Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

GRAFİK ÜRÜNLERİ ANALİZİ II
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
GRF410 Bahar 2 0 2 2
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Prof. Hüseyin DEMİR
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Grafik tasarım ürünlerini dönemlerine, alanlarına ve niteliklerine göre sınıflandırır. İletişim amaçlı tasarımları göstergebilim açısından değerlendirip çözümleyebilir.
İçeriği Grafik ürünler analizinin grafik tasarım alanındaki önemini kavrar. Gösterge türlerini bilir, ve görsel iletişim amaçlı göstergeleri göstergebilim açısından sınıflandırmasını yapar. Grafik tasarım ürünlerinin analizini bir yöntem belirleyerek gerçekleştirir ve görsel iletişim sorunlarına yönelik çözüm önerileri getirir.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Görsel iletişim ve grafik tasarım ürünlerinin tarihsel gelişim bilgisine sahip olur.
2 Görsel iletişim amaçlı göstergeleri göstergebilim açısından değerlendirir ve anlamlarını açıklar.
3 Ele alınan ürünlerin tasarım niteliği, görsel göstergelerin uyumu, güzel duyumsal yönü ve içsel anlamına ilişkin değerlendirmeleri yapar. Tasarımlarında bu niteliklerin bulunmasına özen gösterir.
4 Grafik tasarım çalışmalarını değerlendirebilme ve çözümleyebilme yetisini kazanır.
5 Tasarımları eleştirel bir gözle değerlendirir, yazılı ve sözlü iletişim kurmasını geliştirir ve uygular.
6 Sürekli araştırır, kişisel ve ekip içinde uyumlu çalışır.
7 Yaşam boyu öğrenme ve bilgiye ulaşabilmenin önemini kavrar, mesleki yaşamını araştırıcı sorgulayıcı bir biçimde sürdürür.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Yazı ve tipografi örneklerini değerlendirmek ve çözümlemek Anlatım, tartışma
2 Logo ve amblem örneklerini değerlendirmek ve çözümlemek Anlatım, tartışma
3 Afiş örneklerini değerlendirmek ve çözümlemek Anlatım, tartışma
4 Açık hava reklamlarını değerlendirmek ve çözümlemek Anlatım, tartışma
5 Kitap ve dergi kapağı örneklerini değerlendirmek ve çözümlemek Anlatım, tartışma
6 Pul ve para tasarımı örneklerini değerlendirmek ve çözümlemek Anlatım, tartışma
7 Masaüstü yayıncılık örneklerini değerlendirmek ve çözümlemek Anlatım, tartışma
8 ARA SINAV
9 Ambalaj örneklerini değerlendirmek ve çözümlemek Anlatım, tartışma
10 CD ve plak kapakları örneklerini değerlendirmek ve çözümlemek Anlatım, tartışma
11 Etiket tasarımı örneklerini değerlendirmek ve çözümlemek Anlatım, tartışma
12 Pul ve para tasarımı örneklerini değerlendirmek ve çözümlemek Anlatım, tartışma
13 Web tasarımı örneklerini değerlendirmek ve çözümlemek Anlatım, tartışma
14 TV. reklamları gazete ve dergi ilanları örneklerini değerlendirmek ve çözümlemek Anlatım, tartışma
15 Yönlendirme tasarımı örneklerini değerlendirmek ve çözümlemek Anlatım, tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 İletişim ve Toplum İrfan Erdoğan- Korkmaz Alemdar, Bilgi Yayınları, İstanbul,1990
2 Göstergebilime giriş Fatma Erkman, Alan yayınları, İstanbul, 2009
3 Görme Biçimleri John Berger, Metis Yayınları,1999
4 Görsel Algılama Adem genç-Ahmet Sipahioğlu, Segi yayınları,1994
5 Mitoloji ve İkonografi Bedrettin Cömert, Ayraç Yaınları, Ankara,1999

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Görsel iletişim ve grafik tasarım ürünlerinin tarihsel gelişim bilgisine sahip olur. 1 1͵2͵3
2 Görsel iletişim amaçlı göstergeleri göstergebilim açısından değerlendirir ve anlamlarını açıklar. 2 1͵2͵3
3 Ele alınan ürünlerin tasarım niteliği, görsel göstergelerin uyumu, güzel duyumsal yönü ve içsel anlamına ilişkin değerlendirmeleri yapar. Tasarımlarında bu niteliklerin bulunmasına özen gösterir. 2͵3 1͵2͵3
4 Grafik tasarım çalışmalarını değerlendirebilme ve çözümleyebilme yetisini kazanır. 2͵3 1͵2͵3
5 Tasarımları eleştirel bir gözle değerlendirir, yazılı ve sözlü iletişim kurmasını geliştirir ve uygular. 7 1͵2͵3
6 Sürekli araştırır, kişisel ve ekip içinde uyumlu çalışır. 8͵9͵10 1͵2͵3
7 Yaşam boyu öğrenme ve bilgiye ulaşabilmenin önemini kavrar, mesleki yaşamını araştırıcı sorgulayıcı bir biçimde sürdürür. 9 1͵2͵3

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 3 3
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 3 3
15 Son Sınav 1 1 1
50