Ders Bilgileri
PROJECT DEVELOPMENT AND MANAGEMENT II | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
BOTE-408 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 8 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yrd. Doç. Dr. Erman Uzun |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Problemleri eleştirel ve analitik yaklaşımlarla analiz ederek; bunların çözümüne dönük stratejik ve planlı süreçler tasarlayıp, gerçekleştirebilme. |
İçeriği | Planlanan projenin ürüne dönüştürülmesi, proje deneme uygulamasını ve hata analizini, hata analizi verilerine dayalı olarak iyileştirici çalışmaların gerçekleştirilmesi, projenin uygulamaya konması ve yaygınlaştırılması için gerekli kılavuzların, raporların hazırlanması. Proje tanıtımının gerçekleştirilmesi. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Planladığı projeyi geliştirip, ürüne dönüştürebilme |
2 | Deneme uygulamasını ve hata analizini yapabilme |
3 | Hata analizi verilerine dayalı olarak iyileştirici çalışmaları gerçekleştirebilme |
4 | Projesini yaygınlaştırabilmek için gerekli paylaşım ve tanıtımı gerçekleştirebilme |
5 | Proje süresince karşılaşılan sorunların çözümünde, bireysel ya da ekip üyesi olarak, sorumluluk bilinciyle hareket etmede kararlılık. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Proje planının ve tasarısının incelenmesi | Tartışma Takım/Grup Çalışması Örnek Olay İncelemesi |
2 | Öngörülen ürün için çalışmanın başlatılması; öykü kartlarının, senaryoların hazırlanması | Tartışma Takım/Grup Çalışması Örnek Olay İncelemesi |
3 | Öngörülen ürün için çalışmanın başlatılması; öykü kartlarının, senaryoların hazırlanması | Tartışma Takım/Grup Çalışması Örnek Olay İncelemesi |
4 | Öykü kartları ya da senaryolara gore ekipmanların temini ve ürün geliştirmeye başlanma | Tartışma Takım/Grup Çalışması Örnek Olay İncelemesi |
5 | Ürün geliştirme süreci | Tartışma Takım/Grup Çalışması Örnek Olay İncelemesi |
6 | Ara Sınav | Ölçme |
7 | Ürün geliştirme süreci | Tartışma Takım/Grup Çalışması Örnek Olay İncelemesi |
8 | Ürün geliştirme süreci | Tartışma Takım/Grup Çalışması Örnek Olay İncelemesi |
9 | Hata analizi için gerekli planlamanın yapılması, araçların geliştirilmesi | Tartışma Takım/Grup Çalışması Örnek Olay İncelemesi |
10 | Deneme uygulaması ve hata analizi | Tartışma Takım/Grup Çalışması Örnek Olay İncelemesi |
11 | Deneme uygulaması ve hata analizi sonuçlarının değerlendirilmesi; iyileştirici çalışmaların planlanması | Sorun/Problem Çözme Proje Tasarımı/Yönetimi |
12 | Projede gerekli değişikliklerin yapılması | Sorun/Problem Çözme Proje Tasarımı/Yönetimi |
13 | Projenin özelliklerinin ve uygulanma koşullarını içeren tanıtım raporunun hazırlanması - Projenin ilgili kişilerle paylaşılması | Sorun/Problem Çözme Proje Tasarımı/Yönetimi |
14 | Projenin ilgili kişilerle paylaşılması - Genel sınava hazırlık | Sorun/Problem Çözme Proje Tasarımı/Yönetimi |
15 | Projenin ilgili kişilerle paylaşılması - Genel sınava hazırlık | Sorun/Problem Çözme Proje Tasarımı/Yönetimi |
16 | Son Sınav | Ölçme |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Newton, R. (2010). Adım Adım Proje Yönetimi (Başarılı bir Proje Nasıl Planlanır ve Yönetilir). Çev. İlker Gülfidan Otimist Yayınları/ İş-Yönetim Dizisi. İstanbul. | ||
2 | PMI Standards Committee. (1996).A guide to the project management body of knowledge. USA |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Planladığı projeyi geliştirip, ürüne dönüştürebilme | 6͵8͵16 | 1͵2 |
2 | Deneme uygulamasını ve hata analizini yapabilme | 5͵8͵9͵16 | 1͵2 |
3 | Hata analizi verilerine dayalı olarak iyileştirici çalışmaları gerçekleştirebilme | 10͵11͵16 | 1͵2 |
4 | Projesini yaygınlaştırabilmek için gerekli paylaşım ve tanıtımı gerçekleştirebilme | 1͵2͵8͵16 | 1͵2 |
5 | Proje süresince karşılaşılan sorunların çözümünde, bireysel ya da ekip üyesi olarak, sorumluluk bilinciyle hareket etmede kararlılık. | 1͵2͵8͵16 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
7 | Ara Sınav | 1 | 9 | 9 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 15 | 15 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 20 | 20 |
15 | Son Sınav | 1 | 20 | 20 |
200 |