Ders Bilgileri
ÇAĞDAŞ SANAT VE YORUMU I | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
GRF 349 | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğretim Görevlisi Murat Ulutaş |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin amacı; - Sanat tarihi içindeki dönemsel farklılıklara karşılık gelen önemli eserlerin incelenerek değerlendirilebilmesidir. -Yapıt örnekleri üzerinden öğrencilere sanatçıların değişimini ve teknik özelliklerin farkındalığını sağlamaktır. -Öğrencinin, sanatçı – çevre – sanat eseri arasındaki bağlantıyı kavrayabilmesi, analiz edebilmesi ve eseri yapıldığı çağa göre değerlendirerek bireysel beğeni kazanabilmesine yardımcı olmaktır. |
İçeriği | Resim sanatı içerisinde yer alan çalışmalar değerlendirilirken, farklılıkları temel alan yaklaşımlar üzerinden bir eleştiri anlayışı getirmek, karşılaştırmalı yorum dili oluşturmak, kültürel, siyasal, sosyal hareketliliklerde yaşanan farklılıkların sanat hareketlerine etkisini görmek bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Resim sanatında kullanılan temel sanat terimlerini tanımlayabilir. |
2 | Sanatın temel eleman ve ilkelerini yapıtlar üzerinde göstererek analiz edebilir. |
3 | Resim ve ressamlar ile ilgili bilgileri sınayabilir. |
4 | Farklı çağların sanat değerlerini kıyaslayabilir. |
5 | Sanat eserlerinin üslupsal farklılıkları karşılaştırabilir. |
6 | Sanat eserlerinin dönem, üslup ve teknik özelliklerini sınıflandırabilir. |
7 | Sanat eserini yapıldığı çağa göre analiz ederek değerlendirebilir. |
8 | Estetik değer ve beğenide kendi bakış açısını sorgulayabilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Modern Sanatın Tarihsel Sınırları Modern, Çağdaş ve Güncel Olan Nedir? | Teorik temelli. Sınıf katılımı, ön araştırma ve kişisel yaklaşımlar. |
2 | 1900 Öncesi Toplumsal ve Entelektüel Arka plan Sanayi Devrimi/Romantik Hareket | Teorik temelli. Sınıf katılımı, ön araştırma ve kişisel yaklaşımlar. |
3 | 20. Yüzyıla Doğru: Akademiler, Salonlar ve Yeni Arayışlar | Teorik temelli. Sınıf katılımı, ön araştırma ve kişisel yaklaşımlar. |
4 | İzlenimcilik ve Sonrası | Teorik temelli. Sınıf katılımı, ön araştırma ve kişisel yaklaşımlar. |
5 | Teknolojik ilerlemelerin Modern Görüntüleme Araçlarına Etkileri | Teorik temelli. Sınıf katılımı, ön araştırma ve kişisel yaklaşımlar. |
6 | Yeni Barbarlar Primitivizm ve Dışavurumculuk | Teorik temelli. Sınıf katılımı, ön araştırma ve kişisel yaklaşımlar. |
7 | Ara Sınav | |
8 | Yeni Bir Dil: Kübizm | Teorik temelli. Sınıf katılımı, ön araştırma ve kişisel yaklaşımlar. |
9 | İlerlemenin Görüntüleri- Bir Gelecek Düşü: Fütürizm | Teorik temelli. Sınıf katılımı, ön araştırma ve kişisel yaklaşımlar. |
10 | Gerçeklikle İlgi Sorular ve Yanıtları-Sanat İçin Sanat: Soyut Sanatın Öncüleri | Teorik temelli. Sınıf katılımı, ön araştırma ve kişisel yaklaşımlar. |
11 | Yeni Bir Dünyanın İnşası: Konstrüktivizm/Bauhaus | Teorik temelli. Sınıf katılımı, ön araştırma ve kişisel yaklaşımlar. |
12 | Başkaldırı: Dada | Teorik temelli. Sınıf katılımı, ön araştırma ve kişisel yaklaşımlar. |
13 | Gerçeğin ötesi: Gerçeküstücülük | Teorik temelli. Sınıf katılımı, ön araştırma ve kişisel yaklaşımlar. |
14 | Paris'ten New York'a: ABD\'de Soyut Dışavurumculuk, Fransa\'da Taşizm | Teorik temelli. Sınıf katılımı, ön araştırma ve kişisel yaklaşımlar. |
15 | Modern Toplumda Sanatçı | Teorik temelli. Sınıf katılımı, ön araştırma ve kişisel yaklaşımlar. |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Antmen, A. 2008; 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık, İstanbul. | ||
2 | Yılmaz, M. 2005; Modernizmden Postmodernizme Sanat, Ütopya Yayınevi, Ankara. | ||
3 | Gombrich, E.H.1986; Sanatın Öyküsü, çev. B.Cömert,Remzi Kitabevi, İstanbul. | ||
4 | Lynton, N. 1982; Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Resim sanatında kullanılan temel sanat terimlerini tanımlayabilir. | 7͵9͵11 | 1͵2͵3 |
2 | Sanatın temel eleman ve ilkelerini yapıtlar üzerinde göstererek analiz edebilir. | 7͵9͵11 | 1͵2͵3 |
3 | Resim ve ressamlar ile ilgili bilgileri sınayabilir. | 7͵9͵11 | 1͵2͵3 |
4 | Farklı çağların sanat değerlerini kıyaslayabilir. | 7͵9͵11 | 1͵2͵3 |
5 | Sanat eserlerinin üslupsal farklılıkları karşılaştırabilir. | 7͵9͵11 | 1͵2͵3 |
6 | Sanat eserlerinin dönem, üslup ve teknik özelliklerini sınıflandırabilir. | 7͵9͵11 | 1͵2͵3 |
7 | Sanat eserini yapıldığı çağa göre analiz ederek değerlendirebilir. | 7͵9͵11 | 1͵2͵3 |
8 | Estetik değer ve beğenide kendi bakış açısını sorgulayabilir. | 7͵9͵11 | 1͵2͵3 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
7 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
50 |