Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

GÖRSEL İLETİŞİM II
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
GRF236 Bahar 2 0 2 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Prof. Dr. Yusuf GÜVEN
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı İnsanı, iletişimi, görsel iletişimin temel sorunlarını ve görsel iletişim tasarımında dikkat edilmesi gereken konuları projeler eşliğinde öğretmek.
İçeriği Görsel iletişimin nasıl tasarlanabileceği, örnek uygulamalar eşliğinde tartışmak ve uygulanabilir projeler üretmek.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Temel tasarım biçimlerini kullanır.
2 Sembolik değerleri açıklar.
3 Piktogramın özelliklerini açıklar.
4 Piktografinin bir dil olduğunu açıklar.
5 Temel biçimleri kullanarak semboller üretmeyi açıklar.
6 Tasarımda bütünlüklü düşünmeyi açıklar.
8 Görsel iletişimde renk, biçim, oran-orantı, denge konularının önemini açıklar.
12 Görsel iletişimin bir tasarım sorunu olduğunu açıklar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dönem boyunca dersin işlenişi hakkında öğrenciler bilgilendirilir. Ders için gerekli kaynaklar önerilir. Bir önceki dönem programı üzerinden dersin değerlendirmesi yapılır.
2 PROJE:I Piktogram tasarımı. Piktogram hakkında genel bilgiler verilir, olası sorular yanıtlanır ve proje hakkında açıklamalar yapılır.
3 PROJE:I üzerinden sembol. Bitki, hayvan, alet ve gündelik eşya piktogramları yaptırılır.
4 PROJE:I üzerinden anlatım. Sembolik biçimlendirme teknikleri ve anlatım olanakları, örnekler üzerinden anlatılır.
5 PROJE:I üzerinden sembolik anlatım. Sembolik anlatımın olanakları, türleri, etkileri, teknikleri ve malzemeleri hakkında bilgi verilir; uygulamaların değerlendirmeleri yapılır.
6 PROJE:I Tasarımları. Tasarımlar değerlendirilir.
7 PROJE:I Tasarımları. Tasarımlar değerlendirilir.
8 ARA SINAV / Proje sunumu. Sunum değerlendirmeleri yapılır.
9 PROJE:II İşaret Tasarımları Yer, zaman, seçim ve özne bildiren işaretler ve projenin uygulama tekniği hakkında bilgi verilir.
10 PROJE:II üzerinden işaret tasarımları. İşaret tasarımında görsel algı, anlatım ve yönlendirme konularında bilgi verilir.
11 PROJE:II üzerinden yönlendirme sistemleri. Yönlendirme sistemleri, işaretlerin görsel dil birliği, işlevsellik konularında bilgi verilir.
12 PROJE:II tasarımları. Renk, biçim, sembolik değerler, sistem, bütünlük, görsel algı, alımlayıcı gibi konular dikkate alınarak tasarımlar değerlendirilir.
13 PROJE:II tasarımları. Tasarımların değerlendirmeleri yapılır.
14 PROJE:II tasarımları. Tasarımların son değerlendirmeleri yapılır. Proje sunumu için gerekli teknik bilgiler verilir.
15 PROJE:II sunumu. Sunumlar değerlendirilir.
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
2 Kağıt, eskiz defteri, maket bıçağı, boyalar, cetveller, çizim ve boyama kalemleri...
2 Merih Zıllıoğlu “İletişim Nedir?”, Cem Yay., İstanbul, 2003
3 Z. Erdinç Akın “Mağaradan Markaya”, Alternatif Yay., İstanbul, 2009
4 Roland Barthes (Çev.:Mehmet Rifat) “Göstergebilimsel Serüven”, YKY., İstanbul, 2009
5 Michel Faucault “Bu Bir Pipo Değildir”, YKY., İstanbul, 2002
6 Nermi Uygur “Dilin Gücü”, YKY., İstanbul, 2008
7 Henri Laborit “İnsan ve Kent”, Payel Yay., İstanbul, 1991
8 Tevfik Fikret Uçar “Görsel İletişim ve Grafik Tasarım”, Inkilap Yay., İstanbul, 2004
9 Emre Becer, “İletişim ve Grafik Tasarım”, Dost Yay., Ankara, 2005

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.1 9 1. Ara Proje
2 0.1 9 2. Ara Proje
3 0.2 1 1. Ara Sınav
4 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Temel tasarım biçimlerini kullanır. 1͵2 1͵2
2 Sembolik değerleri açıklar. 2 2
3 Piktogramın özelliklerini açıklar. 6 2
4 Piktografinin bir dil olduğunu açıklar. 2͵3 2͵3
5 Temel biçimleri kullanarak semboller üretmeyi açıklar. 2͵4͵6 2
6 Tasarımda bütünlüklü düşünmeyi açıklar. 1͵2͵3͵4͵6 2
8 Görsel iletişimde renk, biçim, oran-orantı, denge konularının önemini açıklar. 1 4
12 Görsel iletişimin bir tasarım sorunu olduğunu açıklar. 1͵2͵3͵4͵6͵9͵12 4

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 2 8 16
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 3 3
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 2 3 6
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 3 3
15 Son Sınav 1 1 1
100