Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

ESTETİK II
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
GRF216 Bahar 2 0 2 2
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr.Gör.Aynur YURTSEVER
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Güzelin bir bilimi olarak estetiğin temel kavram ve problemlerini kavramak, bu problemler hakkında yorum yapmak; sanat , sanat eserleri ve estetik değerle ilgili tartışmalara katılmak
İçeriği Estetiğin güzelin bir bilimi olarak kuruluşu, Güzelliğin doğası, sanat ve yaratıcılık, modern estetik kuramlar; Modern sanat akımları ve felsefi temeller

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Modern estetiğin temel problemlerini ve bu konuda önerilen belli başlı çözümleri açıklayabilme
2 Modern felsefedeki belli başlı estetik görüşleri açıklayabilme
3 Klasik ve modern felsefede güzellik ve sanat hakkındaki yaklaşım biçimleri arasında karşılaştırmalar yapabilme
4 Modern estetiğin problemleri hakkında yorum yapabilme
6 Sanatsal yaratıcılığın anlamını ve değerini açıklayabilme
7 Sanat eserleri ve estetik değerler hakkındaki tartışmalara katılabilme
8 Çağdaş sanat akımlarının felsefi temellerini açıklayabilme
9 Sanatsal ve estetik değerler hakkında edindiği felsefi bilgiyi kullanıp uygulayabilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Modern Estetiğe Giriş Anlatım, tartışma
2 Modern Estetiğin Temel Kavram ve problemleri Anlatım, tartışma
3 Klasik ve modern estetik yaklaşımlar arasınki fark Anlatım, tartışma
4 Estetik kuramlar: Kant Estetiği I:Temel kavramlar Anlatım, tartışma
5 Kant Estetiği II: Estetik Yargı Sorunu Anlatım, tartışma
6 Kant Estetiği III Anlatım, tartışma
7 Kant Sonrası Estetik: (19.yy ) Schelling, Schopenhauer, Hegel Anlatım, tartışma
8 Ara sınav Yazılı Yoklama
9 Croce Estetiği Anlatım, tartışma
10 20 Yüzyıl: N.Hartmann: Estetik Değer Ve Etik Değer İlişkisi Anlatım, tartışma
11 R.Ingarden:: "Sanatsal ve Estetik Değerler" Anlatım, tartışma
12 20 Yüzyıl: Sanat Akımları ve Felsefi Temeller Anlatım, tartışma
13 Estetiğin Kötülenişi:Dada/Duchamp ve Sonrası Anlatım, tartışma
14 Peter Bürger:Avangard Kuramı ı Anlatım, tartışma
15 Peter Bürger:Avangard Kuramı II Anlatım, tartışma, metin okuma
16 Son Sınav Yazılı sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Taylan Altuğ, Kant Estetiği,Payel yay, İstanbul. Terry Eagleton, Estetiğin İdeolojisi,Sarmal yay., 1995
2 Marc Jimenez, Estetik Nedir? Doruk Yay. ,İstanbul, 2008 Mehmet Yılmaz,Modernizmden postmodernizme sanat, Utopya yay. 2007
3 Umberto Eco, Güzelliğin Tarihi, (Çev.: Ali Cevat Akkoyunlu), Doğan Kitap Yay. 2016 Nejat Bozkurt, Sanat ve estetik Kuramları, Asa Yay.
4 Benedetto Croce, Estetik, (Çev. İsmail Tunalı) Remzi yay. İstanbul,1983
5 Peter Bürger, Avangard kuramı, çev. Erol Özbek , İletişim yay. 2001
6 Taylan Altuğ, Son Bakışta Sanat, YKY, İstanbul, 2012
7 İsmail Tunalı, Sanat Ontolojisi, İnkılap Kitapevi, İstanbul, 2002

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Modern estetiğin temel problemlerini ve bu konuda önerilen belli başlı çözümleri açıklayabilme 1͵6 1͵2
2 Modern felsefedeki belli başlı estetik görüşleri açıklayabilme 1͵6 1͵2
3 Klasik ve modern felsefede güzellik ve sanat hakkındaki yaklaşım biçimleri arasında karşılaştırmalar yapabilme 1͵6 1͵2
4 Modern estetiğin problemleri hakkında yorum yapabilme 1͵4͵6 1͵2
6 Sanatsal yaratıcılığın anlamını ve değerini açıklayabilme 7 1͵2
7 Sanat eserleri ve estetik değerler hakkındaki tartışmalara katılabilme 1͵4͵6 1͵2
8 Çağdaş sanat akımlarının felsefi temellerini açıklayabilme 1͵4͵6 1͵2
9 Sanatsal ve estetik değerler hakkında edindiği felsefi bilgiyi kullanıp uygulayabilme 4͵5͵6 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 2 2
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 4 4
15 Son Sınav 1 1 1
50