Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

BİLGİSAYAR DESTEKLİ GRAFİK I
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
GRF415 Güz 1 3 3 6
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr.Gör. Çetin ACAR
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Vektörel, pixel ve kelime tabanlı programlar ile grafik tasarım çalışmalarına uygun projeler gerçekleştirmek
İçeriği Grafik tasarım uygulamalarında kullanacakları bilgisayar ve programlar konusunda bilgi vermek, görsel iletişimdeki temel kavramlar ve yöntemler doğrultusunda deneysel çalışmalar yapmaktır.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Vektörel,pixel ve kelime tabanlı programlarını kullanabilme
2 Grafik tasarım ürünlerinde doğru iletişim için uygun çözümler üretme
3 İlgili bilgisayar programları ile masaüstü yayıncılık çalışmalarının uygulanabilirliği
4 Fotoğraf üzerinde bilgisayar programlarıyla özgün çalışmalar yapabilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin içeriği, önemi, değerlendirme kriterleri hakkında bilgi sunumu Anlatım
2 Photoshop, Illustrator ve Inndesign programlarının grafik ürünlerde kullanılması Konuyla ilgili örnek incelenmesi ve uygulamalar
3 Masaüstü yayıncılık üzerine tasarımlar Konuyla ilgili örnek incelenmesi ve uygulamalar
4 Dijital ortamda tasarlanacak proje konusunun verilmesi Proje konusunun belirlenmesi
5 Dökümantasyon hazırlığı (metin, fotoğraf, imaj) Konuyla ilgili uygulamalar
6 Taslak çalışmalar yapılması Konuyla ilgili uygulamalar
7 Ara Sınav
8 Taslak çalışmalar yapılması Tasarımlarının incelenmesi
9 Tasarımların dijital (bilgisayar) ortama taşınması Konuyla ilgili uygulamalar
10 Tasarımların dijital (bilgisayar) olarak düzenlenmesi Tasarım taslaklarının incelenmesi
11 Tasarımların dijital (bilgisayar) olarak düzenlenmesi Tasarım taslaklarının incelenmesi
12 Tasarımların dijital (bilgisayar) olarak düzenlenmesi Tasarım taslaklarının incelenmesi
13 Tasarımların tamamlanması Tamamlanan tasarımların incelenmesi
14 Tasarımların değerlendirilmesi Jüri değerlendirmeleri
15 Tasarımların değerlendirilmesi Jüri değerlendirmeleri
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
2 Adobe Photoshop CS5
3 Adobe Inndesign CS5
1 Adobe Illustrator CS5

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Vektörel,pixel ve kelime tabanlı programlarını kullanabilme 3͵5͵6 1͵2
2 Grafik tasarım ürünlerinde doğru iletişim için uygun çözümler üretme 3͵5͵6 1͵2
3 İlgili bilgisayar programları ile masaüstü yayıncılık çalışmalarının uygulanabilirliği 3͵5͵6 1͵2
4 Fotoğraf üzerinde bilgisayar programlarıyla özgün çalışmalar yapabilme 3͵5͵6 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 4 56
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 8 8
7 Ara Sınav 1 4 4
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 8 8
13 Son Uygulama 1 6 6
14 Son Sınav için Hazırlık 1 8 8
15 Son Sınav 1 4 4
150