Ders Bilgileri
RESİMLEME IV | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
GRF 358 | Bahar | 1 | 3 | 3 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof. Hüseyin Demir |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Tasarım ve sanat alanına özgün ve nitelikli çalışmalar kazandırmak üzere, zengin plastik öğeleri içeren ve görsel iletişim alanını destekleyen resimleme çalışmalarını üretmek. Resimlemede özgün karakter tasarımı amaçlı araştırmalar yapmak. Karakter tasarımında öncü olan tasarımcıların resimlemerini incelemek ve başta fantastik olmak üzere, karakter üretmede resimlemenin yaratıcılıktaki sonsuzluğunu bilmek. |
İçeriği | Resimleme türlerini, tekniklerini ve uygulama yöntemlerini bilmek, kavramak ve özgün çalışmalar gerçekleştirmek. Tasarım ve sanat çalışmaları için farklı teknikleri geliştirmek, hazır malzeme, karışık teknik ve bilgisayardan ve güncel teknik olanaklarından yararlanarak özgün ve nitelikli çalışmalar üretmek. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Konu resimlemesinin bilgi, teknik ve uygulamasını tanımlar ve bu alanda yetkinlik kazanır. |
2 | Görsel iletişim sorunlarını çözmek için resimleme olanaklarını tanımlar ve tasarımda uygulanacak görselleri doğru seçer |
3 | Grafik tasarım ürünlerinde uygulamak üzere, fotoğrafın çözemediğini resimleme yöntemiyle gerçekleştirir |
5 | Resimleme amaçlı kullanılabilecek güncel teknik ve malzemelerin işlevini tanımlar ve grafik tasarım ürünlerinde kullanılmak üzere özgün çalışmalar gerçekleştirir |
6 | Resimleme için gerekli olan farklı malzeme ve bilgisayar programlarından yararlanarak güncel sanat ve tasarım alnına yenilikler getirir |
7 | Örnek resimlemeleri değerlendirip çözümleyebilir ve yeni üretim için öneri getirir ve uygular. |
8 | Disiplinli çalışır, ekip içinde uyumlu çalışır ve ürettikleriyle ulusal ve uluslar arası karma ve kişisel etkinliklere katılır. |
9 | Mesleğini, etik değerleri dikkate alarak sürdürebilme yetisi kazanır |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Mürekkeple çizim teknikleri | Proje konusunun araştırılması |
2 | Keçeli kalem ve marker teknikleri | Proje konusunun araştırılması |
3 | Suluboya ve anilin boya teknikleri (Kuru ve sulu boyama) | Projenin belirlenmesi |
4 | Guaj ve tempera teknikleri | Eskiz oluşturma |
5 | Akrilik boya teknikleri | Eskiz oluşturma |
6 | Karışık teknikler | Uygulamada yöntem araştırması |
7 | Kurşunkalem üzerine suluboya uygulama | Resimleme araç ve teknikleri |
8 | ARA SINAV | ARA SINAV |
9 | Mürekkeple çizim üzerine suluboya ya da anilinle çalışma | Guaj. kurşunkalem ve kuru boya teknikleri |
10 | Suluboya ya da anilin üzerine kuruboya ile çalışma | Suluboya ya da anilin üzerine kuruboya ile çalışma. kurşunkalem ve kuru boya teknikleri |
11 | Akrilik üzerine kuru pastel ile çalışma | Proje uygulama |
12 | Guaj ya da akrilik üzerine kurukalem veya pastel ile çalışma | Proje uygulama |
13 | Suluboya ya da anilin üzerine guaj ya da akrilikle çalışma | Proje uygulama |
14 | Sayısal ortamda resimleme örekleri | Proje uygulama |
15 | Sunum ve değerlendirme | Proje uygulama |
16 | Son Sınav | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | İmgeler Nasıl Düşünür | Metis Yayın | |
2 | Grafik Tasarım Dergileri | ||
3 | Görsel İletişim ve Grafik Tasarım | Tevfik Fikret Uçar | |
4 | The Big Book of Illustration Ideas | Harper Collins | |
5 | Vector Graphics and Illustration: A Master Class in Digital Image-making | Steven Withrow, Jack Harris |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.1 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.2 | 2 | 1. Ara Uygulama |
3 | 0.2 | 9 | 1. Ara Proje |
4 | 0.2 | 3 | 1. Ödev |
5 | 0.1 | 4 | 1. Son Uygulama |
6 | 0.2 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Konu resimlemesinin bilgi, teknik ve uygulamasını tanımlar ve bu alanda yetkinlik kazanır. | 1͵2͵4 | 1͵2͵3͵4͵5͵6 |
2 | Görsel iletişim sorunlarını çözmek için resimleme olanaklarını tanımlar ve tasarımda uygulanacak görselleri doğru seçer | 2͵4͵6 | 1͵2͵3͵4͵5͵6 |
3 | Grafik tasarım ürünlerinde uygulamak üzere, fotoğrafın çözemediğini resimleme yöntemiyle gerçekleştirir | 2͵5 | 1͵2͵3͵4͵5͵6 |
5 | Resimleme amaçlı kullanılabilecek güncel teknik ve malzemelerin işlevini tanımlar ve grafik tasarım ürünlerinde kullanılmak üzere özgün çalışmalar gerçekleştirir | 4͵5 | 1͵2͵3͵4͵5͵6 |
6 | Resimleme için gerekli olan farklı malzeme ve bilgisayar programlarından yararlanarak güncel sanat ve tasarım alnına yenilikler getirir | 5 | 1͵2͵3͵4͵5͵6 |
7 | Örnek resimlemeleri değerlendirip çözümleyebilir ve yeni üretim için öneri getirir ve uygular. | 2͵7 | 1͵2͵3͵4͵5͵6 |
8 | Disiplinli çalışır, ekip içinde uyumlu çalışır ve ürettikleriyle ulusal ve uluslar arası karma ve kişisel etkinliklere katılır. | 8͵9͵11 | 1͵2͵3͵4͵5͵6 |
9 | Mesleğini, etik değerleri dikkate alarak sürdürebilme yetisi kazanır | 8͵9͵11 | 1͵2͵3͵4͵5͵6 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
7 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 1 | 2 | 2 |
10 | Ara Proje | 1 | 2 | 2 |
11 | Ara Uygulama | 1 | 2 | 2 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 1 | 2 | 2 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
100 |