Ders Bilgileri
INFORMATION TECHNOLOGIES IN EDUCATION II | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
BOTE-104 | Bahar | 3 | 2 | 4 | 9 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | BOTE-103 |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Doç. Dr. Hatice SANCAR TOKMAK |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Veritabanı programları: Bir veritabanının yaratılması. Tablolar, sorgular, formlar ve raporlar. makrolar ve SQL sorgu dili. HTML dili ve temel etiketler. HTML editörleri ile web tasarımı. Web tasarım ve yönetim programları: dosya işlemleri, menüler, menü seçeneklerinin özellikleri ve kullanımı, sayfalarda hazır tema kullanımı, font özelliklerinin kullanımı, özel stil tanımlama ve stillerin kullanımı, sayfalara sembol, animasyon, resim ve clipart ilave etme, frame yapısının kullanılması. Hazır Javascript kodlarının (buton, menü scriptleri, yazı ve resim efektleri, vb. ) web sayfalarına eklenmesi. Web sitelerinin ftp yapılarak yayınlanması. E-posta programları: E-posta kullanma, adres defteri düzenleme, e-posta iletilerini yönetme, özelleştirme ve düzenleme, takvim klasörünü yönetme, toplantıları zamanlama ve yönetme Bilgisayar kullanımında sağlık ve ergonomi. |
İçeriği | Çeşitli yazılımlarla eğitime yönelik ileri düzey uygulamalar yapmak, bilgisayar ve iletişim teknolojileri konusundaki bilgi birikimlerini arttırma |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Bilgi çağı gereksinimleri ve bilgisayar teknolojilerine yönelik temel kavramları tanımlar. |
2 | Bilgi teknolojileri ve bilgisayar okuryazarlığına yönelik temel kavramları tanımlar. |
3 | Bir bilgisayar sistemindeki temel donanım ve yazılım bileşenlerini ve işlevlerini ayrıntılı olarak açıklar. |
4 | Bir hesap tablosu yazılımını mesleki ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde uygular. |
5 | Bir veritabanı programını mesleki ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde uygular. |
6 | Bilgisayar sisteminde ve internet ortamında güvenlik önlemlerini açıklar |
7 | Bilgi güvenliği ve etik kavramlarını açıklar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Ders izlencesi ve lab kurallarının açıklanması, dersin kapsamı ve gerekliliklerinin açıklanması, bilgi teknolojilerinin temel kavramlarına giriş | Tanışma |
2 | Elektronik tablolama programları ve veri biçimlendirme (metin, sayı, tarih, saat, para birimi). | Gösterip yaptırma, çalışma yaprakları ile uygulama |
3 | Elektronik tablolama programında grafik çizme. | Gösterip yaptırma, çalışma yaprakları ile uygulama |
4 | Elektronik tablolama programında veri tabanı işlemleri. | Gösterip yaptırma, çalışma yaprakları ile uygulama |
5 | Veri tabanı programı ve öğelerinin tanıtımı | Gösterip yaptırma, çalışma yaprakları ile uygulama |
6 | Veri tabanı programında tablo alan özelliklerini belirleme ve tablo oluşturma | Gösterip yaptırma, çalışma yaprakları ile uygulama |
7 | Veri tabanı programında çeşitli sorgular oluşturma | Gösterip yaptırma, çalışma yaprakları ile uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Veri tabanı programında çeşitli formlar oluşturma | Gösterip yaptırma, çalışma yaprakları ile uygulama |
10 | Veri tabanı programında çeşitli raporlar ve makrolar oluşturma | Gösterip yaptırma, çalışma yaprakları ile uygulama |
11 | Veri tabanı uygulamaları | Gösterip yaptırma, çalışma yaprakları ile uygulama |
12 | HTML kodlarına giriş | Gösterip yaptırma, çalışma yaprakları ile uygulama |
13 | HTML kodlarıyla web sayfası tasarımı | Gösterip yaptırma, çalışma yaprakları ile uygulama |
14 | Web sayfası tasarım programının özellikleri | |
15 | Web sayfası tasarım programıyla sayfa hazırlama | |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Benzer, A. & Aksaya, H. (2012). Bilgisayar Okuryazarlığı I-II. Pegem Akademi. | ||
2 | Capron, H. L. and J. A. Johnson (2004). Computers: tools for an information age. Upper Saddle River, N.J., Prentice Hall. | ||
3 | Forcier, R.C. (1999). The Computer as an Educational Tool: Productivity and Problem Solving. Merrill. | ||
4 | Long, L.; and Long, N. (2001). Computers. Prentice Hall. | ||
5 | Alakoç Burma, Z. (2009) Veri tabanı yönetim sistemleri | ||
6 | Keş, Y. (2009). Elektronik yayıncılık ve web tasarımı |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Bilgi çağı gereksinimleri ve bilgisayar teknolojilerine yönelik temel kavramları tanımlar. | 1͵2͵3͵8 | 1͵2 |
2 | Bilgi teknolojileri ve bilgisayar okuryazarlığına yönelik temel kavramları tanımlar. | 1͵2͵3͵8 | 1͵2 |
3 | Bir bilgisayar sistemindeki temel donanım ve yazılım bileşenlerini ve işlevlerini ayrıntılı olarak açıklar. | 1͵2͵3͵8 | 1͵2 |
4 | Bir hesap tablosu yazılımını mesleki ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde uygular. | 6͵12͵15 | 1͵2 |
5 | Bir veritabanı programını mesleki ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde uygular. | 6͵12͵15 | 1͵2 |
6 | Bilgisayar sisteminde ve internet ortamında güvenlik önlemlerini açıklar | 7͵8 | 1͵2 |
7 | Bilgi güvenliği ve etik kavramlarını açıklar | 9͵10 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
0 | Ders Süresi | 14 | 5 | 70 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 4 | 5 | 20 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 5 | 2 | 10 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
7 | Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 2 | 5 | 10 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 2 | 5 | 10 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
15 | Son Sınav | 1 | 5 | 5 |
225 |