Ders Bilgileri
FİZİK I | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
FIZ105 | Güz | 3 | 2 | 4 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof. Dr. Nurten Akman |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Türevin ve integralin anlamlarının -lise düzeyinde- ne olduklarının öğrenci tarafından bilnmesi önerilir |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Öğrenci, karşılaşacağı fiziksel problemleri ve olası çözümlerini doğru düşünmeyi öğrenir. Doğayı iri ölçekli düzeyde tarif eden yasaları ve bunları kullanmayı öğrenir. |
İçeriği | Vektörler ve vektör işlemleri; üç boyutta hareket ve bunun özel durumları olarak bir boyutta ve iki boyutta hareklet; Newton mekaniğinin tarif ettiği hareket kanunları; dairesel hareket; İş ve enerji; doğrusal momentum ve çarpışmalar; katı bir cismin sabit bir eksen etrafında dönmesi. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Doğayı fiziksel olarak tarif etmek için gerekli temel matematiksel argümanları öğrenir |
2 | Öğrendiği matematiksel yöntemlerle basit ama temel mekanik problemleri çözmeyi öğrenir |
3 | İri ölçekli dünyada hareketin temelde Newton yasalarıyla tarif edildiğini öğrenir |
4 | Öğrenci, genelde doğanın, özelde doğayı fiziksel olarak tarif etmenin ne olduğunu öğrenmeya başlar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Skalerler,Vektörler ve vektör işlemleri | Anlatım ve tartışma |
2 | Hareketin tanımı, yerdğiştirme, hız ve ivme kavramları, üç boyutta hareket | Anlatım ve tartışma |
3 | Bir boyutta ve iki boyutta hareket | Anlatım ve tartışma |
4 | Newton'un hareket kanunları | Anlatım ve tartışma |
5 | Newton'un hareket kanunları | Anlatım ve tartışma |
6 | Ara sınav I | |
7 | Dairesel hareket | Anlatım ve tartışma |
8 | İş ve enerji | Anlatım ve tartışma |
9 | Hareketin iş ve enerji ile tanımı ile Newton'un tarif ettiği hareket kanunlarıyla tarifinin denkliği | Anlatım ve tartışma |
10 | Doğrusal momentum | Anlatım ve tartışma |
11 | Çarpışmalar | Anlatım ve tartışma |
12 | Doğrusal momentum ve çarpışmalar | Anlatım ve tartışma |
13 | Ara sınav II | |
14 | Katı bir cismin sabit bir eksen etrafında dönmesi | Anlatım ve tartışma |
15 | Katı bir cismin sabit bir eksen etrafında dönmesi | Anlatım ve tartışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Physics for Scientists and Engineers | R.A. Serway & J.W.Jewett | Physics for Engineers and Scientists, H.C.Ohanian, J.T. Markert |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.3 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.3 | 1 | 2. Ara Sınav |
3 | 0.4 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Doğayı fiziksel olarak tarif etmek için gerekli temel matematiksel argümanları öğrenir | 1 | 1 |
2 | Öğrendiği matematiksel yöntemlerle basit ama temel mekanik problemleri çözmeyi öğrenir | 1 | 1͵2 |
3 | İri ölçekli dünyada hareketin temelde Newton yasalarıyla tarif edildiğini öğrenir | 1 | 1͵2 |
4 | Öğrenci, genelde doğanın, özelde doğayı fiziksel olarak tarif etmenin ne olduğunu öğrenmeya başlar. | 1 | 3 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 5 | 70 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
7 | Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 2 | 6 | 12 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
15 | Son Sınav | 1 | 4 | 4 |
138 |