Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

REKLAM FOTOĞRAFI I
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
GRF 437 Güz 1 3 3 6
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr.Gör. Mustafa KİBARKAYA
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Grafik tasarımcının ürettiği görsel tasarımlar arasında yer alan fotografın üretim tekniklerini, kuramsal bilgi ve yöntemlerini kazandırmaktır.
İçeriği Fotograf kuramları, stüdyo pratikleri ve bilgisayar uygulamaları tasarım projeleri aracılığıyla gerçekleştirilir.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Reklam fotografçılığına ilişkin kuramsal bilgileri tanımlar.
2 Reklam fotografı üretim yöntemlerini tanımlar.
4 Stüdyonun sahip olması gereken özellikleri açıklar.
5 Stüdyo koşullarında fotograf çekme becerisine sahip olur.
7 Ürün ve Portre fotografı çekim tekniklerini açıklayabilir.
8 Fotografik imaj yaratma yöntemlerini uygulayabilir.
9 Kurgu veya Konsept fotografı tasarlama yöntemlerini uygulayabilir.
10 Bilgisayar ortamında fotograf onarım ve kurgu uygulamalarını gerçekleştirir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Fotograf tasarımı ve çekim teknikleri Bilgisayar destekli sunu
2 Sayısal ortamda fotograf terimleri, renk ve ışık bilgisi Proje uygulama 1
3 Stüdyoda kullanılan donanımların özelliklerini tanımak ve tasarıma göre malzeme üretmek Stüdyo pratikleri
4 Ürün görsel kimliği oluşturmanın fotografik yöntemleri Stüdyo pratikleri
5 Ürün fotografçılığı Fotograf tasarım denemeleri
6 Öğrenci çalışmalarının analizi Stüdyo uygulama
7 Fotografik kurgu ve onarım Bilgisayar uygulama
8 Ara sınav Proje değerlendirme
9 Aydınlık oda: Pixel tabanlı program özellikleri, formatlar ve görüntü işlem Bilgisayar sunu ve uygulama
10 Fotografta duyusal etki Bilgisayar sunu ve uygulama
11 İmaj fotografı Stüdyo pratikleri
12 Fotograf tasarım denemeleri Stüdyo uygulama
13 Öğrenci çekimlerinin analizi Stüdyo uygulama
14 Fotografik kurgu ve onarım Bilgisayar uygulama
15 Dönem değerlendirmesi Proje teslim ve değerlendirme
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Fotograf Teknik Okumaları Faruk Akbaş - Emre İkizler
2 Görme Biçimleri John Berger

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Reklam fotografçılığına ilişkin kuramsal bilgileri tanımlar. 1 1͵4
2 Reklam fotografı üretim yöntemlerini tanımlar. 2͵4͵5 1͵2͵4
4 Stüdyonun sahip olması gereken özellikleri açıklar. 4͵10 1͵2͵4
5 Stüdyo koşullarında fotograf çekme becerisine sahip olur. 2͵4͵10 1͵2͵4
7 Ürün ve Portre fotografı çekim tekniklerini açıklayabilir. 2͵4͵5 1͵3͵4
8 Fotografik imaj yaratma yöntemlerini uygulayabilir. 2͵4͵5 1͵3͵4
9 Kurgu veya Konsept fotografı tasarlama yöntemlerini uygulayabilir. 2͵4͵5 1͵3͵4
10 Bilgisayar ortamında fotograf onarım ve kurgu uygulamalarını gerçekleştirir. 4͵5 1͵3͵4

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 4 56
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 6 6
7 Ara Sınav 1 4 4
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 2 8 16
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 1 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 8 8
15 Son Sınav 1 4 4
150