Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

ENDÜSTRİ GRAFİĞİ II
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
GRF334 Bahar 2 2 3 6
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Yrd. Doç. H. Arif Bağcıvan
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Kurumun, hizmetin, bölgenin kimliklerini hedeflenen işaret sistemine yansıtarak bütünleştirmektir.
İçeriği Grafik tasarımın açık hava uygulamaları; çevre grafiği, alış veriş merkezleri, park, tatil köyü, fuar, müze, okul, hastane gibi açık ve kapalı alanların yönlendirme ve işaret sistemleri.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Açık hava reklamcılığı konusunda çözümler sunar
2 Yönlendirme ve bildirişim sistemlerini tanır
3 Kent ve çevre grafiği konusunda projeler üretir
4 Sektörlerin gereksinimlerine uygun grafik tasarım çözümleri sunar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin içeriği, önemi, değerlendirme kriterleri hakkında bilgi sunumu Anlatım
2 Endüstriyel sektörlerin tanıtımı, özellikleri ve gereksinimlerinin belirlenmesi Sektörde kullanılan tasarımların incelenmesi
3 Sektörlerin gereksinimlerine uygun projenin belirlenmesi Konuyla ilgili tasarımlar
4 Açık hava reklamcılığı hakkında bilgi verilmesi Konuyla ilgili tasarımlar
5 Yönlendirme ve bildirişim sistemlerinin tanıtılması Konuyla ilgili tasarımlar
6 Hazırlanacak projenin detaylarının çıkarılması Konuyla ilgili uygulamalar
7 Ara Sınav
8 Yönlendirme ve bildirişim örneklerin oluşturulması Konuyla ilgili uygulamalar
9 Yönlendirme ve bildirişim sistemlerinin uygulamaları Konuyla ilgili uygulamalar
10 Yönlendirme ve bildirişim sistemlerinin uygulama aşamasında dikkat edilmesi gerekenler Konuyla ilgili uygulamalar
11 Yönlendirme ve bildirişim sistemlerinin uygulama aşamasında dikkat edilmesi gerekenler Konuyla ilgili uygulamalar
12 Yönlendirme ve bildirişim sistemlerinin uygulamaları Konuyla ilgili uygulamalar
13 Yönlendirme ve bildirişim sistemlerinin uygulamaları Konuyla ilgili uygulamalar
14 Yönlendirme ve bildirişim sistemlerinin uygulamaları Projenin orinal haline getirilmesi
15 Projenin Değerlendirilmesi Projenin sunulması
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Signs Of Opportunity: How Lamar Advertising grew into the biggest billboard business in America - Dan Marin
2 Advertising Outdoors: Watch This Space - David Bernstein
3 Sensational Billboards in Advertising - Birgit Krols

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Açık hava reklamcılığı konusunda çözümler sunar 1͵2͵3͵4͵5 1͵2
2 Yönlendirme ve bildirişim sistemlerini tanır 1͵2͵3͵4͵5 1͵2
3 Kent ve çevre grafiği konusunda projeler üretir 1͵2͵3͵4͵5 1͵2
4 Sektörlerin gereksinimlerine uygun grafik tasarım çözümleri sunar 1͵2͵3͵4͵5 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 4 56
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 3 4 12
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 4 4
7 Ara Sınav 1 4 4
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 2 5 10
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 4 4
15 Son Sınav 1 4 4
150