Ders Bilgileri
GRAPHICS AND ANIMATION IN EDUCATION | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
BOTE-216 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yrd. Doç. Dr. Ali GÖK |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin amacı, bu dersi alan öğretmen adaylarının eğitim öğretim amaçlı grafik tasarımı ve canlandırma uygulamaları yapabilmesi için gerekli temel yeterlikleri kazanmasını sağlamaktır. |
İçeriği | Grafik iletişimi nedir? Grafik tasarım nedir? Tasarım süreci ve ilkeleri; Grafik tasarımının tarihçesi; Grafik tasarımında yaratıcılık; Grafikte temel tasarım elemanları; Grafik Tasarımın Uygulama Alanları (Tipografik İletişim, Grafik Simgeler -Amblem, Simgesel İşaret, Logo ve Ticari Markalar-, Görsel Kimlik Tasarımı, Afiş Tasarımı); Temel Grafik Bilgisi (Piksel Derinliği, Sıkıştırma, Resim Formatı Seçimi, Çözünürlük); grafik çizim programı (Photoshop, Fireworks, vb.) (Araç Kutusu; Katmanlar; Filtreler; Efektler), canlandırma, canlandırmada script dilini kullanarak temel düzeyde program geliştirme; Eğitimde animasyonun kullanım ilkeleri; Animasyon programı kullanarak bir eğitim yazılımı geliştirme. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Bilgisayarda grafik tasarımının temellerini kavrama. |
2 | Temel tasarım elemanlarını tanıma. |
3 | Temel tasarım işlemlerini uygulayabilme. |
4 | Eğitim amaçlı grafik tasarımları yapma. |
5 | Canlandırmanın temellerini kavrama. |
6 | Bir canlandırma programı kullanarak Eğitim amaçlı canlandırmalar yapabilme. |
7 | Canlandırma programı ile diğer programları birlikte kullanabilme. |
8 | Canlandırma programını kullanarak bir ünitelik bir ders yazlımı geliştirebilme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Giriş-Tanışma, Ders hakkında genel bilgi verilmesi. | Anlatım |
2 | Tasarım Nedir? Grafik Tasarım, İletişim ve Grafik İletişim. | Anlatım, Sunum, Tartışma |
3 | Grafik Tasarım Öğeleri: Çizgi, Ton ve Renk | Anlatım, Sunum, Tartışma |
4 | Renklerin Psikolojik Mesajları, Renk ve Grafik Seçimi | Anlatım, Sunum, Tartışma |
5 | Temel Tasarım Prensipleri | Anlatım, Sunum, Tartışma |
6 | Grafik Tasarımında Planlama, Tipografi | Anlatım, Sunum, Tartışma |
7 | Photoshop CS6’nın temelleri | Anlatım, Uygulama |
8 | Ara Sınav | Değerlendirme |
9 | Temel Photoshop Uygulamaları | Anlatım, Uygulama |
10 | Katmanlar ve Maskeleme | Anlatım, Uygulama |
11 | Gelişmiş Teknikler | Anlatım, Uygulama |
12 | Canlandırmaya giriş | Anlatım, Uygulama |
13 | Canlandırma ile etkileşim oluşturma | Anlatım, Uygulama |
14 | Canlandırma ile programlama | Anlatım, Uygulama |
15 | Proje sunumu ve sergisi | Sunum |
16 | Son Sınav | Değerlendirme |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Öğretim Amaçlı Web Sayfası Tasarımında Renk Kullanımı | Makale | R Karatas, S. (2003). Öğretim Amaçlı Web Sayfası Tasarımında Renk Kullanımı. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 139-148. |
2 | Bilgisayarlar, Görsel Tasarım ve Görsel Öğrenme Stratejileri | Makale | Ipek, İ. (2003). Bilgisayarlar, Görsel Tasarım ve Görsel Öğrenme Stratejileri. TOJET, 2(3). |
3 | The Non-Designer’s Web Book | Kitap | R. Williams & J. Tollett (2000). The Non-Designer’s Web Book, Peachpit Press, Berkeley, CA. |
4 | The Non-Designer’s Design Book | Kitap | R. Williams (1994). The Non-Designer’s Design Book, Peachpit Press, Berkeley, CA. |
5 | Macromedia Director ve Lingo Kaynağından Eğitim | Kitap | Erdem, A., Macromedia Director ve Lingo Kaynağından Eğitim (3. Baskı) |
6 | Bilgisayar Grafikleri, Grafik Programlama | Kitap | Cetin, C,. Bilgisayar Grafikleri, Grafik Programlama, 2003 Seçkin ,Yayıncılık |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayarda grafik tasarımının temellerini kavrama. | 1͵2͵3͵5͵6͵10͵11 | 1͵2 |
2 | Temel tasarım elemanlarını tanıma. | 1͵2 | 1͵2 |
3 | Temel tasarım işlemlerini uygulayabilme. | 1͵2͵3͵6 | 1͵2 |
4 | Eğitim amaçlı grafik tasarımları yapma. | 1͵2͵3͵6 | 1͵2 |
5 | Canlandırmanın temellerini kavrama. | 1͵2 | 1͵2 |
6 | Bir canlandırma programı kullanarak Eğitim amaçlı canlandırmalar yapabilme. | 1͵2͵3͵5͵6͵10͵11͵12 | 1͵2 |
7 | Canlandırma programı ile diğer programları birlikte kullanabilme. | 1͵2͵3͵5͵6͵10͵11͵12 | 1͵2 |
8 | Canlandırma programını kullanarak bir ünitelik bir ders yazlımı geliştirebilme. | 1͵2͵3͵5͵6͵10͵11͵12 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 11 | 1 | 11 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 10 | 10 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
125 |