Ders Bilgileri
SERBEST GRAFİK(SEÇMELİ) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
GRF419/S | Güz | 4 | 4 | 6 | 14 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof.Hüseyin DEMİR |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Belirlediği projede, görsel iletişim sorunlarına yönelik çözüm önerilerini belirler, geliştirir ve uygular. Grafik üretim teknolojilerini kavrar ve yeni yöntemler geliştirerek tasarım ve sanat üretiminde alternatif öneriler getirir. Görsel iletişim alanında görev alabilecek yetkin grafik tasarımcı olarak yetişir. |
İçeriği | Serbest grafik alanına ilişkin belirlediği konuyu bilimsel araştırma yöntemlerini de dikkate alarak oluşturur. . Grafik üretim teknolojilerini kavrar ve yeni yöntemler geliştirerek tasarım ve sanat üretiminde alternatif çözüm önerisini getirir. Teorik bilgilerin yanı sıra, uygulamalı çalışmalarında görsel göstergelerin uyumu, güzel duyumsal yönü ve içsel anlamına ilişkin değerlendirmeler yapılarak tasarımların nitelikli olmasına özen gösterilir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Grafik tasarım tarihine ilişkin temel bilgileri açıklar. |
2 | Ürün ya da hizmetin tanıtımına ilişkin etkinlikleri planlar. |
3 | Grafik tasarımın ve sanatın temel ilkelerini açıklar ve uygular |
4 | Grafik tasarımın üretiminde kullanılan tekniğin gelişim ve değişimi evrelerini tanımlar, güncel teknikleri ve malzemeleri tanır. |
5 | Uygulayacağı projelerde görsel iletişim sorunlarına yönelik çözüm önerileri geliştirebilir. |
6 | Disiplinli çalışma alışkanlığı, ekip içinde uyumlu çalışma ve görev alma bilinci edinir. |
7 | Mesleğini, etik değerleri dikkate alarak doğaya ve insana saygılı birey olarak sürdürür. |
8 | Grafik tasarım ve sanatsal çalışmalarıyla ulusal ve uluslar arası etkinliklere katılır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Grafik tasarımda farklı çalışma alanları | Grafik tasarımda farklı çalışma alanları |
2 | Serbest grafiğin tanımı ve kapsamı | Serbest grafiğin tanımı ve kapsamı |
3 | Bitirme projesine dair çalışma yönteminin belirlenmesi | Projeye dair çalışma yönteminin belirlenmesi |
4 | Bitirme projesine problemin tespiti | Proje önerisinde problemin tespiti |
5 | Proje önerisinin amacı, içeriği ve kaynakların belirlenmesi | Proje önerisinin amacı, içeriği ve kaynakların belirlenmesi |
6 | Proje kapsamının sınırlandırılması | Proje kapsamının sınırlandırılması |
7 | Proje ile ilgili kaynakların belirlenmesi | Proje ile ilgili kaynakların belirlenmesi |
8 | ARA SINAV | ARA SINAV |
9 | Projeye yönelik yeni yöntemler ve teknik denemler geliştirmek | Projeye yönelik yeni yöntemler ve teknik denemler geliştirmek |
10 | Alan ve kaynak araştırması | Deneysel uygulamalar geliştirmek |
11 | Alan ve kaynak araştırması | Deneysel uygulamalar geliştirmek |
12 | Projeye ilişkin raporun oluşturulması | Deneysel uygulamalar geliştirmek |
13 | Projeye ilişkin raporun oluşturulması | Proje amaçlı katılımlı atölye çalışması |
14 | Proje raporunun sunumu | Proje amaçlı katılımlı atölye çalışması |
15 | Sunum teknikleri | Sunum teknikleri |
16 | Son Sınav | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Görsel İletişim ve Grafik Tasarım | Tevfik Fikret Uçar | |
2 | İletişim ve Grafik Tasarım | Emre Becer | |
3 | Semboller ve Yorumları | Necmettin Ersoy | |
4 | Görüntü Estetiği | Levent Kılıç | |
5 | Yazı İnsanlığın Belleği | Georges Jean | |
6 | Grafik Tasarım Dergileri | ||
7 | Reklamların Dil | Judith Williamson ütopya Yayınları, İstanbul, 2001 | |
8 | Basın İlanı Böyle Yapılır | Jim Aitchison, Okuyan Us Yayınları, İstanbul, 2001 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Grafik tasarım tarihine ilişkin temel bilgileri açıklar. | 1 | 1͵2 |
2 | Ürün ya da hizmetin tanıtımına ilişkin etkinlikleri planlar. | 1͵2 | 1͵2 |
3 | Grafik tasarımın ve sanatın temel ilkelerini açıklar ve uygular | 1 | 1͵2 |
4 | Grafik tasarımın üretiminde kullanılan tekniğin gelişim ve değişimi evrelerini tanımlar, güncel teknikleri ve malzemeleri tanır. | 4͵6 | 1͵2 |
5 | Uygulayacağı projelerde görsel iletişim sorunlarına yönelik çözüm önerileri geliştirebilir. | 2͵3 | 1͵2 |
6 | Disiplinli çalışma alışkanlığı, ekip içinde uyumlu çalışma ve görev alma bilinci edinir. | 8͵10 | 1͵2 |
7 | Mesleğini, etik değerleri dikkate alarak doğaya ve insana saygılı birey olarak sürdürür. | 11͵12 | 1͵2 |
8 | Grafik tasarım ve sanatsal çalışmalarıyla ulusal ve uluslar arası etkinliklere katılır. | 11͵12 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 8 | 112 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 14 | 5 | 70 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
7 | Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 5 | 10 | 50 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
15 | Son Sınav | 1 | 4 | 4 |
350 |