Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

MİTOLOJİ II
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
GRF346 Bahar 2 0 2 2
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr.Gör. Cezmi KOCA
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Mitin masalla ilişkisini saptamak. Mit ve masal kahramanını macerasını belirlemek.
İçeriği Mit ve masallarda kahramanın macerasını ve değişimini belirlemek.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 İnsan türünün tarihçesini bilimsel bakış ve inanç merkezli yaklaşım açısından karşılaştırabilir.
2 Ritüellerin toplumlardaki işlevini tanımlar.
3 Ritüellerle mitler arasındaki bağı kurabilir.
4 Mevsimlik ritüellerin eski uygarlıklardaki fonksiyonlarını ve bunun nedenlerini aktarabilir.
5 Babil Yeni Yıl Festivalindeki bazı ritüellerin günümüzle ilişkisini kurar.
6 Babil Yeni Yıl Festivalindeki ritüel kümelerini ve yapılış nedenlerini tanımlar.
7 Sümer, Babil ve İbrani uygarlıklarının Yaradılış mitlerinin öykülerindeki paralelliği saptar.
8 Sümer, Babil ve İbrani uygarlıklarının Tufan mitlerindeki benzerliği gerekçelendirebilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Mit masal ilişkisi. Anlatım - Tartışma
2 Mit ve masalda döngüsellik. Anlatım
3 Kahramanın belirlenmesi Anlatım
4 Masal ve mitin arketiple ilişkisi. Anlatım
5 Mit ve masalın edebi niteliği. Anlatım
6 Kahramanın macerası. Anlatım
7 Maceranın döngüsel yapısı. Anlatım
8 Ara Sınav
9 Maceranın evreleri. Anlatım - Tartışma
10 Mit ve masal kahramanının macerasındaki evrelerin benzerlikleri. Anlatım - Tartışma
11 Kahramana yönelik engeller. Anlatım - Tartışma
12 Kahramanın düşmanlarından kaçışı. Anlatım - Tartışma
13 Kahramanın korunması ve doğaüstü yardım. Anlatım - Tartışma
14 Maceranın sonu. Anlatım - Tartışma
15 Kahramanın ödüllendirilmesi. Anlatım - Tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 • Campbell, j. (2010) Kahramanın Sonsuz Yolculuğu, İstanbul: Kabalcı Yayınevi • Braudel F. (2001) Uygarlıkların Grameri, Ankara: İmge Kitabevi Yayınları • Straus, C.L. (1985) Mit ve Anlam. İstanbul: Alan Yayıncılık

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 İnsan türünün tarihçesini bilimsel bakış ve inanç merkezli yaklaşım açısından karşılaştırabilir. 6 1͵2
2 Ritüellerin toplumlardaki işlevini tanımlar. 6 1͵2
3 Ritüellerle mitler arasındaki bağı kurabilir. 6 1͵2
4 Mevsimlik ritüellerin eski uygarlıklardaki fonksiyonlarını ve bunun nedenlerini aktarabilir. 6 1͵2
5 Babil Yeni Yıl Festivalindeki bazı ritüellerin günümüzle ilişkisini kurar. 6 1͵2
6 Babil Yeni Yıl Festivalindeki ritüel kümelerini ve yapılış nedenlerini tanımlar. 6 1͵2
7 Sümer, Babil ve İbrani uygarlıklarının Yaradılış mitlerinin öykülerindeki paralelliği saptar. 6 1͵2
8 Sümer, Babil ve İbrani uygarlıklarının Tufan mitlerindeki benzerliği gerekçelendirebilir. 6 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 2 2 4
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 1 1
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 1 1
15 Son Sınav 1 1 1
50