Ders Bilgileri
GÖRSEL İLETİŞİM II | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
GRF236 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof. Dr. Yusuf GÜVEN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | İnsanı, iletişimi, görsel iletişimin temel sorunlarını ve görsel iletişim tasarımında dikkat edilmesi gereken konuları projeler eşliğinde öğretmek. |
İçeriği | Görsel iletişimin nasıl tasarlanabileceği, örnek uygulamalar eşliğinde tartışmak ve uygulanabilir projeler üretmek. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Temel tasarım biçimlerini kullanır. |
2 | Sembolik değerleri açıklar. |
3 | Piktogramın özelliklerini açıklar. |
4 | Piktografinin bir dil olduğunu açıklar. |
5 | Temel biçimleri kullanarak semboller üretmeyi açıklar. |
6 | Tasarımda bütünlüklü düşünmeyi açıklar. |
8 | Görsel iletişimde renk, biçim, oran-orantı, denge konularının önemini açıklar. |
12 | Görsel iletişimin bir tasarım sorunu olduğunu açıklar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Dönem boyunca dersin işlenişi hakkında öğrenciler bilgilendirilir. Ders için gerekli kaynaklar önerilir. | Bir önceki dönem programı üzerinden dersin değerlendirmesi yapılır. |
2 | PROJE:I Piktogram tasarımı. | Piktogram hakkında genel bilgiler verilir, olası sorular yanıtlanır ve proje hakkında açıklamalar yapılır. |
3 | PROJE:I üzerinden sembol. | Bitki, hayvan, alet ve gündelik eşya piktogramları yaptırılır. |
4 | PROJE:I üzerinden anlatım. | Sembolik biçimlendirme teknikleri ve anlatım olanakları, örnekler üzerinden anlatılır. |
5 | PROJE:I üzerinden sembolik anlatım. | Sembolik anlatımın olanakları, türleri, etkileri, teknikleri ve malzemeleri hakkında bilgi verilir; uygulamaların değerlendirmeleri yapılır. |
6 | PROJE:I Tasarımları. | Tasarımlar değerlendirilir. |
7 | PROJE:I Tasarımları. | Tasarımlar değerlendirilir. |
8 | ARA SINAV / Proje sunumu. | Sunum değerlendirmeleri yapılır. |
9 | PROJE:II İşaret Tasarımları | Yer, zaman, seçim ve özne bildiren işaretler ve projenin uygulama tekniği hakkında bilgi verilir. |
10 | PROJE:II üzerinden işaret tasarımları. | İşaret tasarımında görsel algı, anlatım ve yönlendirme konularında bilgi verilir. |
11 | PROJE:II üzerinden yönlendirme sistemleri. | Yönlendirme sistemleri, işaretlerin görsel dil birliği, işlevsellik konularında bilgi verilir. |
12 | PROJE:II tasarımları. | Renk, biçim, sembolik değerler, sistem, bütünlük, görsel algı, alımlayıcı gibi konular dikkate alınarak tasarımlar değerlendirilir. |
13 | PROJE:II tasarımları. | Tasarımların değerlendirmeleri yapılır. |
14 | PROJE:II tasarımları. | Tasarımların son değerlendirmeleri yapılır. Proje sunumu için gerekli teknik bilgiler verilir. |
15 | PROJE:II sunumu. | Sunumlar değerlendirilir. |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
2 | Kağıt, eskiz defteri, maket bıçağı, boyalar, cetveller, çizim ve boyama kalemleri... | ||
2 | Merih Zıllıoğlu “İletişim Nedir?”, Cem Yay., İstanbul, 2003 | ||
3 | Z. Erdinç Akın “Mağaradan Markaya”, Alternatif Yay., İstanbul, 2009 | ||
4 | Roland Barthes (Çev.:Mehmet Rifat) “Göstergebilimsel Serüven”, YKY., İstanbul, 2009 | ||
5 | Michel Faucault “Bu Bir Pipo Değildir”, YKY., İstanbul, 2002 | ||
6 | Nermi Uygur “Dilin Gücü”, YKY., İstanbul, 2008 | ||
7 | Henri Laborit “İnsan ve Kent”, Payel Yay., İstanbul, 1991 | ||
8 | Tevfik Fikret Uçar “Görsel İletişim ve Grafik Tasarım”, Inkilap Yay., İstanbul, 2004 | ||
9 | Emre Becer, “İletişim ve Grafik Tasarım”, Dost Yay., Ankara, 2005 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.1 | 9 | 1. Ara Proje |
2 | 0.1 | 9 | 2. Ara Proje |
3 | 0.2 | 1 | 1. Ara Sınav |
4 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Temel tasarım biçimlerini kullanır. | 1͵2 | 1͵2 |
2 | Sembolik değerleri açıklar. | 2 | 2 |
3 | Piktogramın özelliklerini açıklar. | 6 | 2 |
4 | Piktografinin bir dil olduğunu açıklar. | 2͵3 | 2͵3 |
5 | Temel biçimleri kullanarak semboller üretmeyi açıklar. | 2͵4͵6 | 2 |
6 | Tasarımda bütünlüklü düşünmeyi açıklar. | 1͵2͵3͵4͵6 | 2 |
8 | Görsel iletişimde renk, biçim, oran-orantı, denge konularının önemini açıklar. | 1 | 4 |
12 | Görsel iletişimin bir tasarım sorunu olduğunu açıklar. | 1͵2͵3͵4͵6͵9͵12 | 4 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 2 | 8 | 16 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 2 | 3 | 6 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
100 |