Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

ÖZGÜN BASKI RESİM I
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
GRF 433 Güz 1 3 3 6
Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr.Gör.Çetin ACAR
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı 1- Baskıresimde geleneksel, dijital ve çağdaş yaklaşımlara yönelme, 2- Uzakdoğu, Gotik, Avrupa ve Rönesans dönemlerinde baskıresim analizi yapabilme, 3- Baskıresim tekniklerini uygulayarak yarışmalara katılmayı sağlamak.
İçeriği Tasarım ve tasarım sonrası baskıresim tekniklerinin uygulanması.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan sanat ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğini geliştirmek ve ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olmak.
2 Sanat alanındaki kavram ve teorileri alanın yöntemlerine göre değerlendirmek, karşılaşılan problem ve konuları belirlemek, potansiyel çözüm yöntemleri için öneriler ortaya koyabilmek.
3 Çeşitli araç ve malzeme ile doğrudan ya da kalıplar yapmak yolu ile kâğıda ya da benzeri malzeme üzerine, çeşitli baskı teknikleri ile sanat eğitimi alan bireye yeni görsel anlatım dili oluşturmak.
4 Teknik denemeler sonucunda bireyin kendi görsel anlatım dilini bulmasını sağlamak.
5 Yeni olanı gören ve var olanlarla yeni denemeler yapan bireylerle üst düzeyde eğitime yönelik özgün çalışmalar gerçekleştirmek.
6 Baskı sanatlarının daha geniş kitlelere ulaşmasını ve yaygınlaşmasını sağlamak.
7 Sanat alanıyla ilgili tarihsel ve güncel araştırma ve tartışmaların yorumlanması ve paylaşılması aşamalarında etik değerlere sahip olmak.
8 Geleneksel Baskı tekniklerinin vazgeçilmezliğini pekiştirmek, çözüm önerileri ve yöntemler oluşturmak.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin tanıtımı Video sunum ve anlatım
2 Uzakdoğu’da ilk baskıresimler Video sunum ve anlatım
3 Uzakdoğu’da baskıresim ve Ukiyo-e’nin gelişimi Video sunum ve anlatım
4 Gotik dönemde baskıresim Video sunum ve anlatım
5 Avrupa’da ilk örnek baskıresimler Video sunum ve anlatım
6 Rönesans ve Gravür’ün doğuşu Video sunum ve anlatım
7 Rönesans ve Gravür’ün doğuşu Video sunum ve anlatım
8 Ara Sınav (yazılı) -
9 Ağaç baskı ve gravür baskı tekniklerinin anlatılması Atölye çalışması, uygulama
10 Ağaç baskı ve gravür baskı tekniklerinin uygulanması Atölye çalışması, uygulama
11 Ağaç baskı ve gravür baskı tekniklerinin uygulanması Atölye çalışması, uygulama
12 Ağaç baskı ve gravür baskı tekniklerinin uygulanması Atölye çalışması, uygulama
13 Ağaç baskı ve gravür baskı tekniklerinin uygulanması Atölye çalışması, uygulama
14 Ağaç baskı ve gravür baskı tekniklerinin uygulanması Atölye çalışması, uygulama
15 Ağaç baskı ve gravür baskı tekniklerinin uygulanması Atölye çalışması, uygulama
16 Son Sınav Atölye çalışması, uygulama

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Felix Brunner, Gravür’ün El Kitabı Gravür’ün El Kitabı Baskıresim, Beth Grabowski , Bill Fick

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.25 2 1. Ara Uygulama
2 0.15 1 1. Ara Sınav
3 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan sanat ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğini geliştirmek ve ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olmak. 3͵6͵9 1
2 Sanat alanındaki kavram ve teorileri alanın yöntemlerine göre değerlendirmek, karşılaşılan problem ve konuları belirlemek, potansiyel çözüm yöntemleri için öneriler ortaya koyabilmek. 3͵6 1
3 Çeşitli araç ve malzeme ile doğrudan ya da kalıplar yapmak yolu ile kâğıda ya da benzeri malzeme üzerine, çeşitli baskı teknikleri ile sanat eğitimi alan bireye yeni görsel anlatım dili oluşturmak. 8͵10͵14 1͵2
4 Teknik denemeler sonucunda bireyin kendi görsel anlatım dilini bulmasını sağlamak. 8͵9͵14 1͵2
5 Yeni olanı gören ve var olanlarla yeni denemeler yapan bireylerle üst düzeyde eğitime yönelik özgün çalışmalar gerçekleştirmek. 6͵8͵9͵10 1͵2
6 Baskı sanatlarının daha geniş kitlelere ulaşmasını ve yaygınlaşmasını sağlamak. 7͵8͵9͵10͵11 1
7 Sanat alanıyla ilgili tarihsel ve güncel araştırma ve tartışmaların yorumlanması ve paylaşılması aşamalarında etik değerlere sahip olmak. 10͵11͵14 1͵2
8 Geleneksel Baskı tekniklerinin vazgeçilmezliğini pekiştirmek, çözüm önerileri ve yöntemler oluşturmak. 11͵12͵14 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 4 56
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
9 Ödev 6 8 48
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 6 6
7 Ara Sınav 1 2 2
14 Son Sınav için Hazırlık 1 8 8
15 Son Sınav 1 2 2
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
8 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
150