Ders Bilgileri
DESIGN AND USE OF INSTRUCTIONAL MATERIAL | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
BOTE-213 | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır. |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Gülriz İMER |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere öğrenme-öğretme sürecinde gelişen teknolojiler ışığında öğretim materyali tasarlama, geliştirme, kullanma ve değerlendirme becerilerini kazandırmaktır. |
İçeriği | Öğretim analizi, amaçların sınıflandırılması, amaç analizi, öğrenen analizi, içeriği planlama, alıştırmaları ve geribildirimi planlama, değerlendirmeyi planlama, iki boyutlu görsel öğrenme-öğretme araçları, klasik eğitim teknolojileri, modern eğitim teknolojileri, öğretim materyali seçim prosedürü, materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri, tasarım öğeleri, ders materyali geliştirme yönetimleri, alanla ilgili geliştirilen materyaller, görsel, işitsel ve görsel-işitsel materyallerin geliştirilmesi, öğretim materyallerinin ders ortamında kullanım örnekleri. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımının kavramsal ve kuramsal temellerini açıklayabilecektir. Öğretim teknolojisi ve materyal tasarımıyla ilişkili kavramları açıklar. Öğretim teknolojilerinin gelişimini tarihsel süreç içinde irdeler. Öğretim teknolojisi ve iletişim arasındaki ilişkiyi açıklar. |
2 | Öğretim materyali hazırlama sürecini açıklayabilecektir. Öğretim materyali seçme ve geliştirme ölçütlerini sıralar. Öğretim materyali tasarım ilkelerini açıklar. Farklı öğretim materyallerinin özelliklerini betimler. Farklı öğretim materyallerinin tasarlanma sürecini açıklar. |
3 | Öğretim ortamlarında kullanılan araç-gereçleri özelliklerine göre açıklayabilecektir. Araç-gereçleri özelliklerine göre sınıflandırır. Araç-gereçlerin üstün ve sınırlı yönlerini açıklar. Araç-gereçleri kullanım amaçlarına göre karşılaştırır. |
4 | Bir öğretim materyali tasarlayabilecektir. Konu alanı öğretim programından amaç/kazanım seçer. Seçtiği amaç/kazanıma uygun ders planı hazırlar. Tasarım ölçütlerine uygun bir öğretim materyalini tasarlar. |
5 | Farklı öğretim materyallerini değerlendirebilecektir. Farklı öğretim materyallerinin değerlendirme ölçütlerini açıklar. Değerlendirme ölçütlerine uygun bir değerlendirme formu hazırlar. Bir öğretim materyalini değerlendirme ölçütlerine göre eleştirir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | 1. hafta Program Tanıtımı ve Dersle İlgili Kuralların Belirlenmesi | Soru-Yanıt Gözlem Alan Gezisi Takım/Grup Çalışması Gösterme Deney Uygulama - Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Beyin Fırtınası Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Rol Oynama/Dramatize Etme |
2 | 2. hafta Öğretim Teknolojine İlişkin Temel Kavramlar | Soru-Yanıt Gözlem Alan Gezisi Takım/Grup Çalışması Gösterme Deney Uygulama - Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Beyin Fırtınası Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Rol Oynama/Dramatize Etme |
3 | 3. hafta Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi | Soru-Yanıt Gözlem Alan Gezisi Takım/Grup Çalışması Gösterme Deney Uygulama - Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Beyin Fırtınası Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Rol Oynama/Dramatize Etme |
4 | 4. hafta Eğitim Ortamlarında İletişim | Soru-Yanıt Gözlem Alan Gezisi Takım/Grup Çalışması Gösterme Deney Uygulama - Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Beyin Fırtınası Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Rol Oynama/Dramatize Etme |
5 | 5. hafta Öğretim Materyallerinin Seçimi, Tasarımı ve Hazırlanması | Soru-Yanıt Gözlem Alan Gezisi Takım/Grup Çalışması Gösterme Deney Uygulama - Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Beyin Fırtınası Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Rol Oynama/Dramatize Etme |
6 | 6. hafta Öğretim Materyallerinin Seçimi, Tasarımı ve Hazırlanması | Soru-Yanıt Gözlem Alan Gezisi Takım/Grup Çalışması Gösterme Deney Uygulama - Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Beyin Fırtınası Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Rol Oynama/Dramatize Etme |
7 | 7. hafta Öğretim Materyallerinin Seçimi, Tasarımı ve Hazırlanması | Soru-Yanıt Gözlem Alan Gezisi Takım/Grup Çalışması Gösterme Deney Uygulama - Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Beyin Fırtınası Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Rol Oynama/Dramatize Etme |
