Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

RESİMLEME III
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
GRF 357 Güz 1 3 3 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Prof. Hüseyin Demir
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Tasarım ve sanat alanına özgün ve nitelikli çalışmalar kazandırmak üzere, zengin plastik öğeleri içeren ve görsel iletişim alanını destekleyen resimleme çalışmalarını üretmek. Resimlemede özgün karakter tasarımı amaçlı araştırmalar yapmak. Karakter tasarımında öncü olan tasarımcıların resimlemerini incelemek ve başta fantastik olmak üzere, karakter üretmede resimlemenin yaratıcılıktaki sonsuzluğunu bilmek.
İçeriği Resimleme türlerini, tekniklerini ve uygulama yöntemlerini bilmek, kavramak ve özgün çalışmalar gerçekleştirmek. Tasarım ve sanat çalışmaları için farklı teknikleri geliştirmek, hazır malzeme, karışık teknik ve bilgisayardan ve güncel teknik olanaklarından yararlanarak özgün ve nitelikli çalışmalar üretmek.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Konu resimlemesinin bilgi, teknik ve uygulamasını tanımlar ve bu alanda yetkinlik kazanır.
2 Görsel iletişim sorunlarını çözmek için resimleme olanaklarını tanımlar ve tasarımda uygulanacak görselleri doğru seçer
3 Grafik tasarım ürünlerinde uygulamak üzere, fotoğrafın çözemediğini resimleme yöntemiyle gerçekleştirir
5 Resimleme amaçlı kullanılabilecek güncel teknik ve malzemelerin işlevini tanımlar ve grafik tasarım ürünlerinde kullanılmak üzere özgün çalışmalar gerçekleştirir
6 Resimleme için gerekli olan farklı malzeme ve bilgisayar programlarından yararlanarak güncel sanat ve tasarım alnına yenilikler getirir
7 Örnek resimlemeleri değerlendirip çözümleyebilir ve yeni üretim için öneri getirir ve uygular.
8 Disiplinli çalışır, ekip içinde uyumlu çalışır ve ürettikleriyle ulusal ve uluslar arası karma ve kişisel etkinliklere katılır.
9 Mesleğini, etik değerleri dikkate alarak sürdürebilme yetisi kazanır

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Mürekkeple çizim teknikleri Proje konusunun araştırılması
2 Keçeli kalem ve marker teknikleri Proje konusunun araştırılması
3 Suluboya ve anilin boya teknikleri (Kuru ve sulu boyama) Projenin belirlenmesi     
4 Guaj ve tempera teknikleri Eskiz oluşturma
5 Akrilik boya teknikleri Eskiz oluşturma
6 Karışık teknikler Uygulamada yöntem araştırması
7 Kurşunkalem üzerine suluboya uygulama Resimleme araç ve teknikleri
8 ARA SINAV ARA SINAV
9 Mürekkeple çizim üzerine suluboya ya da anilinle çalışma Guaj. kurşunkalem ve kuru boya teknikleri
10 Suluboya ya da anilin üzerine kuruboya ile çalışma Suluboya ya da anilin üzerine kuruboya ile çalışma. kurşunkalem ve kuru boya teknikleri
11 Akrilik üzerine kuru pastel ile çalışma Proje uygulama
12 Guaj ya da akrilik üzerine kurukalem veya pastel ile çalışma Proje uygulama
13 Suluboya ya da anilin üzerine guaj ya da akrilikle çalışma Proje uygulama
14 Sayısal ortamda resimleme örekleri Proje uygulama
15 Sunum ve değerlendirme Proje uygulama
16 Son Sınav Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 İmgeler Nasıl Düşünür Metis Yayın
2 Grafik Tasarım Dergileri
3 Görsel İletişim ve Grafik Tasarım Tevfik Fikret Uçar
4 The Big Book of Illustration Ideas Harper Collins
5 Vector Graphics and Illustration: A Master Class in Digital Image-making Steven Withrow, Jack Harris

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.1 1 1. Ara Sınav
2 0.2 2 1. Ara Uygulama
3 0.2 9 1. Ara Proje
4 0.2 3 1. Ödev
5 0.1 4 1. Son Uygulama
6 0.2 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Konu resimlemesinin bilgi, teknik ve uygulamasını tanımlar ve bu alanda yetkinlik kazanır. 1͵2͵4 1͵2͵3͵4͵5͵6
2 Görsel iletişim sorunlarını çözmek için resimleme olanaklarını tanımlar ve tasarımda uygulanacak görselleri doğru seçer 2͵4͵6 1͵2͵3͵4͵5͵6
3 Grafik tasarım ürünlerinde uygulamak üzere, fotoğrafın çözemediğini resimleme yöntemiyle gerçekleştirir 2͵5 1͵2͵3͵4͵5͵6
5 Resimleme amaçlı kullanılabilecek güncel teknik ve malzemelerin işlevini tanımlar ve grafik tasarım ürünlerinde kullanılmak üzere özgün çalışmalar gerçekleştirir 4͵5 1͵2͵3͵4͵5͵6
6 Resimleme için gerekli olan farklı malzeme ve bilgisayar programlarından yararlanarak güncel sanat ve tasarım alnına yenilikler getirir 5 1͵2͵3͵4͵5͵6
7 Örnek resimlemeleri değerlendirip çözümleyebilir ve yeni üretim için öneri getirir ve uygular. 2͵7 1͵2͵3͵4͵5͵6
8 Disiplinli çalışır, ekip içinde uyumlu çalışır ve ürettikleriyle ulusal ve uluslar arası karma ve kişisel etkinliklere katılır. 8͵9͵11 1͵2͵3͵4͵5͵6
9 Mesleğini, etik değerleri dikkate alarak sürdürebilme yetisi kazanır 8͵9͵11 1͵2͵3͵4͵5͵6

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 4 56
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 6 6
7 Ara Sınav 1 2 2
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 6 6
15 Son Sınav 1 2 2
100