Ders Bilgileri
INSTRUCTIONAL DESIGN | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
BOTE-214 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yrd. Doç. Dr. Berrin Doğusoy |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu ders öğrencilere öğretim tasarımı, öğretim tasarımına sistem yaklaşımı, sistem yaklaşımına uygun modeller ve öğretim tasarımında yapılandırma bakış açısını tanıtmayı amaçlamaktadır. |
İçeriği | Öğretim tasarımının anlam ve önemi, sistem anlayışı ve generik modelleme, öğretim tasarım modellerinin tanıtılması, ihtiyaç ve problem analizi, öğretim ortamı (öğrenci, içerik ve örgüt -organizasyon) analizi, konu-içerik ve görev analizi, öncelik ve koşulların belirlenmesi, eğitim amaçlarının belirlenmesi, öğretimsel hedeflerin yazımı, ölçme ve değerlendirme kriterlerinin belirlenmesi, öğretim teorileri ve stratejileri, hedeflere-içeriğe ve ortama uygun öğretim materyali seçimi ve geliştirilmesi, öğretimin sistem tasarımı, öğretim tasarımı teorileri ve modelleri kullanarak öğretimin tasarlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi, proje yönetimi, bilgi yayılım ve dağılımının incelenmesi. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | İhtiyaç analizi yapabilecek |
2 | Görev/iş/amaç analizi yapabilecek |
3 | Öğrenenlerin analizini yapabilecek |
4 | Öğretim hedefleri yazabilecek |
5 | Ölçme araçlarını geliştirebilecek |
6 | Öğretim stratejilerini belirleyebilecek |
7 | Materyal seçebilecek / geliştirebilecek, |
8 | Biçimlendirici ve süreç sonu değerlendirmesi yapma becerilerini kazanabilecektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Giriş – Dersin Tanıtılması | |
2 | Öğretim tasarımı sürecine giriş. Veri toplama teknikleri. | |
3 | İhtiyaç analizi süreci (öğretim ihtiyaçlarının belirlenmesi) | |
4 | İhtiyaç analizi süreci (ihtiyaç analizi raporu taslağı; veri analizi) | |
5 | İhtiyaç analizi süreci (öğrenci ve ortam analizi) | |
6 | İş/Görev analizi (konuların analiz edilmesi - çözümlenmesi) | |
7 | Ödev Teslimi: İhtiyaç Analizi Raporu Sunumu | |
8 | Ara sınav | |
9 | İş/Görev analizi (işlemlerin analiz edilmesi – çözümlenmesi; iş/görev analizi raporu taslağı) | |
10 | Amaçların belirlenmesi; öğretimin tasarlanması | |
11 | Öğretim tekniklerinin incelenmesi | |
12 | Öğretim materyali geliştirme; final raporu taslağının incelenmesi | |
13 | Öğretim materyali geliştirme | |
14 | Öğretim tasarımı sürecinde değerlendirme | |
15 | Öğretim tasarımı modelleri | |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Akkoyunlu, B. Altun, A. & Yılmaz Soylu M. (2008). Öğretim tasarımı. Ankara: Maya Akademi Yayınevi. | ||
2 | Dick, W. & Carey, L. (1996). The systematic design of instruction (4th edition). HarperCollins College Publishers. | ||
3 | Morrison, G. R., Ross, S. M., & Kemp, J. E. (2001). Designing effective instruction. New York: John Wiley & Sons, Inc. | ||
4 | Şimşek, A. (2009). Öğretim tasarımı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. | ||
5 | Yalın, H. İ. (1999). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. | ||
6 | Reigeluth, C. M. (Ed.). (2013). Instructional design theories and models: An overview of their current status. Routledge. | ||
7 | Seels, B., Glasgow, Z. (1990). Exercises in Instructional Design, OH: Merrill |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | İhtiyaç analizi yapabilecek | 10͵11 | 1͵2 |
2 | Görev/iş/amaç analizi yapabilecek | 10͵11 | 1͵2 |
3 | Öğrenenlerin analizini yapabilecek | 10͵11 | 1͵2 |
4 | Öğretim hedefleri yazabilecek | 10͵11 | 1͵2 |
5 | Ölçme araçlarını geliştirebilecek | 10͵11 | 1͵2 |
6 | Öğretim stratejilerini belirleyebilecek | 10͵11͵14 | 1͵2 |
7 | Materyal seçebilecek / geliştirebilecek, | 10͵11 | 1͵2 |
8 | Biçimlendirici ve süreç sonu değerlendirmesi yapma becerilerini kazanabilecektir. | 10͵11 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 2 | 10 | 20 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 1 | 2 | 2 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
125 |