Ders Bilgileri
PROGRAMMING LANGUAGES I | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
BOTE-203 | Güz | 3 | 2 | 4 | 8 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yrd. Doç. Dr. İlker YAKIN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Problemin çözümü için algoritma ve akış diyagramı kullanabilecek, 2) Program, programlama dilleri ve bunlarla ilişkili kavramları tanımlayabilecek, 3) Program geliştirme basamaklarını kullanabilecek, 4) C programlama dilinin genel yapısını açıklayabilecek, 5) C programlama dilinin kavram ve ilkelerini benimseyebilecek, 6) C programlama dilinin kullanarak program yazabilecektir. |
İçeriği |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Problemin çözümü için algoritma ve akış diyagramı kullanabilecek |
2 | Program, programlama dilleri ve bunlarla ilişkili kavramları tanımlayabilecek |
3 | Program geliştirme basamaklarını kullanabilecek |
4 | C programlama dilinin genel yapısını açıklayabilecek |
5 | C programlama dilinin kavram ve ilkelerini benimseyebilecek |
6 | C programlama dilinin kullanarak program yazabilecektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Program ve program oluşum safhaları | |
2 | Program geliştirme adımları ve tanımlamalar | |
3 | Karar yapıları ve Tekrarlı yapılar | |
4 | Program geliştirme Ortamları | |
5 | C programlama diline giriş ve Genel giriş-çıkış fonksiyonları | |
6 | Program Akış Kontrol Yapıları | |
7 | Döngüler | |
8 | ARASINAV | |
9 | Fonksiyonlar-I | |
10 | Fonksiyonlar-II | |
11 | Diziler | |
12 | Dizgiler | |
13 | 13. Hafta Genel Uygulamalar | |
14 | 13. Hafta Genel Uygulamalar | |
15 | 13. Hafta Genel Uygulamalar | |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Yorulmaz, M., Yorulmaz, S. (2016).Programlamayı C ile öğreniyorum (6. Baskı).Palme Yayınları, Ankara | ||
2 | Karlı, G. (2006). C'de Problem Çözme Mantığı. Pusula Yayıncılık, İstanbul. | ||
3 | Uysal, M. (2003). C ile Programlama (3. Baskı). Beta Basım, İstanbul. | ||
4 | Arıkan, Ş. (2005). C Programlama Dili (3. Baskı). Seçkin Yayıncılık, Ankara. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Problemin çözümü için algoritma ve akış diyagramı kullanabilecek | 1͵3͵4 | |
2 | Program, programlama dilleri ve bunlarla ilişkili kavramları tanımlayabilecek | 1͵3͵4 | |
3 | Program geliştirme basamaklarını kullanabilecek | 1͵3͵4 | |
4 | C programlama dilinin genel yapısını açıklayabilecek | 1͵3͵4 | |
5 | C programlama dilinin kavram ve ilkelerini benimseyebilecek | 1͵3͵4 | |
6 | C programlama dilinin kullanarak program yazabilecektir. | 1͵3͵4 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 5 | 70 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 1 | 10 | 10 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 1 | 5 | 5 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
7 | Ara Sınav | 1 | 0 | 0 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 1 | 5 | 5 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 10 | 10 |
13 | Son Uygulama | 1 | 10 | 10 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav | 1 | 0 | 0 |
200 |