Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

REKLAM GRAFİĞİ II
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
GRF332 Bahar 2 2 3 6
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Prof. Dr. Yusuf Güven
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Tanıtım ve reklam etkinliklerinin temel ilkelerini öğretmek; ürün-hizmet-kurum tanıtımı ya da reklam etkinliklerinde sorunu saptama, yaratıcı fikir geliştirebilme ve bu fikri uygulanabilir bir çözüm önerisine dönüştürebilme becerisi kavratmaktır.
İçeriği Tanıtım ve reklam etkinliklerinin tasarım sorunlarını örnekler ve proje uygulamaları eşliğinde çözüm önerisi getirebilmenin yöntemlerini ve tekniklerini içerir.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Bir disiplin olarak reklam grafiğini tanımlar.
2 Görsel iletişim araçlarını tanır.
3 Bütünlüklü tasarlamayı tanımlar.
4 Reklam ve tanıtım sorunlarına çözüm önerileri geliştirmenin yöntemlerini ve tekniklerini tanımlar.
5 Reklam ve tanıtım çalışmaları yapar, projeler geliştirir.
6 Disiplinlerarası ilişkileri tanımlar.
7 Tasarımlarını/projelerini sunma becerisi edinir.
8 Ürün, hizmet ya da kurum kimliği kavramlarını tanımlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dönem boyunca dersin işlenişi hakkında öğrenciler bilgilendirilir. Ders için gerekli malzeme ve kaynaklar önerilir. Bir önceki dönemin programı ve uygulanmış projeleri üzerine değerlendirmeler yapılır.
2 Dönem Projesi belirlenir. Reklam ve tanıtım amaçlı dönem projesi hakkında bilgi verilir.
3 Dönem projesi hakkında bilgilendirme yapılır. Dönem projesinin teknik ve uygulama bilgileri verilir.
4 Dönem projesi için taslaklar değerlendirilir. Taslaklar teknik ve içerik yönünden değerlendirilir.
5 Dönem projesi için taslaklar değerlendirilir. Taslakların temel fikirleri değerlendirilir.
6 Dönem projesi için taslaklar değerlendirilir. Genel katılımlı tartışma yolu ile taslakların değerlendirilmesi yapılır.
7 Dönem projesinin ilk sunumu. Projenin ilk aşamada teslim edilecek uygulamaları her öğrenci tarafından sunulur. Sunumlar değerlendirilir.
8 Ara Sınav
9 Dönem projesine devam edilir. Medya ve mecra bilgileri örnekler üzerinden aktarılır.
10 Dönem projesine devam edilir. Tipografi bilgileri aktarılır.
11 Dönem projesine devam edilir. Uygulamalar ve taslakların değerlendirmeleri yapılır.
12 Dönem projesine devam edilir. Uygulamaların değerlendirmeleri yapılır. Sunum biçimi bilgileri verilir.
13 Dönem projesi uygulamaları. Projelerin yazı, görsel imaj, kompozisyon, tipografi değerlendirmeleri yapılır.
14 Dönem projesinin uygulamalarının değerlendirmesi. Uygulanabilirlik, üretim biçimi, malzeme, tipografi üzerine değerlendirmeler yapılır. Proje sunumu hakkında bilgi verilir.
15 Proje sunumu. Projelerin sonuçları değerlendirilir.
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Namık Kemal Sarıkavak “Sayısal Tipografi 1-2” Başkent Üniversitesi Güzel Sanatlar tasarım ve Mimarlık Fakültesi Yayınları, tasarım Dizisi 1-2, , Ankara, 2005.
2 Namık Kemal Sarıkavak “Çağdaş Tipografinin Temelleri”, Seçkin Yayınları, 2. Baskı, Ankara, 2009.
3 Emre Becer, “Moderm Sanat ve Yeni Tipografi”, Dost Yay., Ankara, 2007.
4 Emre Becer, “İletişim ve Grafik Tasarım”, Dost Yay., Ankara, 2005.
5 Tevfik Fikret Uçar “Görsel İletişim ve Grafik Tasarım”, Inkilap Yay., İstanbul, 2004.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.1 1 1. Ara Sınav
2 0.1 9 1. Ara Proje
3 0.1 9 2. Ara Proje
4 0.1 9 3. Ara Proje
5 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Bir disiplin olarak reklam grafiğini tanımlar. 1͵2͵3 1͵2
2 Görsel iletişim araçlarını tanır. 1͵3͵4 2
3 Bütünlüklü tasarlamayı tanımlar. 1͵2͵3͵6 2
4 Reklam ve tanıtım sorunlarına çözüm önerileri geliştirmenin yöntemlerini ve tekniklerini tanımlar. 2͵3͵6͵8͵12 3
5 Reklam ve tanıtım çalışmaları yapar, projeler geliştirir. 2͵3͵6͵7͵8͵9 3
6 Disiplinlerarası ilişkileri tanımlar. 1͵2͵3͵7͵10 4
7 Tasarımlarını/projelerini sunma becerisi edinir. 2͵3͵5͵7͵8͵12 4
8 Ürün, hizmet ya da kurum kimliği kavramlarını tanımlar. 1͵2͵3͵6 4͵5

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 4 56
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 4 6 24
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 4 4
7 Ara Sınav 1 4 4
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 3 8 24
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 6 6
15 Son Sınav 1 4 4
150