Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

PROGRAMMING LANGUAGES I
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
BOTE-203 Güz 3 2 4 8
Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Yrd. Doç. Dr. İlker YAKIN
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Problemin çözümü için algoritma ve akış diyagramı kullanabilecek, 2) Program, programlama dilleri ve bunlarla ilişkili kavramları tanımlayabilecek, 3) Program geliştirme basamaklarını kullanabilecek, 4) C programlama dilinin genel yapısını açıklayabilecek, 5) C programlama dilinin kavram ve ilkelerini benimseyebilecek, 6) C programlama dilinin kullanarak program yazabilecektir.
İçeriği

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Problemin çözümü için algoritma ve akış diyagramı kullanabilecek
2 Program, programlama dilleri ve bunlarla ilişkili kavramları tanımlayabilecek
3 Program geliştirme basamaklarını kullanabilecek
4 C programlama dilinin genel yapısını açıklayabilecek
5 C programlama dilinin kavram ve ilkelerini benimseyebilecek
6 C programlama dilinin kullanarak program yazabilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Program ve program oluşum safhaları
2 Program geliştirme adımları ve tanımlamalar
3 Karar yapıları ve Tekrarlı yapılar
4 Program geliştirme Ortamları
5 C programlama diline giriş ve Genel giriş-çıkış fonksiyonları
6 Program Akış Kontrol Yapıları
7 Döngüler
8 ARASINAV
9 Fonksiyonlar-I
10 Fonksiyonlar-II
11 Diziler
12 Dizgiler
13 13. Hafta Genel Uygulamalar
14 13. Hafta Genel Uygulamalar
15 13. Hafta Genel Uygulamalar
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Yorulmaz, M., Yorulmaz, S. (2016).Programlamayı C ile öğreniyorum (6. Baskı).Palme Yayınları, Ankara
2 Karlı, G. (2006). C'de Problem Çözme Mantığı. Pusula Yayıncılık, İstanbul.
3 Uysal, M. (2003). C ile Programlama (3. Baskı). Beta Basım, İstanbul.
4 Arıkan, Ş. (2005). C Programlama Dili (3. Baskı). Seçkin Yayıncılık, Ankara.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Problemin çözümü için algoritma ve akış diyagramı kullanabilecek 1͵3͵4
2 Program, programlama dilleri ve bunlarla ilişkili kavramları tanımlayabilecek 1͵3͵4
3 Program geliştirme basamaklarını kullanabilecek 1͵3͵4
4 C programlama dilinin genel yapısını açıklayabilecek 1͵3͵4
5 C programlama dilinin kavram ve ilkelerini benimseyebilecek 1͵3͵4
6 C programlama dilinin kullanarak program yazabilecektir. 1͵3͵4

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 5 70
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 1 10 10
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 1 10 10
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 1 5 5
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 10 10
7 Ara Sınav 1 0 0
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 1 5 5
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 10 10
13 Son Uygulama 1 10 10
14 Son Sınav için Hazırlık 1 0 0
15 Son Sınav 1 0 0
200