8 | 8. hafta Ara Sınav | Soru-Yanıt Gözlem Alan Gezisi Takım/Grup Çalışması Gösterme Deney Uygulama - Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Beyin Fırtınası Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Rol Oynama/Dramatize Etme |
9 | 9. hafta Öğretim Materyallerinin Seçimi, Tasarımı ve Hazırlanması | Soru-Yanıt Gözlem Alan Gezisi Takım/Grup Çalışması Gösterme Deney Uygulama - Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Beyin Fırtınası Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Rol Oynama/Dramatize Etme |
10 | 10. hafta Öğretim Ortamlarında Kullanılan Araç-Gereçler | Soru-Yanıt Gözlem Alan Gezisi Takım/Grup Çalışması Gösterme Deney Uygulama - Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Beyin Fırtınası Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Rol Oynama/Dramatize Etme |
11 | 11. hafta Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi | Soru-Yanıt Gözlem Alan Gezisi Takım/Grup Çalışması Gösterme Deney Uygulama - Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Beyin Fırtınası Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Rol Oynama/Dramatize Etme |
12 | 12. hafta Materyal Sunumu | Soru-Yanıt Gözlem Alan Gezisi Takım/Grup Çalışması Gösterme Deney Uygulama - Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Beyin Fırtınası Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Rol Oynama/Dramatize Etme |
13 | 13. hafta Materyal Sunumu | Soru-Yanıt Gözlem Alan Gezisi Takım/Grup Çalışması Gösterme Deney Uygulama - Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Beyin Fırtınası Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Rol Oynama/Dramatize Etme |
14 | 14. hafta Materyal Sunumu/ Dersin değerlendirilmesi | Soru-Yanıt Gözlem Alan Gezisi Takım/Grup Çalışması Gösterme Deney Uygulama - Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Beyin Fırtınası Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Rol Oynama/Dramatize Etme |
15 | ||
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Grabe, M., & Grabe, C. (2004). Integrating technology for meaningful learning (Fourth Edition). New York: Houghton Mifflin Company. Hackbarth, S. (1996). The Educational technology handbook: A comprehensive guide. Process and products for learning. Englewood Cliffs, NJ: Educational Technology Publications. Heinich, R., Molenda, M., Russell, J. D., & Smaldino, S. E. (1999). Instructional media and technologies for learning (Sixth Edition). New York: Macmillan Publishing Company. Kemp, J. E., & Smellie, D. C. (1994). Planning, producing, and using instructional technologies, (seventh edition). New York, NY: HarperCollins College Publishers. Seferoğlu, S. Sadi (2011). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı (6. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımının kavramsal ve kuramsal temellerini açıklayabilecektir. Öğretim teknolojisi ve materyal tasarımıyla ilişkili kavramları açıklar. Öğretim teknolojilerinin gelişimini tarihsel süreç içinde irdeler. Öğretim teknolojisi ve iletişim arasındaki ilişkiyi açıklar. | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14 | 1͵2 |
2 | Öğretim materyali hazırlama sürecini açıklayabilecektir. Öğretim materyali seçme ve geliştirme ölçütlerini sıralar. Öğretim materyali tasarım ilkelerini açıklar. Farklı öğretim materyallerinin özelliklerini betimler. Farklı öğretim materyallerinin tasarlanma sürecini açıklar. | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14 | 1͵2 |
3 | Öğretim ortamlarında kullanılan araç-gereçleri özelliklerine göre açıklayabilecektir. Araç-gereçleri özelliklerine göre sınıflandırır. Araç-gereçlerin üstün ve sınırlı yönlerini açıklar. Araç-gereçleri kullanım amaçlarına göre karşılaştırır. | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14 | 1͵2 |
4 | Bir öğretim materyali tasarlayabilecektir. Konu alanı öğretim programından amaç/kazanım seçer. Seçtiği amaç/kazanıma uygun ders planı hazırlar. Tasarım ölçütlerine uygun bir öğretim materyalini tasarlar. | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14 | 1͵2 |
5 | Farklı öğretim materyallerini değerlendirebilecektir. Farklı öğretim materyallerinin değerlendirme ölçütlerini açıklar. Değerlendirme ölçütlerine uygun bir değerlendirme formu hazırlar. Bir öğretim materyalini değerlendirme ölçütlerine göre eleştirir. | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12͵13͵14 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 1 | 11 | 11 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 1 | 10 | 10 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
7 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 10 | 10 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
125 |