Ders Bilgileri
MASS AND ENERGY BALANCES | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
GMÜ251 | Güz | 4 | 0 | 4 | 8 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof. Dr. Mahir TURHAN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | İzleyen yıllarda alınacak temel mühendislik ve gıda mühendisliği dersleri için bir temel oluşturulması, madde ve enerji denklikleri problemlerinin tanımlanması ve çözülmesi |
İçeriği | Mühendislik kavramı ve gıda mühendiliği, problem çözümünün temelleri, maddde denklikleri, gazlar ve buharlar, enerji denklikleri, eş-zamanlı madde ve enerji denklikleri |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Temel mühendislik problemlerinin sözel ve görsel olarak ifade edilmesinin, çözümlemesinin nasıl yapılacağının ve öneminin anlaşılması |
2 | Madde ve ısı denkliği kavramlarının, uygulamasının ve öneminin anlaşılması |
3 | Temel mühendislik problemlerinin sözel ve görsel olarak ifade edilmesinin, çözümlemesinin nasıl yapılacağının ve öneminin anlaşılması |
4 | Madde ve ısı denkliği kavramlarının, uygulamasının ve öneminin anlaşılması |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Gıda mühendisliğine giriş Mühendislik hesaplamalarında genel yöntemler | Anlatım, tartışma, örnekleme, problem çözümü |
2 | Boyutlar ve birimler Birim sistemleri Birimlerin çevrimi ve boyut uyumu Temel ve türetilmiş birimler Yoğunluk, derişim, kuvvet, basınç, sıcaklık kavramları | Anlatım, tartışma, örnekleme, problem çözümü |
3 | Problem çözme ve canlandırma Süreç ve temel kavramları Süreç çeşitleri Süreçlerin çalışma koşulları | Anlatım, tartışma, örnekleme, problem çözümü |
4 | Yatışkın koşullarda madde ve enerji denklikleri problemleri Yatışkın koşullarda geri-besleme, geri-dönüşüm ve atık | Anlatım, tartışma, örnekleme, problem çözümü |
5 | Yanma | Anlatım, tartışma, örnekleme, problem çözümü |
6 | Tepkiyen, ürün, sınırlayıcı tepkiyen, fazla tepkiyen, dönüşüm | Anlatım, tartışma, örnekleme, problem çözümü |
7 | Gaz kavramı ve ideal gaz yasası Buhar kavramı ve faz diagramları | Anlatım, tartışma, örnekleme, problem çözümü |
8 | Yarıyıl sınavı Sınav sorularının yanıtlanması | Problem çözümü |
9 | Enerji, ısı, ısı kapasitesi ve entalpi Buhar çizelgeleri | Anlatım, tartışma, örnekleme, problem çözümü |
10 | Enerji, ısı, ısı kapasitesi ve entalpi Buhar çizelgeleri Enerji, ısı, ısı kapasitesi ve entalpi Buhar çizelgeleri | Anlatım, tartışma, örnekleme, problem çözümü |
11 | Enerji, ısı, ısı kapasitesi ve entalpi Buhar çizelgeleri | Anlatım, tartışma, örnekleme, problem çözümü |
12 | Yatışkın süreçlerde ısı denklikleri. | Anlatım, tartışma, örnekleme, problem çözümü |
13 | Eş zamanlı madde ve ısı denklikleri. | Anlatım, tartışma, örnekleme, problem çözümü |
14 | Dersin özeti ve değerlendirmesi | Anlatım, tartışma, örnekleme, problem çözümü |
16 | Son Sınav | Tartışma |
15 |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Himmeblau, D. M., Basic Principles and Calculations in Chemical Engineering, Prentice-Hall, 1982. | ||
2 | Singh R. P. and Heldman, D. R., Introduction to Food Engineering, 3rd ed., Academic Press, 2002. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Temel mühendislik problemlerinin sözel ve görsel olarak ifade edilmesinin, çözümlemesinin nasıl yapılacağının ve öneminin anlaşılması | 1͵4͵5 | 1͵2 |
2 | Madde ve ısı denkliği kavramlarının, uygulamasının ve öneminin anlaşılması | 1͵4͵5 | 1͵2 |
3 | Temel mühendislik problemlerinin sözel ve görsel olarak ifade edilmesinin, çözümlemesinin nasıl yapılacağının ve öneminin anlaşılması | 1͵4͵5͵11 | 1͵2 |
4 | Madde ve ısı denkliği kavramlarının, uygulamasının ve öneminin anlaşılması | 1͵4͵5 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
7 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
15 | Son Sınav | 1 | 10 | 10 |
164 |