz edilmesi ve projenin amacının netleştirilmesi. | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt |
12 | İş-zaman planının yapılması; takım görev dağılımının gerçekleştirilmesi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt |
13 | İşgücü, zaman, para ve diğer kaynakları dikkate alarak bütçeleme yapma | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt |
14 | Son kontroller ve projenin başlatılması | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt |
15 | Genel sınava hazırlık | Sorun/Problem Çözme |
16 | Son Sınav | Sorun/Problem Çözme |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Cleland, David I. (1988). Project management handbook. New York: Van Nostrand Reinhold. | ||
2 | Newton, R. (2010). Adım Adım Proje Yönetimi (Başarılı bir Proje Nasıl Planlanır ve Yönetilir). Çev. İlker Gülfidan Otimist Yayınları/ İş-Yönetim Dizisi. İstanbul. | ||
3 | PMI Standards Committee. (1996).A guide to the project management body of knowledge. USA. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayar ve öğretim teknolojileri alanındaki sorunlara duyarlılık. | 2͵3͵8 | 1 |
2 | Bilgisayar ve öğretim teknolojileri alanındaki sorunların çözümüne dönük özgün proje fikirleri oluşturabilme. | 1͵2͵3͵16 | 1 |
3 | Proje ve proje planlama aşamalarının özelliklerini kavrayabilme. | 1͵2͵3͵16 | 1 |
4 | Proje fikri çerçevesinde kuramsal ve uygulamalı alan incelemesi gerçekleştirebilme. | 1͵2͵3͵16 | 1͵2 |
5 | İncelemelerini bilimsel ve eleştirel bir bakış açısıyla gerçekleştirebilme. | 1͵2͵3͵16 | 1͵2 |
6 | Elde ettiği bilgileri kullanarak gerçekleştirilebilir, özgün ve işlevsel projeler planlayabilme. | 1͵2͵3͵16 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 5 | 2 | 10 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 9 | 2 | 18 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
7 | Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 20 | 20 |
15 | Son Sınav | 1 | 20 | 20 |
200 |