Ders Bilgileri
FOTOGRAF I | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
GRF 129 | Güz | 2 | 2 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr.Gör. Mustafa KİBARKAYA |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu derste, öğrencilerin temel fotoğraf bilgilerini belirli bir fotoğraf mantığı çerçevesinde sistematik olarak kazanmalarını sağlamak ve onların fotoğrafın yapısal öğeleri ile tanışmaları, bunları kompozisyon öğeleri olarak kullanmayı öğrenmeleri ve temel araç gereçleri kullanma becerileri kazanmaları amaçlanır. |
İçeriği | Çeşitli uygulamalar yaptırılarak araç gereç kullanımı, bakış açısı seçimi, kadraj,aydınlatma, poz ölçümü ve düzeltmeleri konularında öğrenciyi bilinçlendirmek bu dersin kapsamındadır.tarihsel gelişim, diyafram estantane, pozlama, ışık bilgisi, kadraj, karanlık oda uygulamaları |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Fotografiyi tarihsel açıdan değerlendirebilme |
2 | Fotoğraf makinasının yapısal özelliklerini açıklayabilme |
3 | Objektiflerin yapısal özelliklerini listeleyebilme |
4 | Pozlama ve kadraj bilgilerini çekim sırasında uygulayabilme |
5 | Temel aydınlatma ve ışık tekniklerine uygun olarak çekimleri organizeedebilme |
6 | Stüdyo fotograf çekimlerini tasarlayabilme |
7 | Karanlık oda da banyo ve baskı tekniklerini uygulayabilme |
8 | Bir fotografı teknik ve sanatsal açıdan analiz edebilme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgilendirme. | Fotoğraf hakkında öğrencilerin araştırma yapmaları |
2 | Fotoğrafın tarihsel gelişimi. | Fotoğraf hakkında öğrencilerin araştırma yapmaları |
3 | Fotoğraf makinasının tanıtımı ve makine tipleri. | Örnek fotoğraflar |
4 | Diyafram ve enstantanenin anlatılması . | Çeşitli objektiflerin tanıtımı ve işlevlerinin anlatımı. |
5 | Objektiflerin ayrıntılı olarak tanıtılması. | Atölyede örnek çekimler yapılarak ışığın anlatılması. |
6 | Fotoğrafta ışık konusunun anlatılması. | Atölyede örnek çekimler yapılarak ışığın anlatılması. |
7 | Renkli fotoğraf çekim tekniklerinin kuramsal anlatımı. | Atölyede örnek çekimler yapılarak ışığın anlatılması. |
8 | Ara sınav | |
9 | Örnek fotoğraf çekimleri yapılması(hoca tarafından) | Atölyede örnek çekimler yapılarak ışığın anlatılması. |
10 | Fotoğrafta kadraj ve 3/1 kuralının örneklerle anlatılması. | Çekim yapılarak gösterilmesi. |
11 | Diyafram ve enstantane öncelikli fotoğraf örneklerinin gösterilmesi.. | Slayt sunum. |
12 | Karanlık oda çalışmalarının uygulamalı olarak anlatılması. | Öğrencilerin karanlık odada çalışmaları. |
13 | Öğrencilerin tab ettikleri fotoğrafların değerlendirilmesi. | Öğrencilerin karanlık odada çalışmaları. |
14 | Öğrencilerin çektikleri fotoğrafların değerlendirilmesi. | Öğrencilerin karanlık odada çalışmaları. |
15 | Dönem Sonu Değerlendirme | Anlatım, beyin fırtınası,uygulama |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Fotoğrafa Başlarken | Kılıç,levent ( 2002) | Ankara: Dost Kitabevi |
2 | Fotoğraf teknik okumaları | Kanburoğlu, Özer (2010) | İstanbul: Say Yayınları |
3 | A'dan Z'ye Fotoğraf | Kanburoğlu, Özer (2010) | İstanbul: Say Yayınları |
4 | 100 Soruda Dijital Fotoğraf | Kanburoğlu, Özer (2010) | İstanbul: Say Yayınları |
5 | Temel fotoğraf semineri ders notları, | İfsak (2002) | İstanbul: İfsak Yayınları |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Fotografiyi tarihsel açıdan değerlendirebilme | 2͵4͵10 | 1 |
2 | Fotoğraf makinasının yapısal özelliklerini açıklayabilme | 2͵4͵10 | 1 |
3 | Objektiflerin yapısal özelliklerini listeleyebilme | 2͵4͵10 | 1 |
4 | Pozlama ve kadraj bilgilerini çekim sırasında uygulayabilme | 2͵4͵10 | 1 |
5 | Temel aydınlatma ve ışık tekniklerine uygun olarak çekimleri organizeedebilme | 2͵4͵10 | 1 |
6 | Stüdyo fotograf çekimlerini tasarlayabilme | 2͵4͵8 | 1 |
7 | Karanlık oda da banyo ve baskı tekniklerini uygulayabilme | 2͵4͵10 | 2 |
8 | Bir fotografı teknik ve sanatsal açıdan analiz edebilme | 2͵4͵10 | 2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 0 | 0 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
7 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 2 | 4 | 8 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
75 |