Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

GIDA MİKROBİYOLOJİSİ LABORATUVARI
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
GMÜ204 Bahar 0 4 2 6
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Yrd.Doç.Dr. Salih AKSAY
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Gıda örneklerinin mikrobiyolojik analizlere hazırlanması ve mikrobiyal kalitesini belirleme becerisinin kazandırılması. Gıda kaynaklı mikrobiyal hastalık etmeni patojen mikroorganizmaların tespiti ve doğrulama testlerini yapabilme yeteneğinin kazandırılması.
İçeriği Antimikrobiyal madde ve dezenfektanlar, Gıda örneklerinin mikrobiyolojik analize hazırlanması, Halofilik, ozmofilik, proteolitik, lipofilik bakteri sayımı Gıdalarda bulunan patojen mikroorganizmaların aranması ve doğrulama testlerinin yapılması

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Öğrenciler toplum ve insan sağlığında risk oluşturan gıda kaynaklı hastalıklar ve neden olan patojenleri tanıyabilmeli ve gerekli önlemleri önerebilmeli. Gıda üretiminde ve işletmelerinin tasarımında etkin hijyen ve sanitasyon uygulamalarını bilmeli.
2 Öğrenci grupları gıdalarda bulunan patojen organizmalarının tayin yöntemlerini bilmeli, laboratuvarda uygulayabilmeli, analiz sonuçlarını değerlendirebilmeli. İlgili deneyi yazılı bir rapor haline getirebilmeli, sözlü olarak sunabilmeli.
3 Öğrenciler toplum ve insan sağlığında risk oluşturan gıda kaynaklı hastalıklar ve neden olan patojenleri tanıyabilmeli ve gerekli önlemleri önerebilmeli. Gıda üretiminde ve işletmelerinin tasarımında etkin hijyen ve sanitasyon uygulamalarını bilmeli.
4 Öğrenci grupları gıdalarda bulunan patojen organizmalarının tayin yöntemlerini bilmeli, laboratuvarda uygulayabilmeli, analiz sonuçlarını değerlendirebilmeli. İlgili deneyi yazılı bir rapor haline getirebilmeli, sözlü olarak sunabilmeli.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Antimikrobiyal meddelerin etkinliğinin belirlenmesi (Fenol indeksi) Klorlu Bileşiklerin Dezenfektan Etkisinin Saptanması Anlatım, tartışma, uygulama
2 Gıdalarda aerobik/anaerobik, psikrofilik/mezofilik/termofilik bakteri sayımı Anlatım, tartışma, uygulama
3 Halofilik, ozmofilik mikroorganizma sayımı Anlatım, tartışma, uygulama
4 Gıdalarda Koliform, Fekal Koliform ve E. coli aranması Anlatım, tartışma, uygulama
5 Gıdalarda Koliform, Fekal Koliform ve E. coli aranması Anlatım, tartışma, uygulama
6 Proteolitik ve lipolitik mikroorganizma sayımı Anlatım, tartışma, uygulama
7 Salçada maya küf sayımı Anlatım, tartışma, uygulama
8 Gıdalarda S. aureus aranması Anlatım, tartışma, uygulama
9 Gıdalarda S. aureus aranması (Doğrulama testleri) Anlatım, tartışma, uygulama
10 Arasınav Yazılı sınav
11 Gıdalarda Salmonella aranması Anlatım, tartışma, uygulama
12 Gıdalarda Salmonella aranması (Doğrulama testleri) Anlatım, tartışma, uygulama
13 Gıdalarda B. cereus aranması Anlatım, tartışma, uygulama
14 Gıdalarda B. cereus aranması (Doğrulama testleri) Anlatım, tartışma, uygulama
15
16 Son Sınav Yazılı sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Anonymous. 2003. “Merck Gıda Mikrobiyolojisi Uygulamaları” Ed: A.K. Halkman. Başak Matbaacılık, Ankara.
2 Karapınar, M. 1995. Gıdaların Mikrobiyolojik Kalite Kontrolu”. Ege Üniversitesi Ege Meslek Yüksekokulu Yayın No:6. Bornova,İzmir.
3 Özçelik, S. “Gıda Mikrobiyolojisi Uygulama Kılavuzu”. 2010. SDÜ Ziraat Fakültesi Yayın No:7. Isparta.
4 Temiz, A. “Genel Mikrobiyoloji Uygulama Teknikleri”. 1996. Hatipoğlu Yayınları, ISBN:975-7527-76-9. Ankara.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.2 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav
3 0.05 6 1. Kısa Sınav
4 0.15 11 1. Laboratuar

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Öğrenciler toplum ve insan sağlığında risk oluşturan gıda kaynaklı hastalıklar ve neden olan patojenleri tanıyabilmeli ve gerekli önlemleri önerebilmeli. Gıda üretiminde ve işletmelerinin tasarımında etkin hijyen ve sanitasyon uygulamalarını bilmeli. 1͵5͵6͵7͵11 1͵2͵3͵4
2 Öğrenci grupları gıdalarda bulunan patojen organizmalarının tayin yöntemlerini bilmeli, laboratuvarda uygulayabilmeli, analiz sonuçlarını değerlendirebilmeli. İlgili deneyi yazılı bir rapor haline getirebilmeli, sözlü olarak sunabilmeli. 1͵5͵6͵7͵11 1͵2͵3͵4
3 Öğrenciler toplum ve insan sağlığında risk oluşturan gıda kaynaklı hastalıklar ve neden olan patojenleri tanıyabilmeli ve gerekli önlemleri önerebilmeli. Gıda üretiminde ve işletmelerinin tasarımında etkin hijyen ve sanitasyon uygulamalarını bilmeli. 1͵5͵6͵7͵11 1͵2͵3͵4
4 Öğrenci grupları gıdalarda bulunan patojen organizmalarının tayin yöntemlerini bilmeli, laboratuvarda uygulayabilmeli, analiz sonuçlarını değerlendirebilmeli. İlgili deneyi yazılı bir rapor haline getirebilmeli, sözlü olarak sunabilmeli. 1͵5͵6͵7͵11 1͵2͵3͵4

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 4 56
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 10 3 30
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 1 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 6 6
15 Son Sınav 1 1 1
150