Ders Bilgileri
BİLGİSAYAR DESTEKLİ GRAFİK I | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
GRF415 | Güz | 1 | 3 | 3 | 6 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr.Gör. Çetin ACAR |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Vektörel, pixel ve kelime tabanlı programlar ile grafik tasarım çalışmalarına uygun projeler gerçekleştirmek |
İçeriği | Grafik tasarım uygulamalarında kullanacakları bilgisayar ve programlar konusunda bilgi vermek, görsel iletişimdeki temel kavramlar ve yöntemler doğrultusunda deneysel çalışmalar yapmaktır. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Vektörel,pixel ve kelime tabanlı programlarını kullanabilme |
2 | Grafik tasarım ürünlerinde doğru iletişim için uygun çözümler üretme |
3 | İlgili bilgisayar programları ile masaüstü yayıncılık çalışmalarının uygulanabilirliği |
4 | Fotoğraf üzerinde bilgisayar programlarıyla özgün çalışmalar yapabilme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği, önemi, değerlendirme kriterleri hakkında bilgi sunumu | Anlatım |
2 | Photoshop, Illustrator ve Inndesign programlarının grafik ürünlerde kullanılması | Konuyla ilgili örnek incelenmesi ve uygulamalar |
3 | Masaüstü yayıncılık üzerine tasarımlar | Konuyla ilgili örnek incelenmesi ve uygulamalar |
4 | Dijital ortamda tasarlanacak proje konusunun verilmesi | Proje konusunun belirlenmesi |
5 | Dökümantasyon hazırlığı (metin, fotoğraf, imaj) | Konuyla ilgili uygulamalar |
6 | Taslak çalışmalar yapılması | Konuyla ilgili uygulamalar |
7 | Ara Sınav | |
8 | Taslak çalışmalar yapılması | Tasarımlarının incelenmesi |
9 | Tasarımların dijital (bilgisayar) ortama taşınması | Konuyla ilgili uygulamalar |
10 | Tasarımların dijital (bilgisayar) olarak düzenlenmesi | Tasarım taslaklarının incelenmesi |
11 | Tasarımların dijital (bilgisayar) olarak düzenlenmesi | Tasarım taslaklarının incelenmesi |
12 | Tasarımların dijital (bilgisayar) olarak düzenlenmesi | Tasarım taslaklarının incelenmesi |
13 | Tasarımların tamamlanması | Tamamlanan tasarımların incelenmesi |
14 | Tasarımların değerlendirilmesi | Jüri değerlendirmeleri |
15 | Tasarımların değerlendirilmesi | Jüri değerlendirmeleri |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
2 | Adobe Photoshop CS5 | ||
3 | Adobe Inndesign CS5 | ||
1 | Adobe Illustrator CS5 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Vektörel,pixel ve kelime tabanlı programlarını kullanabilme | 3͵5͵6 | 1͵2 |
2 | Grafik tasarım ürünlerinde doğru iletişim için uygun çözümler üretme | 3͵5͵6 | 1͵2 |
3 | İlgili bilgisayar programları ile masaüstü yayıncılık çalışmalarının uygulanabilirliği | 3͵5͵6 | 1͵2 |
4 | Fotoğraf üzerinde bilgisayar programlarıyla özgün çalışmalar yapabilme | 3͵5͵6 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
7 | Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 8 | 8 |
13 | Son Uygulama | 1 | 6 | 6 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
15 | Son Sınav | 1 | 4 | 4 |
150 |