Ders Bilgileri
GIDA MİKROBİYOLOJİSİ LABORATUVARI | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
GMÜ204 | Bahar | 0 | 4 | 2 | 6 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yrd.Doç.Dr. Salih AKSAY |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Gıda örneklerinin mikrobiyolojik analizlere hazırlanması ve mikrobiyal kalitesini belirleme becerisinin kazandırılması. Gıda kaynaklı mikrobiyal hastalık etmeni patojen mikroorganizmaların tespiti ve doğrulama testlerini yapabilme yeteneğinin kazandırılması. |
İçeriği | Antimikrobiyal madde ve dezenfektanlar, Gıda örneklerinin mikrobiyolojik analize hazırlanması, Halofilik, ozmofilik, proteolitik, lipofilik bakteri sayımı Gıdalarda bulunan patojen mikroorganizmaların aranması ve doğrulama testlerinin yapılması |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Öğrenciler toplum ve insan sağlığında risk oluşturan gıda kaynaklı hastalıklar ve neden olan patojenleri tanıyabilmeli ve gerekli önlemleri önerebilmeli. Gıda üretiminde ve işletmelerinin tasarımında etkin hijyen ve sanitasyon uygulamalarını bilmeli. |
2 | Öğrenci grupları gıdalarda bulunan patojen organizmalarının tayin yöntemlerini bilmeli, laboratuvarda uygulayabilmeli, analiz sonuçlarını değerlendirebilmeli. İlgili deneyi yazılı bir rapor haline getirebilmeli, sözlü olarak sunabilmeli. |
3 | Öğrenciler toplum ve insan sağlığında risk oluşturan gıda kaynaklı hastalıklar ve neden olan patojenleri tanıyabilmeli ve gerekli önlemleri önerebilmeli. Gıda üretiminde ve işletmelerinin tasarımında etkin hijyen ve sanitasyon uygulamalarını bilmeli. |
4 | Öğrenci grupları gıdalarda bulunan patojen organizmalarının tayin yöntemlerini bilmeli, laboratuvarda uygulayabilmeli, analiz sonuçlarını değerlendirebilmeli. İlgili deneyi yazılı bir rapor haline getirebilmeli, sözlü olarak sunabilmeli. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Antimikrobiyal meddelerin etkinliğinin belirlenmesi (Fenol indeksi) Klorlu Bileşiklerin Dezenfektan Etkisinin Saptanması | Anlatım, tartışma, uygulama |
2 | Gıdalarda aerobik/anaerobik, psikrofilik/mezofilik/termofilik bakteri sayımı | Anlatım, tartışma, uygulama |
3 | Halofilik, ozmofilik mikroorganizma sayımı | Anlatım, tartışma, uygulama |
4 | Gıdalarda Koliform, Fekal Koliform ve E. coli aranması | Anlatım, tartışma, uygulama |
5 | Gıdalarda Koliform, Fekal Koliform ve E. coli aranması | Anlatım, tartışma, uygulama |
6 | Proteolitik ve lipolitik mikroorganizma sayımı | Anlatım, tartışma, uygulama |
7 | Salçada maya küf sayımı | Anlatım, tartışma, uygulama |
8 | Gıdalarda S. aureus aranması | Anlatım, tartışma, uygulama |
9 | Gıdalarda S. aureus aranması (Doğrulama testleri) | Anlatım, tartışma, uygulama |
10 | Arasınav | Yazılı sınav |
11 | Gıdalarda Salmonella aranması | Anlatım, tartışma, uygulama |
12 | Gıdalarda Salmonella aranması (Doğrulama testleri) | Anlatım, tartışma, uygulama |
13 | Gıdalarda B. cereus aranması | Anlatım, tartışma, uygulama |
14 | Gıdalarda B. cereus aranması (Doğrulama testleri) | Anlatım, tartışma, uygulama |
15 | ||
16 | Son Sınav | Yazılı sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Anonymous. 2003. “Merck Gıda Mikrobiyolojisi Uygulamaları” Ed: A.K. Halkman. Başak Matbaacılık, Ankara. | ||
2 | Karapınar, M. 1995. Gıdaların Mikrobiyolojik Kalite Kontrolu”. Ege Üniversitesi Ege Meslek Yüksekokulu Yayın No:6. Bornova,İzmir. | ||
3 | Özçelik, S. “Gıda Mikrobiyolojisi Uygulama Kılavuzu”. 2010. SDÜ Ziraat Fakültesi Yayın No:7. Isparta. | ||
4 | Temiz, A. “Genel Mikrobiyoloji Uygulama Teknikleri”. 1996. Hatipoğlu Yayınları, ISBN:975-7527-76-9. Ankara. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.2 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
3 | 0.05 | 6 | 1. Kısa Sınav |
4 | 0.15 | 11 | 1. Laboratuar |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler toplum ve insan sağlığında risk oluşturan gıda kaynaklı hastalıklar ve neden olan patojenleri tanıyabilmeli ve gerekli önlemleri önerebilmeli. Gıda üretiminde ve işletmelerinin tasarımında etkin hijyen ve sanitasyon uygulamalarını bilmeli. | 1͵5͵6͵7͵11 | 1͵2͵3͵4 |
2 | Öğrenci grupları gıdalarda bulunan patojen organizmalarının tayin yöntemlerini bilmeli, laboratuvarda uygulayabilmeli, analiz sonuçlarını değerlendirebilmeli. İlgili deneyi yazılı bir rapor haline getirebilmeli, sözlü olarak sunabilmeli. | 1͵5͵6͵7͵11 | 1͵2͵3͵4 |
3 | Öğrenciler toplum ve insan sağlığında risk oluşturan gıda kaynaklı hastalıklar ve neden olan patojenleri tanıyabilmeli ve gerekli önlemleri önerebilmeli. Gıda üretiminde ve işletmelerinin tasarımında etkin hijyen ve sanitasyon uygulamalarını bilmeli. | 1͵5͵6͵7͵11 | 1͵2͵3͵4 |
4 | Öğrenci grupları gıdalarda bulunan patojen organizmalarının tayin yöntemlerini bilmeli, laboratuvarda uygulayabilmeli, analiz sonuçlarını değerlendirebilmeli. İlgili deneyi yazılı bir rapor haline getirebilmeli, sözlü olarak sunabilmeli. | 1͵5͵6͵7͵11 | 1͵2͵3͵4 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 10 | 3 | 30 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 1 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
150 |