Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

GRAPHICS AND ANIMATION IN EDUCATION
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
BOTE-216 Bahar 2 2 3 5
Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Yrd. Doç. Dr. Ali GÖK
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Bu dersin amacı, bu dersi alan öğretmen adaylarının eğitim öğretim amaçlı grafik tasarımı ve canlandırma uygulamaları yapabilmesi için gerekli temel yeterlikleri kazanmasını sağlamaktır.
İçeriği Grafik iletişimi nedir? Grafik tasarım nedir? Tasarım süreci ve ilkeleri; Grafik tasarımının tarihçesi; Grafik tasarımında yaratıcılık; Grafikte temel tasarım elemanları; Grafik Tasarımın Uygulama Alanları (Tipografik İletişim, Grafik Simgeler -Amblem, Simgesel İşaret, Logo ve Ticari Markalar-, Görsel Kimlik Tasarımı, Afiş Tasarımı); Temel Grafik Bilgisi (Piksel Derinliği, Sıkıştırma, Resim Formatı Seçimi, Çözünürlük); grafik çizim programı (Photoshop, Fireworks, vb.) (Araç Kutusu; Katmanlar; Filtreler; Efektler), canlandırma, canlandırmada script dilini kullanarak temel düzeyde program geliştirme; Eğitimde animasyonun kullanım ilkeleri; Animasyon programı kullanarak bir eğitim yazılımı geliştirme.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Bilgisayarda grafik tasarımının temellerini kavrama.
2 Temel tasarım elemanlarını tanıma.
3 Temel tasarım işlemlerini uygulayabilme.
4 Eğitim amaçlı grafik tasarımları yapma.
5 Canlandırmanın temellerini kavrama.
6 Bir canlandırma programı kullanarak Eğitim amaçlı canlandırmalar yapabilme.
7 Canlandırma programı ile diğer programları birlikte kullanabilme.
8 Canlandırma programını kullanarak bir ünitelik bir ders yazlımı geliştirebilme.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş-Tanışma, Ders hakkında genel bilgi verilmesi. Anlatım
2 Tasarım Nedir? Grafik Tasarım, İletişim ve Grafik İletişim. Anlatım, Sunum, Tartışma
3 Grafik Tasarım Öğeleri: Çizgi, Ton ve Renk Anlatım, Sunum, Tartışma
4 Renklerin Psikolojik Mesajları, Renk ve Grafik Seçimi Anlatım, Sunum, Tartışma
5 Temel Tasarım Prensipleri Anlatım, Sunum, Tartışma
6 Grafik Tasarımında Planlama, Tipografi Anlatım, Sunum, Tartışma
7 Photoshop CS6’nın temelleri Anlatım, Uygulama
8 Ara Sınav Değerlendirme
9 Temel Photoshop Uygulamaları Anlatım, Uygulama
10 Katmanlar ve Maskeleme Anlatım, Uygulama
11 Gelişmiş Teknikler Anlatım, Uygulama
12 Canlandırmaya giriş Anlatım, Uygulama
13 Canlandırma ile etkileşim oluşturma Anlatım, Uygulama
14 Canlandırma ile programlama Anlatım, Uygulama
15 Proje sunumu ve sergisi Sunum
16 Son Sınav Değerlendirme

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Öğretim Amaçlı Web Sayfası Tasarımında Renk Kullanımı Makale R Karatas, S. (2003). Öğretim Amaçlı Web Sayfası Tasarımında Renk Kullanımı. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 139-148.
2 Bilgisayarlar, Görsel Tasarım ve Görsel Öğrenme Stratejileri Makale Ipek, İ. (2003). Bilgisayarlar, Görsel Tasarım ve Görsel Öğrenme Stratejileri. TOJET, 2(3).
3 The Non-Designer’s Web Book Kitap R. Williams & J. Tollett (2000). The Non-Designer’s Web Book, Peachpit Press, Berkeley, CA.
4 The Non-Designer’s Design Book Kitap R. Williams (1994). The Non-Designer’s Design Book, Peachpit Press, Berkeley, CA.
5 Macromedia Director ve Lingo Kaynağından Eğitim Kitap Erdem, A., Macromedia Director ve Lingo Kaynağından Eğitim (3. Baskı)
6 Bilgisayar Grafikleri, Grafik Programlama Kitap Cetin, C,. Bilgisayar Grafikleri, Grafik Programlama, 2003 Seçkin ,Yayıncılık

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Bilgisayarda grafik tasarımının temellerini kavrama. 1͵2͵3͵5͵6͵10͵11 1͵2
2 Temel tasarım elemanlarını tanıma. 1͵2 1͵2
3 Temel tasarım işlemlerini uygulayabilme. 1͵2͵3͵6 1͵2
4 Eğitim amaçlı grafik tasarımları yapma. 1͵2͵3͵6 1͵2
5 Canlandırmanın temellerini kavrama. 1͵2 1͵2
6 Bir canlandırma programı kullanarak Eğitim amaçlı canlandırmalar yapabilme. 1͵2͵3͵5͵6͵10͵11͵12 1͵2
7 Canlandırma programı ile diğer programları birlikte kullanabilme. 1͵2͵3͵5͵6͵10͵11͵12 1͵2
8 Canlandırma programını kullanarak bir ünitelik bir ders yazlımı geliştirebilme. 1͵2͵3͵5͵6͵10͵11͵12 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 4 56
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 11 1 11
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 8 8
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 10 10
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 10 10
15 Son Sınav 1 1 1
125