Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

SANAT FELSEFESİ II
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
GRF340 Bahar 2 0 2 2
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) YOK
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Aynur YURSEVER
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Sanat felsefesinin problemlerini kavramak, bu problemler hakkında yorum yapmak; sanat ve sanat eserleriyle ilgili tartışmalara katılmak
İçeriği Sanat felsefesi alanına giren problemler, bu problemlerin tarihi ve bugünkü durumu. Sanat felsefesi ve estetik

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Sanat felsefesi ve estetik arasındaki ayrım ve farkları görebilme
2 Sanat felsefesinin temel problemlerini ve onlara önerilen belli başlı çözümleri kavrayabilme
3 Bu problemleri ve çözüm önerilerini açıklayabilme
4 Sanat felsefesinin problemleri hakkında yorum yapabilme
5 Sanat problemleri hakkındaki felsefi düşünceler arasında bağlantıları ve ayrımları kavrayabilme
6 Sanata felsefeyle bakmanın sağladığı olanakları görebilme.
8 Sanat ve sanat eserleri hakkındaki tartışmalara katılabilme
9 Çağdaş sanata ve problemlerine ilişkin farkındalık kazanabilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Sanat Felsefesi II’nin Konuları: Sanatın neliğine ilişkin çeşitli felsefi görüşler Anlatım, tartışma
2 -Schelling: Sanat Felsefesinin Olanağı -Sanat ve felsefe Anlatım, tartışma
3 Hegel felsefesinde Sanatın anlamı (seçilmiş metinle) Anlatım, tartışma
4 Hegel Felsefesinde tarihsel gelişimi içinde sanat biçimleri Anlatım, tartışma
5 Schopenhauer: Sanatın objesi ve neliği -Sanatın değeri Anlatım, tartışma
6 Croce:İfade olarak sanat -Sanat ve Felsefe arasındaki fark Anlatım, tartışma
7 Modern Ontoloji ve Sanat: I Hartmann'ın sanat görüşü Anlatım, tartışma
8 Ara sınav Yazılı sınav
9 .Ingarden : "Sanatsal ve Estetik Değerler" Anlatım ve metin üzerinden tartışma
10 Heidegger'in sanat görüşü : Varlık , Sanat Yapıtı ve İnsan Arasındaki İlişki Anlatım, tartışma
11 Heidegger: "Sanat Yapıtının Kökeni" Anlatım ve metin üzerinden tartışma
12 Kuspoit: "Sanatın Sonu" Anlatım ve metin üzerinden tartışma
13 Arthur C. Danto: "Sanatın Sonundan sonra" Anlatım ve metin üzerinden tartışma
14 Arthur c. Danto: "Sanat Nedir?" Anlatım ve metin üzerinden tartışma
15 Arthur c. Danto. "Sıradan Olanın Başkalaşımı" Anlatım ve metin üzerinden tartışma
16 Son Sınav Yazılı sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Schopenhauer, İsteme ve Tasarım Olarak Dünya, Çeviren: Levent Özşar, Biblos Kitabevi Yayınları, İstanbul, 2005. B.Cömert, Croce’nin Estetiği, De Ki Basım, 2007
2 Schopenhauer, Seçkinlik ve Sıradanlık Üzerine, Çev. Ahmet Aydoğon, Say Yay., 2007 Ömer Naci Soykan, Kuram ve Eylem Birliği Olarak Sanat, Kabalcı Yay. İstanbul 1995
3 Hegel, Estetik I, Payel yay. İstanbul, 1994 Mehmet Yılmaz, Modernizmden Postmodernizme Sanat, Utopya yay. Ankara, 2007
4 Heidegger. " Sanat Eserinin Kökeni", De Ki Basım Yay. İstanbul, 2007
5 İsmail Tunalı, Sanat Ontolojisi, İnkılap Kitapevi, İstanbul, 2002
6 Roman Ingarden, "Sanatsal ve Estetik Değerler", Artı Bilim ve Kültür Dergisi, (çev. Deniz Kanıt), Nisan 1993
7 D. Kuspit; " Sanatın Sonu", (Çeviri: Yasemin Tezgiden), Metis, 2018
8 Arthur C. Danto; "Sanatın Sonundan Sonra" (Çev. Z. Demirsü), Ayrıntı Yay., İst., 2010
9 Arthur C. Danto; "Sanat Nedir?", (Çeviren: Zeynep Baransel), Sel Yay., İst., 2014
10 Arthur C. Danto; "Sıradan Olanın Başkalaşımı, (Özge Ejder, Esin Berktaş),,Ayrıntı Yay., 2012

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Sanat felsefesi ve estetik arasındaki ayrım ve farkları görebilme 1 1͵2
2 Sanat felsefesinin temel problemlerini ve onlara önerilen belli başlı çözümleri kavrayabilme 1͵6 1͵2
3 Bu problemleri ve çözüm önerilerini açıklayabilme 1͵6 1͵2
4 Sanat felsefesinin problemleri hakkında yorum yapabilme 1͵4͵6 1͵2
5 Sanat problemleri hakkındaki felsefi düşünceler arasında bağlantıları ve ayrımları kavrayabilme 1͵6 1͵2
6 Sanata felsefeyle bakmanın sağladığı olanakları görebilme. 1͵4 1͵2
8 Sanat ve sanat eserleri hakkındaki tartışmalara katılabilme 1͵4͵6 1͵2
9 Çağdaş sanata ve problemlerine ilişkin farkındalık kazanabilme 6 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 2 2
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 4 4
15 Son Sınav 1 1 1
50