Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

GIDA MÜHENDİSLİĞİ LABORATUVARI
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
GMÜ403 Güz 0 4 2 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Prof. Dr. Hacı İbrahim EKİZ
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Mühendislik derslerini destekleyici nitelikte, ısı-kütle transferi, akışkanlar mekaniği ilkelerinin laboratuvar ortamında uygulanarak elde edilen teorik bilgilerin deneysel yöntemler kullanılarak uygulamaya aktarılması ve gıdaların termal ve fiziksel özelliklerinin deneysel olarak belirlenmesi
İçeriği Akış düzeneklerinde sürtünme kayıpları ve sürtünme etkileri, difüzyon, gıda ürünlerinin dondurulması, gıdaların termofiziksel özelliklerinin belirlenmesi, kurutma, konserveleme, boyut analizi ve ısı değiştirici analizi

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Öğrenci matematik, fen bilimleri ve gıda mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilmeli
2 Öğrenci gıda mühendisliği proses veya sistemi ile ilgili deney tasarlayabilmeli ve yapabilmeli, deney sonuçlarını analiz edebilmeli ve yorumlayabilmeli
3 Öğrenci gıda mühendisliği problemlerini saptamak, tanımlamak, formüle etmek ve çözmek için temel işlemler bilgisini kullanabilmeli
5 Öğrenci mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanma ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisini kazanabilmeli
6 Öğrenci deneysel çalışmayı raporlandırabilmeli

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş Anlatım, tartışma
2 Kararsız hal sıvı akışı Laboratuvar uygulaması
3 Gıda ürünlerinin dondurulması Laboratuvar uygulaması
4 Gıda ürünlerinin ısı kapasitesi, ısıl yayınım katsayısı ve yoğunluklarının belirlenmesi Laboratuvar uygulaması
5 Difüzyon Laboratuvar uygulaması
6 Gıda ürünlerinin kurutulması Laboratuvar uygulaması
7 I. Ara sınav ve Ara sınav soru çözümleri
8 Konserve gıdaların sterilizasyonu Laboratuvar uygulaması
9 Sürtünme kayıpları Laboratuvar uygulaması
10 Kesikli ve sürekli tepkime kapları Laboratuvar uygulaması
11 Elek analizi Laboratuvar uygulaması
12 Çift borulu ısı değiştirici Laboratuvar uygulaması
13 Telafi deneyleri Laboratuvar uygulaması
14 Telafi deneyleri Laboratuvar uygulaması
15 Telafi deneyleri Laboratuvar uygulaması
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Singh, R.P. ve Heldman, D. 2001. Introduction to Food Engineering, CRC press, Academic Press, San Diego, CA.
2 Singh, R.P. ve Erdogdu, F. 2009. Virtual Experiments in Food Processing, 2nd Ed., CRC press, Academic Press, San Diego, CA.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.2 1 1. Ara Sınav
2 0.02 11 1. Laboratuar
3 0.02 11 2. Laboratuar
4 0.02 11 3. Laboratuar
5 0.02 11 4. Laboratuar
6 0.02 11 5. Laboratuar
7 0.02 11 6. Laboratuar
8 0.02 11 7. Laboratuar
9 0.02 11 8. Laboratuar
10 0.02 11 9. Laboratuar
11 0.02 11 10. Laboratuar
12 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Öğrenci matematik, fen bilimleri ve gıda mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilmeli 1͵4 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12
2 Öğrenci gıda mühendisliği proses veya sistemi ile ilgili deney tasarlayabilmeli ve yapabilmeli, deney sonuçlarını analiz edebilmeli ve yorumlayabilmeli 1͵4 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12
3 Öğrenci gıda mühendisliği problemlerini saptamak, tanımlamak, formüle etmek ve çözmek için temel işlemler bilgisini kullanabilmeli 1͵4 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12
5 Öğrenci mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanma ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisini kazanabilmeli
6 Öğrenci deneysel çalışmayı raporlandırabilmeli

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 4 56
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 14 1 14
7 Ara Sınav 14 1 14
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 7 7
15 Son Sınav 1 3 3
136