Ders Bilgileri
FOTOGRAF II | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
GRF 130 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr.Gör. Mustafa KİBARKAYA |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | "Fotoğraf" alanı hakkında bilgi verebilme.Fotoğraf alanı içindeki farklı teknikler hakkında bilgi verebilme.Işıklı boyama,röprödüksüyon gibi tekniklerin fotoğraf alanı içinde değişik uygulanımları ile nasıl yer alabileceğini gösterebilme. |
İçeriği | Fotoğraf alanı içinde farklı teknik uygulanımlar. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Işıklı boyama tekniğini tanımlayabilir. |
2 | Işıklı boyama tekniğine ilişkin ışık kullanabilme. |
3 | Işıklı boyama konusuna ilişkin, sanatçıların çektikleri fotoğrafları analiz edebilme. |
4 | Fotoğraf makinesini ışıksız ortamda kullanabilme. |
5 | Bir fotoğraftan yola çıkarak, röprödüksiyon yapabilme becerisi kazanabilme. |
6 | Farklı tekniklerde çalışan fotoğraf sanatçıları hakkında bilgi edinebilme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Bahar döneminde işlenecek konular hakkında bilgilendirme. | Anlatım, uygulama |
2 | Işıklı boyama konusunun anlatılması. | Anlatım, uygulama |
3 | Işıklı boyama konusunun uygulamalı olarak gösterilmesi. | Anlatım, uygulama |
4 | Hoca tarafından çekilen örnek fotoğrafların ,teknik analizlerinin yapılması. | Anlatım, uygulama |
5 | Öğrencilerin uygulamalı olarak stüdyoda ışıklı boyama tekniğini kullanarak çekimler yapması. | Anlatım, uygulama |
6 | Öğrencilerin çektiği fotoğrafların teknik analizlerinin yapılması. | Anlatım, uygulama |
7 | Öğrencilerin çektiği fotoğrafların değerlendirilmesi. | Anlatım, uygulama |
8 | Ara sınav. | |
9 | Farklı fotoğraf sanatçılarının çalışmalarının incelenmesi. | Anlatım, uygulama |
10 | Bu çalışmalardan örnekler seçilerek analizler yapılması. | Anlatım, uygulama |
11 | Seçilen bir fotoğraf sanatçısının eserlerinden yola çıkılarak röprödüksiyon çalışmalarının yapılması. | Anlatım, uygulama |
12 | Fotoğraftan röprödüksiyon konusuna ilişkin daha önce uygulanmış işlerin gösterilmesi. | Anlatım, uygulama |
13 | Öğrencilerin uygulamalarının teknik analizlerinin yapılması. | Anlatım, uygulama |
14 | Öğrencilerin uygulamalarının teknik analizlerinin yapılması. | Anlatım, uygulama |
15 | Öğrencilerin yaptığı uygulamaların değerlendirilmesi. | Anlatım, beyin fırtınası,uygulama |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Fotoğrafa Başlarken | Kılıç,levent ( 2002) | Ankara: Dost Kitabevi |
2 | Fotoğraf teknik okumaları | Kanburoğlu, Özer (2010) | İstanbul: Say Yayınları |
3 | A'dan Z'ye Fotoğraf , | Kanburoğlu, Özer (2010) | İstanbul: Say Yayınları |
4 | 100 Soruda Dijital Fotoğraf | Kanburoğlu, Özer (2010) | İstanbul: Say Yayınları |
5 | Temel fotoğraf semineri ders notları, | İfsak (2002) | İstanbul: İfsak Yayınları |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Işıklı boyama tekniğini tanımlayabilir. | 2͵6͵9͵10 | 1 |
2 | Işıklı boyama tekniğine ilişkin ışık kullanabilme. | 2͵6͵9͵10 | 1 |
3 | Işıklı boyama konusuna ilişkin, sanatçıların çektikleri fotoğrafları analiz edebilme. | 2͵6͵9͵10 | 1 |
4 | Fotoğraf makinesini ışıksız ortamda kullanabilme. | 2͵6͵9͵10 | 1 |
5 | Bir fotoğraftan yola çıkarak, röprödüksiyon yapabilme becerisi kazanabilme. | 2͵6͵9͵10 | 2 |
6 | Farklı tekniklerde çalışan fotoğraf sanatçıları hakkında bilgi edinebilme. | 2͵6͵9͵10 | 2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 0 | 0 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
7 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 2 | 4 | 8 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
75 |