Ders Bilgileri
YABANCI DİL I | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
YDI101 | Güz | 4 | 0 | 4 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yabancı Diller Yüksekokulu Okutmanları |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Öğrencilere, gelecekteki genel iletişim amaçları ve akademik çalışmaları için gerekli olan İngilizce dil bilgi ve becerilerini kazandırmak ve öğrencilerin bu dile karşı olumlu tutum geliştirmelerine yardımcı olmak. |
İçeriği | Alfabe, iyelik adılları, sıra bildiren sayılar, noktalama, şimdiki zaman, neden-niçin soru kalıpları, sıklık belirteçleri, bağlaçlar, geniş zaman, zaman ve tarih, kelime çalışmaları. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Hedef yabancı dile ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
2 | İletişim amaçları ve akademik çalışmaları için gerekli becerileri hedeflenen dilde kazanır. |
3 | Orta düzeyde dilbilgisi kazanımının sağlar. |
4 | Hedef dilde okunan orta düzeydeki metinleri açıklar. |
5 | Hedef dilde orta düzeyde yazabilme yetkinliğine ulaşılması. Bu doğrultuda, öncelikle paragraf, daha sonra ise makale yazar. |
6 | Orta düzeyde dinlediğini anlama yetkinliğine erişir. |
7 | Sözlü anlatım yoluyla kendini ifade eder. |
8 | Hedef dilin ana dil konuşucularıyla ve bu dili ikinci dil olarak öğrenenlerle konuşma aracılığıyla iletişime girer. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Alfabe, iyelik adılları, tekil-çoğul kavramları | Anlatım, sınıf etkinlikleri |
2 | Adıllar, sıra bildiren sayılar | Anlatım, sınıf etkinlikleri |
3 | Noktalama, ülke isimleri | Anlatım, sınıf etkinlikleri |
4 | Neden-niçin soruları, ünvanlar, saat okuma | Anlatım, sınıf etkinlikleri |
5 | Geniş zaman | Anlatım, sınıf etkinlikleri |
6 | Geniş zaman, bağlaçlar | Anlatım, sınıf etkinlikleri |
7 | Geniş zaman, varlık-yokluk bildirme | Anlatım, sınıf etkinlikleri |
8 | Ara sınav | Sıınav |
9 | Adıllar | Anlatım, sınıf etkinlikleri |
10 | Yön tarif etme | Anlatım, sınıf etkinlikleri |
11 | Şimdiki zaman | Anlatım, sınıf etkinlikleri |
12 | Yapabilmek-edebilmek kalıbı, bir yılın ayları | Anlatım, sınıf etkinlikleri |
13 | Rica cümleleri | Anlatım, sınıf etkinlikleri |
14 | Sıfatlar | Anlatım, sınıf etkinlikleri |
15 | Sıfatlarda Karşılaştırma | Anlatım, sınıf etkinlikleri |
16 | Son Sınav | Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | English for Life, Tom Hutchinson, Oxford Press | Ders Kitabı |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Hedef yabancı dile ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 1͵2 | |
2 | İletişim amaçları ve akademik çalışmaları için gerekli becerileri hedeflenen dilde kazanır. | 1͵2 | |
3 | Orta düzeyde dilbilgisi kazanımının sağlar. | 1͵2 | |
4 | Hedef dilde okunan orta düzeydeki metinleri açıklar. | 1͵2 | |
5 | Hedef dilde orta düzeyde yazabilme yetkinliğine ulaşılması. Bu doğrultuda, öncelikle paragraf, daha sonra ise makale yazar. | 1͵2 | |
6 | Orta düzeyde dinlediğini anlama yetkinliğine erişir. | 1͵2 | |
7 | Sözlü anlatım yoluyla kendini ifade eder. | 1͵2 | |
8 | Hedef dilin ana dil konuşucularıyla ve bu dili ikinci dil olarak öğrenenlerle konuşma aracılığıyla iletişime girer. | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 1 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 2 | 3 | 6 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
100 |