Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

REKLAM VE PAZARLAMA II
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
GRF 442 Bahar 2 0 2 2
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Yrd. Doç. H. Arif Bağcıvan
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Reklam ve Pazarlama kavramlarının bilgisine sahip olmak.
İçeriği Reklamcılık ve tarihsel gelişimi, sosyal, ekonomik boyutları, medya türleri, reklamda metin yazımı, görüntü ve prodüksiyon, reklam bütçesinin belirlenmesi, pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi, pazarlama iletişiminden bütünleşik pazarlamaya kadar olan süreç ve tüketici zihninde yer eden Türkiye’den ve dünyadan başarılı-başarısız reklam önerileri incelenecektir.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Reklam ile ilgili kavramları tanımlayabilir.
2 Medya türlerini tanır.
3 Reklam ajanslarının iş bölümü ve çalışma ilkelerini tanımlayabilir.
4 Reklam analizi yapabilecek bilgi birikimine sahip olur.
5 Reklam stratejisi geliştirebilir.
6 Pazarlama ile ilgili kavramları tanımlayabilir.
7 Pazarlama iletişimi ve pazarlama türlerini tanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin içeriği, önemi, değerlendirme kriterleri hakkında bilgi sunumu Anlatım
2 Reklamın tanımı, türleri, amacı, işlevi, tarihi Konuyla ilgili görsellerin sunumu
3 Reklamın tanımı, türleri, amacı, işlevi, tarihi Konuyla ilgili görsellerin sunumu
4 Reklam ortamları. Gazete, dergi, radyo, TV, internet Konuyla ilgili görsellerin sunumu
5 Reklam ajansları, yapım şirketleri Konuyla ilgili görsellerin sunumu
6 Medya stratejisi ve planlaması Konuyla ilgili görsellerin sunumu
7 Ara Sınav
8 Yaratıcı reklam kampanyası planlaması Konuyla ilgili görsellerin sunumu
9 Metin yazım süreci, senaryo yazımı Konuyla ilgili görsellerin sunumu
10 Metin yazım süreci, senaryo yazımı Konuyla ilgili görsellerin sunumu
11 Marka yönetimi ve marka yerleştirme Konuyla ilgili görsellerin sunumu
12 Marka yönetimi ve marka yerleştirme Konuyla ilgili görsellerin sunumu
13 Ürün kavramı, stili ve iletişim boyutu Konuyla ilgili görsellerin sunumu
14 Ambalaj ve önemi, ambalajın iletişim yönü Konuyla ilgili görsellerin sunumu
15 Reklam ile ilgili kurum ve kuruluşlar Konuyla ilgili görsellerin sunumu
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Pazarlama İletişimi Yönetimi- Yavuz Odabaşı, Mine Oyman
2 Bütünleşik Pazarlama İletişimi- İzzet Bozkurt
3 İknanın Psikolojisi-Robert B. Cialdini

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Reklam ile ilgili kavramları tanımlayabilir. 1͵2͵7͵8 1͵2
2 Medya türlerini tanır. 1͵2͵7͵8 1͵2
3 Reklam ajanslarının iş bölümü ve çalışma ilkelerini tanımlayabilir. 1͵2͵7͵8͵10 1͵2
4 Reklam analizi yapabilecek bilgi birikimine sahip olur. 1͵2͵7͵8͵10 1͵2
5 Reklam stratejisi geliştirebilir. 2͵7͵8 1͵2
6 Pazarlama ile ilgili kavramları tanımlayabilir. 1͵2͵7͵8͵10 1͵2
7 Pazarlama iletişimi ve pazarlama türlerini tanır. 1͵2͵7͵8͵10 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 3 3
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 3 3
15 Son Sınav 1 1 1
50