Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

GRAFİK ÜRÜNLERİ ANALİZİ I
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
GRF409 Güz 2 0 2 2
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Prof. Hüseyin DEMİR
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Grafik tasarım ürünlerinin temel kavramları bilgisine sahip olmak. Görsel iletişime dair göstergeleri bilmek, kavramak ve grafik tasarım ürünlerini göstergebilim açısından değerlendirip çözümleyebilme yetisini kazanmak.
İçeriği Grafik ürünler analizinin grafik tasarım alanındaki önemini kavramak. Gösterge türlerini bilmek, kavramak ve görsel iletişim amaçlı göstergeleri göstergebilim açısından sınıflandırmasını yapmak. Grafik tasarım ürünlerinin analizini bir yöntem belirleyerek gerçekleştirmek ve görsel iletişim sorunlarına yönelik çözüm önerileri getirmek.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Grafik tasarım ürünlerinin tarihsel gelişim bilgisine sahip olur.
2 Yöntem belirleyerek dönemlerine göre grafik tasarım ürünlerini sınıflandırır. Görsel iletişim amaçlı göstergeleri göstergebilim açısından değerlendirir ve anlamlarını tanımlar.
3 Ele alınan ürünlerin tasarım niteliği, görsel göstergelerin uyumu, güzel duyumsal yönü ve içsel anlamına ilişkin değerlendirmeleri yapar.
4 Grafik tasarım çalışmalarını değerlendirebilme ve çözümleyebilme yetisini kazanır.
5 Tasarımları değerlendirirken yazılı ve sözlü iletişim kurmasını geliştirir ve uygular.
6 Sürekli araştırır, kişisel ve ekip içinde uyumlu çalışarak bunları başkalarıyla paylaşır.
7 Yaşam boyu öğrenme ve bilgiye ulaşabilmenin önemini benimser.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Grafik tasarımın tanımı Grafik tasarımın tanımı
2 Grafik tasarımın tarihsel gelişim evreleri Grafik tasarımın tarihsel gelişim evreleri
3 Grafik ürünün tanımı Grafik ürünün tanımı      
4 Grafik ürünler olarak ilk örnekler Grafik ürünler olarak ilk örnekler
5 Çizim olarak ilk işaret, simge ve semboller Çizim olarak ilk işaret, simge ve semboller
6 Görsel iletişimde simge ve semboller Görsel iletişimde simge ve semboller
7 Gösterge ve göstergebilim Gösterge ve göstergebilim
8 ARA SINAV
9 Gösterge çeşitleri ve görsel göstergeler Gösterge çeşitleri ve görsel göstergeler
10 Görsel göstergeler ve grafik tasarım Görsel göstergeler ve grafik tasarım
11 Grafik tasarım ürünün çözümlemesinde yöntemler Grafik tasarım ürünün çözümlemesinde yöntemler
12 Grafik tasarım ürünlerinin sınıflandırılması Grafik tasarım ürünlerinin sınıflandırılması
13 Grafik tasarım ürünün çözümlemesinde örnek uygulamalar Grafik tasarım ürünün çözümlemesinde örnek uygulamalar
14 Grafik tasarım ürünün çözümlemesinde örnek uygulamalar Grafik tasarım ürünün çözümlemesinde örnek uygulamalar
15 Grafik tasarım ürünün çözümlemesinde örnek uygulamalar Grafik tasarım ürünün çözümlemesinde örnek uygulamalar
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 İletişim ve Toplum İrfan Erdoğan- Korkmaz Alemdar, Bilgi Yayınları, İstanbul,1990
2 Göstergebilime giriş , Fatma Erkman, Alan yayınları, İstanbul, 2009
3 Görme Biçimleri John Berger, Metis Yayınları,1999
4 Görsel Algılama Adem genç-Ahmet Sipahioğlu, Segi yayınları,1994
5 Mitoloji ve İkonografi Bedrettin Cömert, Ayraç Yaınları, Ankara,1999

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.2 3 1. Ödev
3 0.4 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Grafik tasarım ürünlerinin tarihsel gelişim bilgisine sahip olur. 1͵3 1͵2͵3
2 Yöntem belirleyerek dönemlerine göre grafik tasarım ürünlerini sınıflandırır. Görsel iletişim amaçlı göstergeleri göstergebilim açısından değerlendirir ve anlamlarını tanımlar. 2͵4͵6 1͵2͵3
3 Ele alınan ürünlerin tasarım niteliği, görsel göstergelerin uyumu, güzel duyumsal yönü ve içsel anlamına ilişkin değerlendirmeleri yapar. 2͵5 1͵2͵3
4 Grafik tasarım çalışmalarını değerlendirebilme ve çözümleyebilme yetisini kazanır. 4͵5 1͵2͵3
5 Tasarımları değerlendirirken yazılı ve sözlü iletişim kurmasını geliştirir ve uygular. 7 1͵2͵3
6 Sürekli araştırır, kişisel ve ekip içinde uyumlu çalışarak bunları başkalarıyla paylaşır. 8͵9͵10 1͵2͵3
7 Yaşam boyu öğrenme ve bilgiye ulaşabilmenin önemini benimser. 9 1͵2͵3

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 1 1
7 Ara Sınav 1 2 2
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 1 2 2
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 1 1
15 Son Sınav 1 2 2
50