Ders Bilgileri
DESEN I | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
GRF141 | Güz | 2 | 2 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr.Gör.Çetin ACAR |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Desen bilgisini ve bu alana dair temel kavramları bilir. Gerek model ve obje çizimlerinde, gerekse hayali çizimlerde doğru görme ve algılama yetisini kazanarak mesleğinde karşılaşacağı problemleri çözmekte yetkin olur. |
İçeriği | Çizgi çeşitlerini bilmek, kavramak, çizgiyi doğru ve etkili kullanarak gördüğünü ifade anlamı ve zıtlıklarıyla etkili ve özgün tasarım oluşturmak. Teknik bilgi ve estetik kavrama yetisini kazanmak. Edinimlerine, mesleki alanındaki tasarımlarında karşılık bulacak şekilde, yeni bir ifade biçimi olarak yer vermek. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Grafik tasarımın ve sanatsal üretimin temeli olan desenin önemini kavrar, öğeleri bilgisine sahip olur ve sürekli geliştirir. |
2 | Bu kapsamda edindiği bilgi, deneyim ve plastik değerleri tasarım çalışmalarında yer verir. |
3 | Grafik tasarım ve sanat çalışmalarında desen bilgisini hayata geçirir ve bu çalışmaların güzel duyumsal olmasını sağlar. |
4 | Görsel algılama gücünü geliştirerek doğru gözlem ve algılama yetisine sahip olur. |
5 | Mesleki çalışmalarının her döneminde disiplinli çalışır, bilgi ve deneyimini ve başkalarıyla paylaşır. |
6 | Serbest atölye kurarak sanat çalışmalarını sürdürür. |
7 | Mesleğini, etik değerleri dikkate alarak sürdürür. |
8 | Ekip içinde uyumlu çalışma, kişisel olarak araştırma, bilgiye ulaşma ve öğrenme bilinciyle davranır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Desenin tanımı ve malzeme bilgisi. | Desenin tanımı ve malzeme bilgisi |
2 | Desenin tanımı ve insanlık tarihi boyunca gelişim evreleri. | Çizgi alıştırmaları |
3 | Çizim ve çizgilerle ilk görsel iletişim örnekleri. | Model ve objeden desen çizimi ve çizgi alıştırmaları |
4 | Görsel sanatların ilk örneklerinden çizimin ve desenin gelişimi. | Model ve objeden desen çizimi ve üç boyut kavramı |
5 | Ortaçağ'da çizim ve desen. | Model ve objeden desen çizimi ve form kavramı |
6 | Rönesans dönemi ve desen. | Model ve objeden desen çizimi ve mekan kavramı |
7 | Modern sanat akımları ve desen. | İnsan anatomisi ve desen üzerine bilgiler |
8 | ARA SINAV | Uygulama |
9 | Günümüz sanatı ve desen. | Canlı modelden çizgi ve form araştırmaları |
10 | Örnek desenlerin araştırılması, görsellerin tartışılması. | İnsan anatomisinden detay çizim |
11 | Türkiye’de desenin yeri, sanatçılardan örnekler. | İnsan anatomisinden detay çizim |
12 | Canlı modelden su bazlı boya ile desen çizimi. | Canlı modelden su bazlı boya ile desen çizimi |
13 | Objeden su bazlı boya ile desen çizimi. | Objeden su bazlı boya ile desen çizimi |
14 | Objeden su bazlı boya ile desen çizimi. | Objeden su bazlı boya ile desen çizimi |
15 | Çalışmaların değerlendirilmesi | Çalışmaların değerlendirilmesi |
16 | Son Sınav | Uygulama |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Anatomy For The Artist | Jeno’’ Barcsoay, Oktopus Books | |
2 | Mustafa Ayaz Desenler | Mustafa Ayaz |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.3 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.05 | 2 | 1. Ara Uygulama |
3 | 0.05 | 3 | 1. Ödev |
4 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Grafik tasarımın ve sanatsal üretimin temeli olan desenin önemini kavrar, öğeleri bilgisine sahip olur ve sürekli geliştirir. | 1͵4͵9 | 1͵2͵3͵4 |
2 | Bu kapsamda edindiği bilgi, deneyim ve plastik değerleri tasarım çalışmalarında yer verir. | 2͵4͵6͵8 | 1͵2͵3͵4 |
3 | Grafik tasarım ve sanat çalışmalarında desen bilgisini hayata geçirir ve bu çalışmaların güzel duyumsal olmasını sağlar. | 1͵3 | 1͵2͵3͵4 |
4 | Görsel algılama gücünü geliştirerek doğru gözlem ve algılama yetisine sahip olur. | 2͵9͵10 | 1͵2͵3͵4 |
5 | Mesleki çalışmalarının her döneminde disiplinli çalışır, bilgi ve deneyimini ve başkalarıyla paylaşır. | 8͵9͵10 | 1͵2͵3͵4 |
6 | Serbest atölye kurarak sanat çalışmalarını sürdürür. | 8͵9͵10 | 1͵2͵3͵4 |
7 | Mesleğini, etik değerleri dikkate alarak sürdürür. | 10͵12 | 1͵2͵3͵4 |
8 | Ekip içinde uyumlu çalışma, kişisel olarak araştırma, bilgiye ulaşma ve öğrenme bilinciyle davranır. | 9͵12 | 1͵2͵3͵4 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 0 | 0 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
7 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 1 | 3 | 3 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 1 | 4 | 4 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
75 |