Ders Bilgileri
KİMYA LABORATUVARI | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
KIM124 | Bahar | 0 | 4 | 2 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | KIM124 KİMYA LABORATUVARI |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr Özkan GÖRMEZ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Çözelti kimyasında kullanılan maddeleri ve reaktifleri tanıtmak, tepkime bilgisini geliştirmek ve gözlem yapmayı öğretmek. |
İçeriği | Temel bilgiler ve laboratuvar tekniği. Gravimetrik analiz. Asit-baz, çöktürme, titrasyonlarının uygulamaları. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Laboratuarda güvenlikle ve disiplinli çalışma becerisi kazanma. |
2 | Kimyasalları tanımlayabilme. |
3 | Çözelti hazırlayabilme. |
4 | Gözlemlerle ilgili tepkimeleri yazabilme. |
5 | Reaktifleri birbiri üzerine ilave ederek fiziksel değişimleri gözlemleme becerisi kazanma. |
6 | Deney sonucunda elde ettiği sonuçları yorumlama ve raporlama |
7 | Asitler ve bazların özelliklerini kavrama |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Temel bilgiler ve laboratuvar tekniği | Anlatım, uygulama |
2 | Fiziksel değişmeler ve kimyasal tepkimeler | Anlatım, uygulama |
3 | Gazların Difüzyonu | Anlatım, uygulama |
4 | Çöktürme, süzme, dekantasyon | Anlatım, uygulama |
5 | Yükseltgenme indirgenme tepkimeleri | Anlatım, uygulama |
6 | Potasyum nitratın çözünürlüğü ve saflaştırılması | Anlatım, uygulama |
7 | Çözelti derişimleri ve hazırlama | Anlatım, uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Standart çözeltilerin hazırlanması ve ayarlanması | Anlatım, uygulama |
10 | Asit-baz titrasyonları | Anlatım, uygulama |
11 | Iyodimetri | Anlatım, uygulama |
12 | Gravimetrik sülfat tayini | Anlatım, uygulama |
13 | Gravimetrik demir tayini | Anlatım, uygulama |
14 | Spektrofotometrik klorür tayini | Anlatım, uygulama |
15 | Telafi | Anlatım, uygulama |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Kalitatif Analiz, Güler SOMER, A.Rehber TÜRKER, Erdoğan HASDEMİR, Olcay ŞENDİL, Ülfet ŞANSAL, Mehmet S.KARACAN, Halit ARSLAN, Adalet TUNÇELİ, G.Ü.Yayınları, 1997. | Kantitatif Analiz laboratuarı, Prof.Dr.Güler SOMER, G.Ü.Yayınları, 2001. | |
2 | Temel Kimya laboratuvarı deney föyü |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.12 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.28 | 1 | 2. Ara Sınav |
3 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Laboratuarda güvenlikle ve disiplinli çalışma becerisi kazanma. | 1͵6 | 1͵2͵3͵4 |
2 | Kimyasalları tanımlayabilme. | 1͵6 | 1͵2͵3͵4 |
3 | Çözelti hazırlayabilme. | 1͵6 | 1͵2͵3͵4 |
4 | Gözlemlerle ilgili tepkimeleri yazabilme. | 1͵6 | 1͵2͵3͵4 |
5 | Reaktifleri birbiri üzerine ilave ederek fiziksel değişimleri gözlemleme becerisi kazanma. | 1͵6 | 1͵2͵3͵4 |
6 | Deney sonucunda elde ettiği sonuçları yorumlama ve raporlama | 1͵6 | 1͵2͵3͵4 |
7 | Asitler ve bazların özelliklerini kavrama | 1͵6 | 1͵2͵3͵4 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 7 | 2 | 14 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
15 | Son Sınav | 1 | 3 | 3 |
125 |