Ders Bilgileri
MATEMATİK I | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
MAT105 | Güz | 4 | 0 | 4 | 6 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yrd. Doç.Dr. Erol YAŞAR |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Lise öğretim programı kapsamındaki eksiklikleri gidermek ve analitik düşünme yeteneğini geliştirmek, Mühendislik alanında karşılaştığı problemleri analiz edebilmek ve problem çözme yeteneğini kazandırmak. Analitik düşünme, tartışma ve değerlendirme özelliğini kazandırmak |
İçeriği | Kümeler, Reel sayılar, Karmaşık sayılar, Fonksiyonlar, Bazı özel fonksiyonlar, Fonksiyonlarda limit ve süreklilik, Türev, Türev alma teknikleri, Türevin çeşitli uygulamaları, Fonksiyonların değişimlerinin incelenmesi, Maksimum ve Minimum problemleri, Rolle ve Ortalama Değer teoremleri, Belirsiz şekiller, Parametrik denklemler, Kutupsal koordinatlar, Diferansiyel, Eğri çizimleri |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Analitik düşünceyi geliştirme |
2 | Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanır ve alanıyla ilgili mesleklerde bu bilgiyi kullanma |
3 | Temel matematiksel beceriler kazanma |
4 | Mühendislikte karşılaştığı problemleri analiz edip değerlendirme yapabilme becerisini geliştirme |
5 | Sayı sistemlerini kullanır |
6 | Fonksiyonları ve bazı özel fonksiyonları tanımlar |
7 | Fonksiyonlarda limit ve süreklilik kavramını tanımlar |
8 | Türev kavramını tanımlar ve türevin çeşitli uygulamalarını yapar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Kümeler | Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
2 | Reel sayılar, Karmaşık sayılar | Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
3 | Fonksiyonlar, Ödev | Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
4 | Bazı özel fonksiyonlar | Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
5 | Trigonometrik ve Ters trigonometrik | Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
6 | Üstel ve Logaritmik fonksiyonların incelenmesi | Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
7 | Fonksiyonlarda limit ve süreklilik | Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
8 | Ara Sınav (Limit ve süreklilik) | |
9 | Türev, Türev alma kuralları | Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
10 | Türevin çeşitli uygulamaları, Ödev | Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
11 | Bir fonksiyonda maksimum minimum değerleri | Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
12 | Maksimum ve Minimum problemleri | Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
13 | Rolle ve Ortalama Değer Teoremi | Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
14 | Belirsiz şekiller ve Diferansiyel | Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
15 | Belirsiz şekiller ve Diferansiyel | Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Balcı, M., “Analiz I”, Balcı Yayınları, 2001 | ||
2 | Çözümlü Analiz Problemleri cilt I-II ,Prof. Dr. Abdülkadir Özdeğer | ||
3 | Yüksek Matematil cilt I-II; Prof. Ahmet Karadeniz, , Çağlayan kitabevi, İstanbul,1999 | ||
4 | Advanced Calculus” Wilfred Kaplan Wesley-Publishing Company, 1984 | ||
5 | Advanced Calculus” David V. Widder , Prentice-Hall,1968 3) “Calculus” Thomas- Finney Addison-Wesley , 1998 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.38 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.01 | 3 | 1. Ödev |
3 | 0.01 | 3 | 2. Ödev |
4 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Analitik düşünceyi geliştirme | 1͵2 | 1͵2͵4 |
2 | Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanır ve alanıyla ilgili mesleklerde bu bilgiyi kullanma | 1͵2͵6 | 1͵2 |
3 | Temel matematiksel beceriler kazanma | 1͵2͵3͵5 | 1͵2 |
4 | Mühendislikte karşılaştığı problemleri analiz edip değerlendirme yapabilme becerisini geliştirme | 1͵2͵3͵5͵6 | 1͵2͵3 |
5 | Sayı sistemlerini kullanır | 1͵2͵6 | 1͵2͵4 |
6 | Fonksiyonları ve bazı özel fonksiyonları tanımlar | 2͵5͵6͵8 | 1͵2͵3 |
7 | Fonksiyonlarda limit ve süreklilik kavramını tanımlar | 1͵4͵6 | 1͵2 |
8 | Türev kavramını tanımlar ve türevin çeşitli uygulamalarını yapar | 1͵2͵6͵8 | 1͵2͵4 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 4 | 3 | 12 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
7 | Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 2 | 8 | 16 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
15 | Son Sınav | 1 | 3 | 3 |
180 |