Ders Bilgileri
PROGRAMMING LANGUAGES II | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
BOTE-204 | Bahar | 3 | 2 | 4 | 9 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Assist. Prof. Dr. İlker YAKIN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Programlama dilleri ve derleyiciler hakkında ana kavramları açıklayabilecek, 2) Seçilen dilin sözdizimini kullanabilecek ve hataları gidermeyi öğrenebilecek, 3) Problemleri algoritmalarla çözebilecek ve programlama dili ile çözümü üretebilecek, 4) Kullanıcı odaklı tasarım yapabilecek ve çözüm yolunu seçebilecek, 5) Üretilen yazılımın son kullanıcıya dağıtımı için paketleme yapabilecektir. |
İçeriği |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Programlama dilleri ve derleyiciler hakkında ana kavramları açıklayabilecek, |
2 | Seçilen dilin sözdizimini kullanabilecek ve hataları gidermeyi öğrenebilecek |
3 | Problemleri algoritmalarla çözebilecek ve programlama dili ile çözümü üretebilecek |
4 | Kullanıcı odaklı tasarım yapabilecek ve çözüm yolunu seçebilecek |
5 | Üretilen yazılımın son kullanıcıya dağıtımı için paketleme yapabilecektir |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Kullanılan dilin ve editörün özellikleri | |
2 | Kullanılan dilin sözdizimi | |
3 | Farklı veri tipleri | |
4 | Program akış komutları | |
5 | Diziler | |
6 | Fonksiyonlar | |
7 | Fonksiyonlar ve Diziler | |
8 | ARASINAV | |
9 | Farklı Arayüz Elemanları | |
10 | Arayüz Tasarımı | |
11 | Çoklu ortam öğeleri ile çalışmak | |
12 | Metin Dosyalar ve Diğer dosyalarla çalışmak | |
13 | Paketleme | |
14 | Proje Sunumları | |
15 | Proje Sunumları | |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Deitel & Deitel, (2002) C# How to Program, 1/ e, Prentice Hall. | ||
2 | Karaçay, A & Karaçay, T, (2008), C# ile Nesne Programlama, ttm, Ankara. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Programlama dilleri ve derleyiciler hakkında ana kavramları açıklayabilecek, | 1͵3͵4 | |
2 | Seçilen dilin sözdizimini kullanabilecek ve hataları gidermeyi öğrenebilecek | 1͵3͵4 | |
3 | Problemleri algoritmalarla çözebilecek ve programlama dili ile çözümü üretebilecek | 1͵3͵4 | |
4 | Kullanıcı odaklı tasarım yapabilecek ve çözüm yolunu seçebilecek | 1͵3͵4 | |
5 | Üretilen yazılımın son kullanıcıya dağıtımı için paketleme yapabilecektir | 1͵3͵4 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 5 | 70 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 1 | 8 | 8 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 1 | 5 | 5 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 10 | 10 |
13 | Son Uygulama | 1 | 10 | 10 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav | 1 | 0 | 0 |
225 |