Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

SANAT KAVRAMLARINA GİRİŞ I
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
GRF127 Güz 2 0 2 2
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Yrd.Doç.Dr. Şeref EROL
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Kuramsal düzeyde sanatın sosyal temellerini ve kavramsal çerçevesinin kavranması ve analiz edilebilmesi
İçeriği Sanatın kökeni ve kaynağı Sanat ve temsil kavramı Sanat ve suret kavramı Sanat ve Zanaat

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Sanat kavramının sosyal kökenine dair farklı perspektifleri tanıyabilme, analiz edebilme
2 Sanatın nesnel gerçeklik ve sanal gerçeklik kavramları ile ilişkisini açıklayabilme
3 Sanatın imge düzeyinde temsil sorunu ile ilişkilendirebilme
4 Sanat kavramının bugünkü anlamını kazanma sürecini tanımlayabilme
5 Sanatçı kavramının bugünkü anlamını kazanma sürecini tanımlayabilme
6 Sanat eseri kavramının bugünkü anlamını kazanma sürecini tanımlayabilme
7 Sanat, sanatçı, eser kavramlarını toplumsal cinsiyet kavramıyla ilişkilendirebilir
8 Sanat kavramını geçmiş ve bugünüyle birlikte değerlendirebilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Sanatın kökeni üzerine açıklama biçimleri Anlatım-soru cevap
2 İnsan-doğa ilişkisi ve sanat Anlatım-soru cevap
3 Büyü ve sanat Anlatım-soru cevap
4 Sanat ve temsil Anlatım-soru cevap
5 Farklı temsil biçimleri ve sanat Anlatım-soru cevap
6 Sanat ve suret kavramı Anlatım-soru cevap
7 Ara sınav Yazılı
8 Sanat ve Zanaat kavramları Anlatım-soru cevap
9 Antik Yunan ve Roma’da sanat/zanaat Anlatım-soru cevap
10 Ortaçağ da sanat/zanaat Anlatım-soru cevap
11 Rönesans döneminde sanat/zanaat Anlatım-soru cevap
12 Aydınlanma Dönemi Modern Güzel Sanatlar Anlatım-soru cevap
13 Sanatçı/zanaatçının ayrışması Anlatım-soru cevap
14 Modern dönemde sanatçı ve eser kavramları Anlatım-soru cevap
15 Modern dönem de toplumsal cinsiyet kavramı Anlatım-soru cevap
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Sanat (çev. Özcan Doğan), Ankara: Doğu-Batı Yayınları Barnard, M.(2002). Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür, (çev. Güliz Korkmaz),Ankara: Ütopya yayınevi
2 Sanatın Gerekliliği Fıscher, E. ( 1995 ), (çev. Cevat Çapan),Ankara: Payel Yayınevi
3 Sanatın İcadı Shiner, L.(2004), (çev. İsmail Türkmen), İstanbul: Ayrıntı Yayınları
4 Sanatın Sosyal Sınırları Ulusoy, M.D.(2005). Ankara: Ütopya Yayınevi

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Sanat kavramının sosyal kökenine dair farklı perspektifleri tanıyabilme, analiz edebilme 1͵7͵9 1͵2
2 Sanatın nesnel gerçeklik ve sanal gerçeklik kavramları ile ilişkisini açıklayabilme 1͵7͵9 2
3 Sanatın imge düzeyinde temsil sorunu ile ilişkilendirebilme 1͵7͵9 2
4 Sanat kavramının bugünkü anlamını kazanma sürecini tanımlayabilme 1͵7͵9 2
5 Sanatçı kavramının bugünkü anlamını kazanma sürecini tanımlayabilme 1͵5͵9 3
6 Sanat eseri kavramının bugünkü anlamını kazanma sürecini tanımlayabilme 1͵7͵9 1
7 Sanat, sanatçı, eser kavramlarını toplumsal cinsiyet kavramıyla ilişkilendirebilir 1͵5͵9 1͵3
8 Sanat kavramını geçmiş ve bugünüyle birlikte değerlendirebilme 1͵7͵9͵12 1͵3

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 2 2
7 Ara Sınav 1 2 2
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 2 2
15 Son Sınav 1 2 2
50