Ders Bilgileri
GÖRSEL İLETİŞİM I | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
GRF235 | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof. Dr. YUSUF GÜVEN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | İnsanı, iletişimi, iletişim’in temel kavramlarını ve ilkelerini; görsel iletişimi, göstergebilimin temel ilkelerini, medya ve mecra çözümlemesini ve iletişimin nasıl tasarlanabileceği hakkında bilgi vermektir. |
İçeriği | Bir gereksinim olarak iletişimin insanlık tarihi boyunca geçirdiği evreleri, gerekçeleri ve sonuçları üzerine bilgiler ve tartışmaları içerir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Antropoloji üzerinden insanı tanır. |
2 | Kültür kavramını tanımlar. |
3 | İletişim kavramı ve iletişimin temel ilkelerini tanımlar. |
4 | Yazının bulunuşu ve tarihsel gelişimini tanımlar. |
5 | Matbaanın, bilginin herkese ulaşabilir duruma gelmiş olmasındaki önemini açıklar. |
6 | İletişimin tanımlarını ve sınıflandırmasını açıklar. |
7 | Görsel iletişimi açıklar. |
8 | Göstergebilimin temel ilkelerini açıklar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Dönem boyunca dersin işlenişi hakkında öğrenciler bilgilendirilir. Ders için gerekli kaynaklar önerilir. | Bir önceki yılın programı üzerinden değerlendirmeler yapılır. |
2 | Antropoloji bilgisi üzerinden insan. | İnsanı insan yapan süreç ve nitelikler açıklanır, tartışılır. |
3 | İletişim kavramı. | İletişimin kökeni anlatılır. |
4 | Kültür kavramı. | Kültür kavramı üzerine görüşler, tartışmalar. |
5 | İnsanlığın belleği:Yazı | Yazının icadı, kökenleri ve gerekliliği anlatılır. |
6 | Bilginin yayılışı: Matbaa | Matbaanın icadı ve insanlığa katkıları açıklanır. |
7 | Aydınlanma ve iletişim. | Rönesans Aydınlanması ve iletişim olanakları anlatılır. |
8 | ARA SINAV / Yabancılaşma kavramı. | Klasik yazılı sınav yapılır. Yabancılaşma kavramı tartışılır. |
9 | letişimin tanımları ve sınıflandırılması. | Tanımların açıklamaları yapılır. |
10 | Görsel İletişim. | Tanımlar ve açıklamalar yapılır; örnekler üzerinden görsel algı, anlatım ve kavrama konularında bilgi verilir. |
11 | Görsel iletişim alanları ve araçları. | Görsel iletişimde yararlanılan alanlar, mekanlar, araçlar hakkında bilgi verilir. |
12 | Görsel iletişim tasarımı. | Renk, yazı, sembol, sistemler, yöntemler, teknikler, bütünlüklü düşünme, görsel kodlar, alımlayıcı/hedef kitle özellikleri gibi konular hakkında örnekler eşliğinde bilgi verilir. |
13 | Göstergebilim’e giriş. | Bir bilim dalı olarak göstergebilim, karşı görüşler, gösterge türleri ve tanımları anlatılır, değerlendirmeler yapılır. |
14 | Göstergeler, işaretler, semboller. | Günlük hayatta sıkça karşılaşılan görsel kodların ayırıcı özellikleri anlatılır. |
15 | Piktogram. | Piktogramın teknik bilgileri verilir. |
16 | Son Sınav | Klasik sınav yapılır. |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Merih Zıllıoğlu “İletişim Nedir?”, Cem Yay., İstanbul, 2003. | ||
2 | Z. Erdinç Akın “Mağaradan Markaya”, Alternatif Yay., İstanbul, 2009. | ||
3 | Roland Barthes (Çev.:Mehmet Rifat) “Göstergebilimsel Serüven”, YKY., İstanbul, 2009. | ||
4 | Roland Barthes (Çev.:Tahsin Yücel) “Yazının Sıfır Derecesi”, Metis Yay.,İstanbul, 2006. | ||
5 | Michel Foucault “Bu Bir Pipo Değildir”, YKY., İstanbul, 2002. | ||
6 | Nermi Uygur “Dilin Gücü”, YKY., İstanbul, 2008. | ||
7 | Nermi Uygur “İçi Dışıyla Batı’nın Kültür Dünyası”, YKY., İstanbul, 2006. | ||
8 | Henri Laborit “İnsan ve Kent”, Payel Yay., İstanbul, 1991. | ||
9 | M. Iline, E. Segal (Çev.:Ahmet Zekerya) “İnsan Nasıl İnsan Oldu”, Say Yay., İstanbul, 2006. | ||
11 | Tevfik Fikret Uçar “Görsel İletişim ve Grafik Tasarım”, Inkilap Yay., İstanbul, 2004. | ||
12 | Emre Becer, “İletişim ve Grafik Tasarım”, Dost Yay., Ankara, 2005. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
2 | 0.2 | 1 | 1. Ara Sınav |
3 | 0.1 | 3 | 1. Ödev |
4 | 0.1 | 3 | 2. Ödev |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Antropoloji üzerinden insanı tanır. | 1 | 2͵3͵4 |
2 | Kültür kavramını tanımlar. | 1͵9͵11 | 1͵2͵3͵4 |
3 | İletişim kavramı ve iletişimin temel ilkelerini tanımlar. | 1͵11 | 1͵2͵3͵4 |
4 | Yazının bulunuşu ve tarihsel gelişimini tanımlar. | 1͵9 | 1͵2͵3͵4 |
5 | Matbaanın, bilginin herkese ulaşabilir duruma gelmiş olmasındaki önemini açıklar. | 1 | 1͵2͵3͵4 |
6 | İletişimin tanımlarını ve sınıflandırmasını açıklar. | 3 | 2͵3 |
7 | Görsel iletişimi açıklar. | 2 | 1͵2͵3͵4 |
8 | Göstergebilimin temel ilkelerini açıklar. | 2͵3 | 1͵2͵3͵4 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 2 | 8 | 16 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
7 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 2 | 2 | 4 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
100 |