Ders Bilgileri
MATLAB İLE PROGRAMLAMA | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
BM119 | Güz | 1 | 3 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Okt.Sibel KAPLAN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bilgisayar programlamanın temel mantığının kavranması, bilgisayarda problem çözme ve algoritma oluşturma yeteneklerinin kazanılması, öğrencilerin kendi konularıyla ilgili küçük ve orta ölçekteki hesapları bilgisayarda en doğru ve hızlı bir şekilde yapabilecek programları hazırlayabilmesi |
İçeriği | Bilgisayarın tarihçesi. Bilgisayarın temel yapısı ve işleyişi, temel donanım birimleri. Program türleri, programlama dilleri ve temel kavramlar: Tasarım, yazım ve derleme, bellek yapıları ve ilgili kavramlar. Sayı sistemleri. Veri ve bilgi kavramları, veri türleri, programlama ve problem çözmeye genel bakış, bir Matlab programının ana hatları: Giriş, işlem ve çıkış bölümleri. Sabitler, değişkenler ve program yazarken kullanılan karakterler. İşlem operatörleri ve işlem öncelik sırası. Mantıksal işlem operatörleri, temel Matlab komutları. Giriş ve çıkış deyimleri, kontrol ve karar yapıları, algoritma kavramı ve akış şemaları, döngüler: for döngüsü, while döngüsü, do-while döngüsü, diziler. Dizi oluşturma, değer atama, dizi elemanlarına erişim, iç içe döngüler. Çok boyutlu diziler. Matris problemleri ve sıralama algoritmaları, fonksiyonlar, fonksiyon tanımlama |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Bir probleme doğru yaklaşabilir ve analiz edebilir. |
2 | Algoritma geliştirmeyi tanımlar. |
3 | Bilgisayar programlamanın temel mantığını açıklar. |
4 | Algoritma oluşturma yeteneklerinin kazanır. |
5 | Bilgisayarda problem çözme tekniklerini açıklar. |
6 | Matlab programlama dilinin temel deyimlerini açıklar. |
7 | Kendi konularıyla ilgili küçük ve orta ölçekteki hesapları bilgisayarda en doğru ve hızlı bir şekilde yapabilecek programları hazırlayabilmesi. |
8 | Mühendislik hesapları ile ilgili yazılmış paket programları rahatlıkla kullanabilme becerilerini edinmesi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Bilgisayarın tarihçesi. Bilgisayarın temel yapısı ve işleyişi, temel donanım birimleri. Program türleri, programlama dilleri ve temel kavramlar: Tasarım, yazım ve derleme. | Anlatım, Tartışma |
2 | Bellek yapıları ve ilgili kavramlar. Sayı sistemleri. Veri ve bilgi kavramları, veri türleri. | Anlatım, Tartışma |
3 | Programlama ve problem çözmeye genel bakış, Bir Matlab programının ana hatları: Giriş, işlem ve çıkış bölümleri. Sabitler, değişkenler ve program yazarken kullanılan karakterler. İşlem operatörleri ve işlem öncelik sırası. Mantıksal işlem operatörleri. | Anlatım, Tartışma |
4 | Temel Matlab komutları. Giriş ve çıkış deyimleri. Kontrol ve karar yapıları. | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
5 | Algoritma kavramı ve akış şemaları. | Anlatım, Tartışma,Uygulama |
6 | Algoritma kavramı ve akış şemaları. | Anlatım, Tartışma,Uygulama |
7 | Döngüler: for döngüsü, while döngüsü, do-while döngüsü | Anlatım, Tartışma,Uygulama |
8 | Ara sınav | |
9 | Diziler. Dizi oluşturma, değer atama, dizi elemanlarına erişim. | Anlatım, Tartışma,Uygulama |
10 | İç içe döngüler. Çok boyutlu diziler. Matris problemleri ve sıralama algoritmaları | Anlatım, Tartışma,Uygulama |
11 | Fonksiyon Kavramı, Sayısal fonksiyonlar, Dizi fonksiyonları, Trigonometrik Fonksiyonlar | Anlatım, Tartışma,Uygulama |
12 | Kullanıcı tanımlı fonksiyonlar oluşturma, kullanma | Anlatım, Tartışma,Uygulama |
13 | Kullanıcı tanımlı fonksiyonlar oluşturma, kullanma | Anlatım, Tartışma,Uygulama |
14 | Matlabda String İşlemleri, Alfasayısal fonksiyonlar, Polinomlar | Anlatım, Tartışma,Uygulama |
15 | Grafikler, Çoklu Grafikler, Özel Grafikler | Anlatım, Tartışma,Uygulama |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş | F.Vatansever, Seçkin Yayınevi, Ankara 2005. | |
2 | Kolay Anlatımı ile İleri Düzeyde Matlab | Yrd.Doç.Dr. Mehmet Uzunoğlu, Ali Kızıl, Ömer Çağlar Onar |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Bir probleme doğru yaklaşabilir ve analiz edebilir. | 2͵6͵9 | 1͵2 |
2 | Algoritma geliştirmeyi tanımlar. | 2͵6͵9 | 1͵2 |
3 | Bilgisayar programlamanın temel mantığını açıklar. | 2͵6͵9 | 1͵2 |
4 | Algoritma oluşturma yeteneklerinin kazanır. | 2͵6͵9 | 1͵2 |
5 | Bilgisayarda problem çözme tekniklerini açıklar. | 2͵6͵9 | 1͵2 |
6 | Matlab programlama dilinin temel deyimlerini açıklar. | 2͵6͵9 | 1͵2 |
7 | Kendi konularıyla ilgili küçük ve orta ölçekteki hesapları bilgisayarda en doğru ve hızlı bir şekilde yapabilecek programları hazırlayabilmesi. | 2͵6͵9 | 1͵2 |
8 | Mühendislik hesapları ile ilgili yazılmış paket programları rahatlıkla kullanabilme becerilerini edinmesi. | 2͵6͵9 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
98 |