Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

BİLGİSAYAR EĞİTİMİNE GİRİŞ II
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
GRF238 Bahar 2 0 2 2
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Okt. Nazan USLU
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bilgisayar kullanımı konusunda bilgilendirmek ve bilgisayar uygulamaları ile ilgili becerilerini geliştirmektir.
İçeriği Temel Bilgisayar kavramları. Piksel tabanlı görüntü işleme programı. Photoshop ve vektörel tabanlı tasarım programı olan İllüstratörün tanıtımı ve tasarımda kullanımına yönelik uygulama çalışmaları.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Temel bilgisayar kavramlarını tanımlar.
2 Masaüstü yayıncılık programlarını tanır.
3 Vektörel ve Piksel tabanlı programların özelliklerini tanımlar.
4 Taslak çizimlerini uygun program ile bilgisayarda çizebilir.
5 Bilgisayar programı desteği ile farklı ve özgün çalışmalar yapabilir.
6 Fotoğraf üzerine özgün çalışmalar yapabilir.
7 Piksel tabanlı çalışmalar yapabilir.
8 Grafik tasarım ürünlerini bilgisayarda uygulayabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Adobe Photoshop programına giriş. Araç kutusu Piksel tabanlı çalışma örnekleri
2 Adobe Photoshop programına giriş. Araç kutusu Konuyla ilgili uygulamalar
3 Adobe Photoshop programına giriş. Araç kutusu Konuyla ilgili uygulamalar
4 Adobe Photoshop - Fotoğraf rötuşlama ve onarma Konuyla ilgili uygulamalar
5 Adobe Photoshop - Fotoğraf rötuşlama ve onarma Konuyla ilgili uygulamalar
6 Adobe Photoshop - Fotoğraf rötuşlama ve onarma Konuyla ilgili uygulamalar
7 Ara Sınav
8 Adobe Photoshop - Tipografik tasarım Konuyla ilgili uygulamalar
9 Adobe Photoshop - Tipografik tasarım Konuyla ilgili uygulamalar
10 Adobe Photoshop - Filtre ve Efektlerle çalışmak Konuyla ilgili uygulamalar
11 Adobe Photoshop - Filtre ve Efektlerle çalışmak Konuyla ilgili uygulamalar
12 Adobe Photoshop - Filtre ve Efektlerle çalışmak Konuyla ilgili uygulamalar
14 Adobe Photoshop - piksel çizim teknikleri Konuyla ilgili uygulamalar
13 Adobe Photoshop - Maskeler ve kanallar Konuyla ilgili uygulamalar
15 Adobe Photoshop - Maskeler ve kanallar Konuyla ilgili uygulamalar
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Adobe Illustrator CS4- Medyasoft yayınları
2 Adobe Photoshop CS4- Medyasoft yayınları
3 Adobe Illustrator CS5 - Yavuz Gümüştepe

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Temel bilgisayar kavramlarını tanımlar. 1͵2͵3͵4 1͵2
2 Masaüstü yayıncılık programlarını tanır. 1͵2͵3͵4 1͵2
3 Vektörel ve Piksel tabanlı programların özelliklerini tanımlar. 1͵2͵3͵4 1͵2
4 Taslak çizimlerini uygun program ile bilgisayarda çizebilir. 1͵2͵3 1͵2
5 Bilgisayar programı desteği ile farklı ve özgün çalışmalar yapabilir. 2͵3͵4 1͵2
6 Fotoğraf üzerine özgün çalışmalar yapabilir. 1͵2͵3͵4 1͵2
7 Piksel tabanlı çalışmalar yapabilir. 1͵2͵3͵4 1͵2
8 Grafik tasarım ürünlerini bilgisayarda uygulayabilir. 1͵2͵3͵4 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 2 2
7 Ara Sınav 1 2 2
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 2 2
15 Son Sınav 1 2 2
50