Ders Bilgileri
GIDA MÜHENDİSLİĞİ LABORATUVARI | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
GMÜ403 | Güz | 0 | 4 | 2 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof. Dr. Hacı İbrahim EKİZ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Mühendislik derslerini destekleyici nitelikte, ısı-kütle transferi, akışkanlar mekaniği ilkelerinin laboratuvar ortamında uygulanarak elde edilen teorik bilgilerin deneysel yöntemler kullanılarak uygulamaya aktarılması ve gıdaların termal ve fiziksel özelliklerinin deneysel olarak belirlenmesi |
İçeriği | Akış düzeneklerinde sürtünme kayıpları ve sürtünme etkileri, difüzyon, gıda ürünlerinin dondurulması, gıdaların termofiziksel özelliklerinin belirlenmesi, kurutma, konserveleme, boyut analizi ve ısı değiştirici analizi |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Öğrenci matematik, fen bilimleri ve gıda mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilmeli |
2 | Öğrenci gıda mühendisliği proses veya sistemi ile ilgili deney tasarlayabilmeli ve yapabilmeli, deney sonuçlarını analiz edebilmeli ve yorumlayabilmeli |
3 | Öğrenci gıda mühendisliği problemlerini saptamak, tanımlamak, formüle etmek ve çözmek için temel işlemler bilgisini kullanabilmeli |
5 | Öğrenci mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanma ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisini kazanabilmeli |
6 | Öğrenci deneysel çalışmayı raporlandırabilmeli |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Giriş | Anlatım, tartışma |
2 | Kararsız hal sıvı akışı | Laboratuvar uygulaması |
3 | Gıda ürünlerinin dondurulması | Laboratuvar uygulaması |
4 | Gıda ürünlerinin ısı kapasitesi, ısıl yayınım katsayısı ve yoğunluklarının belirlenmesi | Laboratuvar uygulaması |
5 | Difüzyon | Laboratuvar uygulaması |
6 | Gıda ürünlerinin kurutulması | Laboratuvar uygulaması |
7 | I. Ara sınav ve Ara sınav soru çözümleri | |
8 | Konserve gıdaların sterilizasyonu | Laboratuvar uygulaması |
9 | Sürtünme kayıpları | Laboratuvar uygulaması |
10 | Kesikli ve sürekli tepkime kapları | Laboratuvar uygulaması |
11 | Elek analizi | Laboratuvar uygulaması |
12 | Çift borulu ısı değiştirici | Laboratuvar uygulaması |
13 | Telafi deneyleri | Laboratuvar uygulaması |
14 | Telafi deneyleri | Laboratuvar uygulaması |
15 | Telafi deneyleri | Laboratuvar uygulaması |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Singh, R.P. ve Heldman, D. 2001. Introduction to Food Engineering, CRC press, Academic Press, San Diego, CA. | ||
2 | Singh, R.P. ve Erdogdu, F. 2009. Virtual Experiments in Food Processing, 2nd Ed., CRC press, Academic Press, San Diego, CA. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.2 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.02 | 11 | 1. Laboratuar |
3 | 0.02 | 11 | 2. Laboratuar |
4 | 0.02 | 11 | 3. Laboratuar |
5 | 0.02 | 11 | 4. Laboratuar |
6 | 0.02 | 11 | 5. Laboratuar |
7 | 0.02 | 11 | 6. Laboratuar |
8 | 0.02 | 11 | 7. Laboratuar |
9 | 0.02 | 11 | 8. Laboratuar |
10 | 0.02 | 11 | 9. Laboratuar |
11 | 0.02 | 11 | 10. Laboratuar |
12 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci matematik, fen bilimleri ve gıda mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilmeli | 1͵4 | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12 |
2 | Öğrenci gıda mühendisliği proses veya sistemi ile ilgili deney tasarlayabilmeli ve yapabilmeli, deney sonuçlarını analiz edebilmeli ve yorumlayabilmeli | 1͵4 | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12 |
3 | Öğrenci gıda mühendisliği problemlerini saptamak, tanımlamak, formüle etmek ve çözmek için temel işlemler bilgisini kullanabilmeli | 1͵4 | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12 |
5 | Öğrenci mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanma ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisini kazanabilmeli | ||
6 | Öğrenci deneysel çalışmayı raporlandırabilmeli |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 14 | 1 | 14 |
7 | Ara Sınav | 14 | 1 | 14 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
15 | Son Sınav | 1 | 3 | 3 |
136 |