Ders Bilgileri
DESEN IV | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
GRF242 | Bahar | 1 | 1 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr.Gör.Çetin ACAR |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Öğrencilerin görsel algılama gücünü geliştirmek, ona etkili bir gözlem, çok boyutlu algılama ve kişiliği doğrultusunda çizgisel anlatım deneyimlerini kazandırmaktır. |
İçeriği | Üç boyutlu algıyı güçlendirmek, açık ve koyu değerleri oluşturabilmek, model ve mekan arasındaki ilişkiyi kurabilmek. Modelden çizimlerin yanında iç ve dış mekanda yapılan uygulamalarla her türlü çizim teknikleri ve çizgisel anlatım tekniklerini içerir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | İki boyutlu düzlemde üçüncü boyutun etkilerini çözümler. |
2 | Işık-gölge, renk ve doku aktarım yöntemlerini tanımlar. |
3 | Farklı çizim malzemelerini kullanarak çizim yapabilir. |
4 | Çizim alanına yerleştirme, ölçü alma, oran-orantı yöntemlerini tanımlar. |
5 | Özgün teknikler geliştirerek grafik tasarımlarına uygulayabilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Figürün resimlemedeki önemi | Canlı model kompozisyon |
2 | Figürün resimlemedeki önemi | Canlı model kompozisyon |
3 | Figürün resimlemedeki önemi | Canlı model kompozisyon |
4 | Figürün resimlemedeki önemi | Canlı model kompozisyon |
5 | Figürün resimlemedeki önemi | Canlı model kompozisyon |
6 | Figür - nesne ilişkisi | Canlı model kompozisyon |
7 | Figür - nesne ilişkisi | Canlı model kompozisyon |
8 | ARA SINAV | Canlı model kompozisyon uygulama |
9 | Figür - nesne ilişkisi | Canlı model kompozisyon |
10 | Figür - nesne ilişkisi | Canlı model kompozisyon |
11 | Portre çizimi | Canlı model kompozisyon |
12 | Portrede çizgisel karakteristik özellikler | Canlı model kompozisyon |
13 | Portrede çizgisel karakteristik özellikler | Canlı model kompozisyon |
14 | Ritim, denge, ışık - gölge, tonal değerler | Canlı model kompozisyon |
15 | Ritim, denge, ışık - gölge, tonal değerler | Canlı model kompozisyon |
16 | Son Sınav | Uygulama |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | The Big Book of Realistic Drawing Secrets: Easy Techniques for drawing people, animals, flowers and nature - Carrie Stuart Park and Rick Parks |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | İki boyutlu düzlemde üçüncü boyutun etkilerini çözümler. | 1͵8͵9͵10 | 1͵2 |
2 | Işık-gölge, renk ve doku aktarım yöntemlerini tanımlar. | 1͵8͵9͵10 | 1͵2 |
3 | Farklı çizim malzemelerini kullanarak çizim yapabilir. | 1͵8͵9͵10 | 1͵2 |
4 | Çizim alanına yerleştirme, ölçü alma, oran-orantı yöntemlerini tanımlar. | 1͵8͵9͵10 | 1͵2 |
5 | Özgün teknikler geliştirerek grafik tasarımlarına uygulayabilir. | 1͵8͵9͵10 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 0 | 0 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
7 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 6 | 2 | 12 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
50 |